Υγεία & Ομορφιά
Απώλεια Βάρους - Μύθοι και Αλήθειες
Αδυνάτισμα

Απώλεια Βάρους – Μύθοι και Αλήθειες

Η απώλεια βάρους είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τις περισσότερες γυναίκες.

Ας δούμε μύθους και αλήθειες που υπόσχονται οι δίαιτες και τους λόγους που δεν πρέπει να πιστεύετε όλα όσα σας «τάζουν»!

Όσο πιο χαμηλό θερμιδικά είναι το πρόγραμμα, τόσο πιο γρήγορα θα χάσετε βάρος

Ενώ αυτή η λογική έχει κάποια βάση, εφόσον το αδυνάτισμα έχει να κάνει με ισοζύγιο ενέργειας, από κάποιες θερμίδες και κάτω ο μεταβολισμός μειώνεται και ο οργανισμός παύει να αδυνατίζει.

Αν δηλαδή προσλάβετε μέσω της τροφής πολύ πιο χαμηλές θερμίδες από τον βασικό μεταβολισμό σας, είναι πολύ πιθανό να μη χάσετε καθόλου βάρος και το σώμα σας να μπει σε άμυνα.

Μια γενική οδηγία είναι να μην πέφτετε κάτω από τις 1.000 θερμίδες ημερησίως.

Αν χάσετε γρήγορα βάρος είναι σίγουρο πως θα το ξαναπάρετε

Αναμφίβολα, η ιδανική απώλεια είναι η σταδιακή.

Η ταχύτητα όμως με την οποία θα χάσετε κιλά, ειδικά στην αρχή, σχετίζεται και με το αρχικό σας βάρος.

Αν είστε δηλαδή παχύσαρκοι και ενταχθείτε σε ένα φυσιολογικό πλάνο διατροφής, δεν αποκλείεται να χάσετε 2 με 3 κιλά την πρώτη βδομάδα.

Το αν θα τα ξαναπάρετε εξαρτάται στη συνέχεια από το πώς θα οργανώσετε τη διατροφή σας.

Απώλεια Βάρους - Μύθοι και Αλήθειες.Οι χημικές δίαιτες οδηγούν σε ταχύτερη απώλεια βάρους

Αν το ισοζύγιο ενέργειας που αναφέραμε είναι υψηλό, τότε ανεξάρτητα από τα αν η δίαιτα είναι χημική ή όχι, θα έχετε γρήγορη απώλεια βάρους.

Το να φάτε π.χ. μόνο κρέας είναι αποτελεσματικό, ακριβώς επειδή δεν μπορείτε να καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα σκέτου ψητού, οπότε η θερμιδική σας πρόσληψη μειώνεται σημαντικά.

Χάστε 5 κιλά σε 5 ημέρες

Για να χάσετε ένα κιλό πρέπει να καταναλώσετε 7.000 θερμίδες λιγότερες από αυτές που «καίτε».

Για να χάσετε λοιπόν 5 κιλά, πρέπει να μειώσετε 35.000 θερμίδες.

Αν είστε ένα μέσο άτομο και καίτε μαζί με λίγη γυμναστική περίπου 2.200 θερμίδες ημερησίως, δηλαδή 11.000 κάθε 5 ημέρες, ακόμα και αν δεν φάτε τίποτα, χρειάζεται να κάψετε άλλες 24.000 θερμίδες.

Επομένως, ο συγκεκριμένος στόχος δεν φαίνεται ιδιαίτερα ρεαλιστικός.

Αν μένετε όσο πιο νηστικοί μπορείτε, θα αδυνατίσετε γρηγορότερα

Αν παραλείπετε γεύματα είναι πολύ πιθανό να «κοιμίσετε» τον μεταβολισμό σας, ακόμα και αν οι συνολικές θερμίδες που καταναλώνετε είναι οι σωστές.

Το ίδιο ισχύει και για την παράλειψη διαφόρων ομάδων τροφίμων που μπορεί να θεωρείτε περιττές, π.χ. σαλάτες, φρούτα κ.λπ.

Η ποικιλία είναι αυτή που θα σας βοηθήσει να ενεργοποιήσετε τις καύσεις του οργανισμού σας.

Δεν πρέπει να τρώτε υδατάνθρακες

Θα έχετε ακούσει ότι απαγορεύεται να καταναλώνετε γλουτένη, λίπη, σιτάρι και κάθε είδους υδατάνθρακα.

Βραχυπρόθεσμα μπορείτε να αποχωριστείτε όλα τα παραπάνω και το σχέδιό σας να λειτουργήσει (επειδή ουσιαστικά θα αναγκαστείτε να τρώτε λιγότερο).

Όμως αυτοί οι περιορισμοί είναι αδύνατο να τηρηθούν μακροπρόθεσμα.

Αν θέλετε ένα σχέδιο που μπορεί να λειτουργήσει και να αποδώσει σε βάθος χρόνου, μη βάζετε στη μαύρη λίστα συγκεκριμένα τρόφιμα, εκτός κι αν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος.

Μόνο η διατροφή και η άσκηση έχουν σημασία

Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους για την απώλεια βάρους είναι ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τις θερμίδες που λαμβάνετε και καταναλώνετε.

Όμως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που ευνοούν ή δυσχεραίνουν αυτήν τη διαδικασία.

Ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να επιβραδύνει τον μεταβολισμό σας, να αυξήσει την όρεξή σας και να μειώσει τον αριθμό των θερμίδων που καίτε ημερησίως.

Γι’ αυτό πρέπει να δίνετε σημασία στην ξεκούραση… στον ίδιο βαθμό που δίνετε στη διατροφή και στην άσκηση.

Να παραλείπετε τα ενδιάμεσα σνακ

Τα σνακ είναι μικρά, εύκολα και βολικά και σας βοηθούν να ξεπεράσετε τις κρίσεις πείνας.

Όμως το μέσο μέγεθος των σνακ έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και τελικά περίπου το 25% των συνολικών θερμίδων που λαμβάνετε ημερησίως προέρχεται από αυτά.

Να ελέγχετε λοιπόν την ποσότητα των σνακ και κατά πόσο υγιεινά είναι.

Πρέπει να γυμνάζεστε αμέτρητες ώρες

Ίσως θεωρείτε ότι πρέπει να περνάτε πολύ χρόνο στο γυμναστήριο, ώστε να είστε σε φόρμα.

Όμως 30 λεπτά άσκησης την ημέρα μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικά με 1 ώρα άσκησης, όσον αφορά την απώλεια λίπους.

Επίσης, τρία 15λεπτα άσκησης εβδομαδιαίως επαρκούν για την ενίσχυση του μεταβολισμού σας και για την αύξηση της απώλεια λίπους.

Χρειάζεται να πίνετε άφθονα υγρά

Η μη επαρκής λήψη νερού απελευθερώνει μια ορμόνη που σας κάνει να πεινάτε περισσότερο.

Γι’ αυτό δώστε έμφαση στο νερό και σε ροφήματα χωρίς ζάχαρη!

Νίκη Καββαδία, Φαρμακοποιός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συμβουλές για να μην Αποτύχει η Δίαιτά σας

Διαλειμματική Νηστεία – Ποια να Επιλέξετε;

Κόψτε Θερμίδες από τη Διατροφή σας

Συμβουλές για Επιτυχημένη Απώλεια Βάρους

7 Σνακ που Μπορείτε να Καταναλώνετε Χωρίς Ενοχές

Ιδανική Σιλουέτα Μέχρι τις Διακοπές

Αδυνάτισμα – Μια Δύσκολη Απόφαση

Διαιτητικά Τρόφιμα που Αυξάνουν το Βάρος

Ενεργοποιήστε Άμεσα τον Μεταβολισμό σας

Tips για να Κάψετε Λίπος Άμεσα

Διατροφικοί Μύθοι που Τελικά Παχαίνουν

Πως να Απαλλαγούμε από το Κοιλιακό Λίπος