Υγεία & Ομορφιά
Επικαιρότητα

Ανακαλύφθηκαν 127 Γονίδια που Αυξάνουν τον Κίνδυνο για Γλαύκωμα στα Μάτια

Μία διεθνής ομάδα επιστημόνων, η οποία έκανε τη μεγαλύτερη έως τώρα γενετική έρευνα πάνω στο γλαύκωμα, εντόπισε 127 γονίδια που αυξάνουν τον σχετικό κίνδυνο.

Τα 83, ήδη, ήταν γνωστά, ενώ τα 44 συσχετίστηκαν για πρώτη φορά με το γλαύκωμα, μία ανίατη πάθηση που αποτελεί μία από τις κυριότερες αιτίες τύφλωσης παγκοσμίως.

Οι ερευνητές από πολλές χώρες, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature Communications”, ανέλυσαν τα γονιδιώματα 34.179 ανθρώπων με γλαύκωμα και -για λόγους σύγκρισης- άλλων 349.321 ατόμων χωρίς τέτοια πάθηση.

Η διεύρυνση του γενικού υπόβαθρου του γλαυκώματος μπορεί να οδηγήσει σε νέες θεραπείες των ασθενών.

Περισσότεροι από 75 εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν από γλαύκωμα παγκοσμίως, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, καθώς θα γερνάει ολοένα περισσότερο ο πληθυσμός. Το γλαύκωμα προκαλεί μη αναστρέψιμη βλάβη στο οπτικό νεύρο των ματιών, η οποία συχνά είναι ανώδυνη και δύσκολο να γίνει αντιληπτή στο ξεκίνημα, όμως σταδιακά οδηγεί σε απώλεια όρασης.

Συχνά η πάθηση είναι άκρως κληρονομική (το γλαύκωμα θεωρείται από τις παθήσεις με την ισχυρότερη γενετική επίδραση), γι’ αυτό έχει σημασία η κατανόηση των γενετικών παραγόντων κινδύνου.

Χάρη στη νέα μελέτη, έρχονται στο φως άγνωστες έως τώρα βιολογικές διαδικασίες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη γλαυκώματος. Μελλοντικές έρευνες θα εστιάσουν σε αυτές, με στόχο να βελτιωθεί αρχικά η διάγνωση της πάθησης και, σε επόμενο χρόνο, να αναπτυχθούν θεραπείες νέου τύπου.

Ο έγκαιρος εντοπισμός ανθρώπων με υψηλό γενετικό κίνδυνο για γλαύκωμα θα συμβάλει στην έγκαιρη ιατρική παρέμβαση με φάρμακα ή χειρουργική επέμβαση.

Οι σημερινές θεραπείες εστιάζουν στη μείωση της πίεσης στο μάτι, προκειμένου να επιβραδυνθεί η επιδείνωση της πάθησης και να αποτραπεί η μόνιμη βλάβη στο οπτικό νεύρο. Όμως, μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί καμία θεραπεία που να μπορεί πραγματικά να σταματήσει ή να θεραπεύσει το γλαύκωμα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
www.y-o.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι Αποτελεσματική η Βιταμίνη D Ενάντια στην Covid-19;

Όταν η Google Κάνει Διάγνωση Καρκίνου

admin

Τα Καρδιαγγειακά Νοσήματα Συνδέονται με τον Ανθυγιεινό Τρόπο Ζωής

admin

Στοιχεία από το Νοσοκομείο “Αττικόν” για Επιπλοκές της Λοίμωξης COVID-19 σε Έγκυες και Λεχώνες

Evi Makavelou

Covid: Σημαντικός ο Εμβολιασμός των Εγκύων

Vasiliki Tsantila

Αυξημένη Κίνηση στα Κομμωτήρια Λόγω της Επερχόμενης Απαγόρευσης Κυκλοφορίας

Self Test για Πρώτη Φορά από τα Σούπερ Μάρκετ στην Αχαΐα

Τουλάχιστον 400 ευρώ τον Χρόνο Ξοδεύουμε για Φάρμακα

admin

Covid-19 – Η Ανησυχία για τις Μεταλλάξεις

Evi Makavelou

Ο ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ. για την Ημέρα του Διαβήτη

admin

Τα Ηλεκτρονικά Τσιγάρα Κάνουν Παρόμοια Ζημιά στα Αγγεία όσο και τα Παραδοσιακά Τσιγάρα

admin

Έρευνα – Οι Έλληνες Τρώμε Ανθυγιεινά

admin
Εγγραφείτε στο Newsletter