Υγεία & Ομορφιά
Όλες οι τροφές που επιδεινώνουν τις καούρες
ΔιατροφήΠεπτικό Σύστημα

Οι Τροφές που Επιδεινώνουν τις Καούρες

Η καούρα είναι ένα από τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Είναι εκείνη η καούρα που αφορά το κάψιμο του οισοφάγου μετά από ένα βαρύ γεύμα.

Η σοκολάτα, αν και λαχταριστή, περιέχει καφεΐνη που σε συνδυασμό με τη θεοβρωμίνη χαλαρώνουν τη βαλβίδα του στομάχου.

Η καούρα εμφανίζεται όταν η βαλβίδα στο άνω μέρος του στομάχου χαλαρώνει και επιτρέπει στις τροφές που δεν έχουν ακόμα χωνευτεί να επιστρέψουν προς τον οισοφάγο.

Η καούρα όμως δεν είναι το μοναδικό σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Μάλιστα, αρκετοί που υποφέρουν από αυτήν δεν αισθάνονται καούρα, αλλά μπορεί να παρουσιάζουν δυσοσμία στην αναπνοή τους, αλλοιώσεις στα δόντια τους ή μπορεί να βήχουν.

​Οι τροφές που προκαλούν καούρα

Τα διατροφικά ερεθίσματα που πυροδοτούν την καούρα μπορεί να είναι διαφορετικά για κάθε άνθρωπο.

Όμως υπάρχουν κάποιες τροφές που κατά γενική ομολογία την επιδεινώνουν.

Πρόκειται για τα λιπαρά φαγητά, τα οποία απορροφώνται αργά από το στομάχι και κινητοποιούν τις πρωτεΐνες του μεταβολισμού που χαλαρώνουν τη βαλβίδα του στομάχου.

Αντί για βαριά, γεμάτα λίπος γεύματα, καλό είναι να προτιμά κανείς άπαχο κρέας και ψάρι και γενικά γεύματα ψητά ή βραστά.

Τα πικάντικα φαγητά, ακόμη και σε μικρές ποσότητες, μπορεί να κρατήσουν κάποιον ξάγρυπνο όλη νύχτα υποφέροντας από καούρες.

Τα φαγητά μπορούν να αποκτήσουν γεύση και από άλλα μπαχαρικά όπως το τζίντζερ.

Η ντομάτα, όπως και ο χυμός ή η σάλτσα ντομάτας, ενοχλούν το 70% των ασθενών με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Ο καφές επίσης επιδεινώνει την καούρα, αν και δίνει ενέργεια.

Από την άλλη, πυροδοτεί αυτό το τόσο ενοχλητικό σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Τον καφέ μπορούν να υποκαταστήσουν τα ροφήματα χωρίς καφεΐνη, όπως το τσάι.

Η σοκολάτα, αν και λαχταριστή, περιέχει καφεΐνη που σε συνδυασμό με τη θεοβρωμίνη χαλαρώνουν τη βαλβίδα του στομάχου.

Οι τροφές που επιδεινώνουν τις καούρεςΗ σοκολάτα μπορεί να αντικατασταθεί από ένα μικρό μπισκότο ή από μια κουταλιά μέλι.

Στη συνέχεια, ενώ η μέντα και ο δυόσμος σε άλλες στομαχικές παθήσεις κάνουν καλό, επιδεινώνουν την καούρα.

Αντί αυτών, θα πρέπει να επιλέγει κανείς χαμομήλι ή τσάι.

Το αλκοόλ

Το αλκοόλ δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα των τροφών που επιδεινώνουν την καούρα.

Μάλιστα, πάνω από τους μισούς ασθενείς με παλινδρόμηση θεωρούν το αλκοόλ τον κύριο ένοχο για τα συμπτώματά τους.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το αλκοόλ θα πρέπει να αποφεύγεται τελείως, διαφορετικά καλό είναι να πίνει κανείς το ποτό του αργά και ελεγχόμενα.

Η τήρηση ενός ημερολογίου διατροφής για να αναγνωρίζει ο καθένας ποιες τροφές επιδεινώνουν τα δικά του συμπτώματα μπορεί να βοηθήσει.

Η συμβολή ενός διατροφολόγου επίσης, είναι χρήσιμη.

Είναι αυτός που μπορεί να βοηθήσει όσους πάσχουν από καούρες να αλλάξουν τη διατροφή τους και να χάσουν βάρος αν χρειάζεται, χωρίς να στερηθούν κανένα θρεπτικό συστατικό.

​Οι τροφές που επιδεινώνουν τις καούρες – Αντιμετώπιση

Επειδή οι καούρες επιβαρύνουν τον οισοφάγο, θα πρέπει να γίνεται έγκαιρη διάγνωση από έναν ειδικό γιατρό.

Η αντιμετώπιση της καούρας περιλαμβάνει συνδυασμό φαρμακευτικής αγωγής και αλλαγών στον τρόπο ζωής και διατροφής.

Ανάμεσα στις σημαντικότερες καθημερινές αλλαγές που πρέπει να γίνουν, συγκαταλέγονται η απώλεια βάρους και κυρίως λίπους από την περιοχή της κοιλιάς.

Τέλος, η αντικατάσταση μεγάλων ποσοτήτων με μικρά και συχνά γεύματα, καθώς και η κατανάλωση του βραδινού γεύματος σχετικά νωρίς το βράδυ, συμπεριλαμβάνονται στις πρακτικές συμβουλές ανακούφισης από την καούρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Κατάλληλη Διατροφή για Γερά Οστά

yoadmin

Η Συμβολή της Βιταμίνης D στον Οργανισμό σας

6 Τροφές Μετά την Προπόνηση

Evi Makavelou

Μυστικά για μια Δίαιτα Χωρίς Γλουτένη

Evi Makavelou

Ανισορροπία Ηλεκτρολυτών στο Σώμα

Evi Makavelou

Νερό με Τζίντζερ – Τα Οφέλη και οι Πιθανές Παρενέργειές του για την Υγεία

a.alefragkis

Συμβουλές για τη Διατροφή Pure Eating

Evi Makavelou

Τροφική Δηλητηρίαση – Αίτια, Συμπτώματα και Θεραπεία

Editor6 pharma

Υγιεινά Σνακ για την Παραλία

Evi Makavelou

Κράνμπερι – Τα Οφέλη του στην Υγεία

Evi Makavelou

Πιο Όμορφη με Σωστή Διατροφή!

yoadmin

Λιποδιαλυτές και Υδατοδιαλυτές Βιταμίνες – Οι Διαφορές

Evi Makavelou