Υγεία & Ομορφιά
Παρότι για πολλές δεκαετίες αποτελούσε βασικό τρόφιμο της δυτικής διατροφής, όλες σχεδόν οι μελέτες επισημαίνουν ότι η υπερκατανάλωση του κόκκινου κράτος δεν είναι η καλύτερη διατροφική επιλογή.
Παρότι για πολλές δεκαετίες αποτελούσε βασικό τρόφιμο της δυτικής διατροφής, όλες σχεδόν οι μελέτες επισημαίνουν ότι η υπερκατανάλωση του κόκκινου κράτος δεν είναι η καλύτερη διατροφική επιλογή.
Πρόληψη

Ποιες Συνέπειες Έχει η Υπερκατανάλωση Κρέατος για την Υγεία μας

Είναι γνωστό ότι η σωστή διατροφή είναι το διαβατήριο για μία υγιή ζωή.

Σχεδόν σε καθημερινή βάση έρχονται στο φως της δημοσιότητας μελέτες πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων από όλο τον κόσμο που επισημάνουν κινδύνους και γνωστοποιούν οφέλη από την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών.

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα τρόφιμα είναι το κρέας.

Παρότι για πολλές δεκαετίες αποτελούσε βασικό τρόφιμο της δυτικής διατροφής, όλες σχεδόν οι μελέτες επισημαίνουν ότι η υπερκατανάλωση του κόκκινου κράτος δεν είναι η καλύτερη διατροφική επιλογή.

Παρότι για πολλές δεκαετίες αποτελούσε βασικό τρόφιμο της δυτικής διατροφής, όλες σχεδόν οι μελέτες επισημαίνουν ότι η υπερκατανάλωση του κόκκινου κράτος δεν είναι η καλύτερη διατροφική επιλογή.

Αυτό διότι η υπερκατανάλωση κόκκινου κρέατος έχει σχετιστεί με την αυξημένη θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα καθώς και με κάποιες μορφές καρκίνου.

Ο κίνδυνος αυτός παρατηρείται ακόμα και σε ανθρώπους που έχουν οριακά μεγαλύτερη κατανάλωση από την συνιστώμενη.

Ποια κρέατα θεωρούνται κόκκινα:

Κόκκινα θεωρούνται τα κρέατα των θηλαστικών ανεξαρτήτως ηλικίας του ζώου, δηλαδή: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι, βόειο, αρνάκι γάλακτος.

Και φυσικά υπάρχει τεράστια διαφορά με το επεξεργασμένο που χαρακτηρίζονται εκείνα τα κρέατα που έχουν υποστεί αλλαγές έπειτα από αλάτισμα, ωρίμανση, ζύμωση, κάπνισμα ή άλλες διεργασίες που ενισχύουν τη γεύση ή βελτιώνουν τη συντήρηση.

Τα περισσότερα επεξεργασμένα κρέατα περιέχουν χοιρινό ή μοσχαρίσιο κρέας, αλλά μπορεί να περιέχουν και άλλα κόκκινα κρέατα, πουλερικά, εντόσθια ή υποπροϊόντα κρέατος.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας κόκκινου κρέατος συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο να νοσήσει κανείς από τις ακόλουθες ασθένειες:

Καρκίνο του εντέρου

Η υψηλή πρόσληψη επεξεργασμένου κρέατος σχετίζεται με μεγαλύτερο κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.

Ερευνητές ανακάλυψαν πως η καθημερινή κατανάλωση μιας μερίδας επεξεργασμένου κρέατος αυξάνει κατά 18% τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου.

Θεωρείται ακόμη πως το μαγείρεμα των κόκκινων κρεάτων σε υψηλές θερμοκρασίες -τηγάνισμα ή ψήσιμο στη σχάρα, για παράδειγμα- είναι αυτό που συμβάλει στην αύξηση του κινδύνου για καρκίνο.

Η υψηλή πρόσληψη επεξεργασμένου κρέατος σχετίζεται με μεγαλύτερο κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.

Νεφρική ανεπάρκεια

Η νεφρική ανεπάρκεια εκτιμάται πως αφορά πάνω από 661.000 ανθρώπους στις ΗΠΑ.

Ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι μεταξύ των πιο κοινών αιτίων νεφρικής ανεπάρκεια, μ κατανάλωση κόκκινου κρέατος να είναι ένας παράγοντας κινδύνου.

Καρδιοπάθεια

Η καρδιοπάθεια παραμένει η νούμερο ένα αιτία θανάτου στις ΗΠΑ και ευθύνεται για το θάνατο περίπου 610.000 ανθρώπων κάθε χρόνο. Μια ανθυγιεινή διατροφή, πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, είναι ένας γνωστός παράγοντας κινδύνου για τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ένας αριθμός μελετών έχει δείξει πως το κόκκινο κρέας εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία, αυξάνοντας τον κίνδυνο για καρδιοπάθειες και άλλες καρδιαγγειακές νόσους. 

Αντιθέτως, η μείωση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος αυξάνει το προσδόκιμο ζωής.

Η αντικατάσταση μίας μερίδας κόκκινου κρέατος την ημέρα με μία μερίδα ψάρι, πουλερικό, καρύδια, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης ή λίγων λιπαρών γαλακτοκομικά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου κατά 7% έως 19%.

Το κόκκινο κρέας περιέχει λιγότερες πρωτεΐνες από όσες το στήθος κοτόπουλου ή τα ψάρια.

Ακόμα δε και αν κάποιος κόψει εντελώς τα ζωικής προέλευσης τρόφιμα και αρχίσει να κάνει αυστηρή χορτοφαγική διατροφή μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του οργανισμού του σε πρωτεΐνες καταναλώνοντας όσπρια, ξηρούς καρπούς και προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά, αμυλώδη κ.λπ.) στις ενδεδειγμένες ποσότητες και συνδυασμούς.

www.y-o.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς Μπορείτε να Αποτρέψετε τα Συμπτώματα ενός Ενδεχόμενου Hangover

Editor6 pharma

Μέθοδοι Αντισύλληψης – Οι Λύσεις στο Φαρμακείο

admin

3 Συμβουλές για την Πρόληψη της Γήρανσης του Εγκεφάλου

admin

Πώς θα Αποφύγετε το Εγκεφαλικό

Evi Makavelou

Αποτοξίνωση Εντέρου – Πώς θα την Πετύχετε

Οι Κίνδυνοι των Αναλγητικών Φαρμάκων

Κράμπες – Πρόληψη μέσω της Διατροφής

Evi Makavelou

Διαρκής Υπνηλία και πού Μπορεί να Οφείλεται

admin

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τις Ιώσεις

Evi Makavelou

Συνήθειες για Καλή Υγεία Μετά το Καλοκαίρι

Evi Makavelou

Ποιες Τροφές Πρέπει να Καταναλώνετε για να Προλάβετε τις Ρυτίδες

Κρατήστε Μακριά τις Ουρολοιμώξεις για Ένα Ξέγνοιαστο Καλοκαίρι

Εγγραφείτε στο Newsletter