Υγεία & Ομορφιά
Καφεΐνη Κατά την Εγκυμοσύνη - Πώς Επηρεάζει το Ύψος του Βρέφους;
Επικαιρότητα

Καφεΐνη Κατά την Εγκυμοσύνη – Πώς Επηρεάζει το Ύψος του Βρέφους;

Ακόμη και σχετικά μικρές ποσότητες ημερήσιας κατανάλωσης καφεΐνης από τις εγκύους – περίπου δύο καφέδες την ημέρα – μπορεί να αυξήσουν την πιθανότητα να γεννηθεί παιδί που θα είναι κοντύτερο στην παιδική ηλικία του (έως τα οκτώ τους), σε σχέση με την ανάπτυξη των συνομηλίκων παιδιών των οποίων οι μητέρες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους απέφευγαν τελείως την καφεΐνη, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Τί ανέλυσαν οι ερευνητές;

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Τσέζικα Γκλίζον του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και Ανθρώπινης Ανάπτυξης των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “JAMA Network Open”, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 2.400 παιδιά τεσσάρων έως οκτώ ετών.

Καφεΐνη Κατά την Εγκυμοσύνη - Πώς Επηρεάζει το Ύψος του Βρέφους;Υπολόγισαν ότι η κατανάλωση καφεΐνης σε επίπεδα ακόμη και κάτω των 200 μιλιγκράμ ημερησίως οδηγεί σε μια διαφορά ύψους περίπου δύο εκατοστών, ανάλογη εκείνης που έχουν τα παιδιά των οποίων οι μητέρες κάπνιζαν κανονικά κατά την εγκυμοσύνη.

Όπως επεσήμαναν, η καφεΐνη μέσα σε τρεις ώρες μεταβολίζεται στις εγκύους κυρίως σε παραξανθίνη κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης.

Τόσο η καφεΐνη όσο και ο μεταβολίτης της, η παραξανθίνη, μπορούν να διαπεράσουν τον πλακούντα και να εισέλθουν στο έμβρυο.

Η μελέτη δεν βρήκε, από την άλλη, κάποια αξιόλογη συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση καφέ από την έγκυο και στη γέννηση παιδιού υπέρβαρου ή παχύσαρκου.

Μελλοντικές έρευνες θα διερευνήσουν κατά πόσο η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη επηρεάζει αρνητικά το ύψος του παιδιού πέρα από την παιδική ηλικία του, στην εφηβεία του και έως την ενηλικίωση του.

Εκτός από τον καφέ, η καφεΐνη μπορεί να υπάρχει σε μικρότερες ποσότητες και σε άλλα προϊόντα όπως οι σοκολάτες και ορισμένα ροφήματα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κορωνοϊός – Όσοι Νοσηλεύτηκαν Μπορεί να Παρουσιάσουν Άγχος, Αϋπνία, Κατάθλιψη και Μετατραυματικό Στρες

admin

15 Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τη Δια Ζώσης Επαναλειτουργία των Λυκείων και το Self-Testing

Αλλάζουν Συνήθειες οι Καταναλωτές

admin

Η Ενδοοικογενειακή Βία κατά τη Διάρκεια της Καραντίνας

admin

Εμβολιασμός Κατά της Covid και Εγκυμοσύνη

Vasiliki Tsantila

Η Πανδημία Έφερε Αλλαγές στις Προσωπικότητες των Ανθρώπων

Τα Παιδιά Μεταδίδουν τον Κορωνοϊό Περισσότερο… Αλλά Μολύνονται Λιγότερο

Η Λήψη Συμπληρωμάτων Βιταμίνης D3 Μειώνει τον Κίνδυνο Μεταστατικού Καρκίνου

Κανένας Λόγος Πανικού αλλά ούτε και Εφησυχασμό Δηλώνει ο Υπουργός Υγείας

admin

Έρευνα: Η Κατανάλωση Αναψυκτικών και ο Αυξημένος Κίνδυνος Θανάτου

admin

Tο Εμβόλιο της Pfizer Προσφέρει Προστασία και για τις Νέες Παραλλαγές του Κορωνοϊού

Evi Makavelou

Ολική Νάρκωση στην Καισαρική και Επιλόχειος Κατάθλιψη – Υπάρχει Σύνδεση;

admin
Εγγραφείτε στο Newsletter