Υγεία & Ομορφιά
Πρωινή Γυμναστική - Τα Υπέρ και τα Κατά
Γυμναστική

Πρωινή Γυμναστική – Τα Υπέρ και τα Κατά

Πολύ συχνά ακούμε για τη σημασία της πρωινής ρουτίνας στην εξέλιξη ολόκληρης της ημέρας μας.

Η πρωινή άθληση είναι μία δραστηριότητα που δεν λείπει από ένα πρωινό που θα μας γεμίσει με ενέργεια και θα βοηθήσει το μεταβολισμό μας να μπει σε λειτουργία.

Τα Πλεονεκτήματα και τα Μειονεκτήματα της Πρωινής ΓυμναστικήςΟ κιρκάδιος ρυθμός είναι μια βιολογική διαδικασία του οργανισμού μας κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, η οποία επηρεάζει τη θερμοκρασία του σώματός μας (χαμηλότερη το πρωί σε σχέση με το απόγευμα), την πίεση του αίματος (χαμηλότερη τη νύχτα και αυξάνεται πριν το πρωινό ξύπνημα), τους μυς (πιο δυνατοί το απόγευμα), τα επίπεδα ορμονών, τον καρδιακό ρυθμό κ.α. και είναι στενά συνδεδεμένος με τον κύκλο της ημέρας.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που θέλουν να έχουν υψηλή αθλητική απόδοση, είναι καλύτερο να γυμνάζονται μετά τις 5 απόγευμα οπού είναι μεγαλύτερη η καρδιοαναπνευστική ικανότητα και η μυϊκή ενδυνάμωση.

Από την άλλη, το πρωί θεωρείται η καλύτερη ώρα αν θέλετε να αποκτήσετε την τακτική συνήθεια να γυμνάζεστε.

Οι άνθρωποι που γυμνάζονται το πρωί έχουν περισσότερες πιθανότητες να μείνουν στο πρόγραμμα τους και να είναι συνεπείς.

Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα υπέρ της πρωινής γυμναστικής:

Αν γυμναστείτε το πρωί πριν πάρετε το πρωινό σας, καίτε έως 30% περισσότερες θερμίδες από οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρα.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το επίπεδο του γλυκογόνου των μυών πέφτει, με αποτέλεσμα το πρωί να χρησιμοποιεί ως ενέργεια τις αποθήκες του λίπους του ως καύσιμο

Μία ήπια προς μέτρια αερόβια άσκηση το πρωί, πριν το πρώτο γεύμα της ημέρας έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και το μεταβολισμό σας ο οποίος παραμένει σε υψηλά επίπεδα και όλη την υπόλοιπη μέρα.

Η αυξημένη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και η έκκριση των ενδορφινών από την αρχή της ημέρας, μας γεμίζει ενέργεια και βελτιώνουν την ψυχική μας διάθεση.

Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου, βοηθώντας στον έλεγχο της ορμονική ισορροπίας, η οποία συμβάλλει στον έλεγχο της όρεξης, η οποία στη συνέχεια βοηθάει στην απώλεια κιλών εάν κάνετε δίαιτα.

Αν μένετε σε πόλη και γυμνάζεστε σε εξωτερικό χώρο, η ρύποι της ατμόσφαιρας είναι χαμηλότεροι και η ποιότητα του αέρα είναι καλύτερη.

Από την άλλη, η πρωινή άσκηση έχει και ορισμένα μειονεκτήματα:

Είναι ακόμα χαμηλή η θερμοκρασία του σώματος.

Είναι επίσης μικρότερη η ροή του αίματος στους μυς.

Οι μύες στη διάρκεια της νύχτας έχουν μείνει για αρκετό χρόνο αδρανείς για αυτό και είναι πιο δύσκαμπτοι και λιγότερο ελαστικοί, απαιτώντας μεγαλύτερης διάρκειας προθέρμανσης.

Ένας από τους λόγους που δεν συνιστάται η έντονη άσκηση, το πρωί.

Αν δεν είσαστε πρωινός τύπος και δεν βρίσκετε άλλο χρόνο στη διάρκεια της ημέρας για να γυμναστείτε, ίσως να σας φανεί δύσκολο να σηκωθείτε λίγο νωρίτερα το πρωί.

Όμως και αυτό αλλάζει, αν το βάλετε στο πρόγραμμα σας και γίνει συνήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

5 Καλοί Λόγοι για να Ξεκινήσετε Πιλάτες

Τα Συχνότερα Λάθη που Κάνουμε Όταν Γυμναζόμαστε

Γυμναστική στο Σπίτι – Γιατί δε Βλέπετε Αποτελέσματα

Αυτοί Είναι οι Λόγοι για να Συνεχίσετε να Κολυμπάτε και το Φθινόπωρο

10 Οφέλη που Έχει το Περπάτημα για την Υγεία μας

Παθητική Γυμναστική – Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε

Ποια Είδη Άσκησης Συμβάλλουν στην Υγεία του Ανοσοποιητικού Συστήματος

Γιατί να Προτιμήσετε τη Γυμναστική στο Σπίτι

Ασκηθείτε Νηστικός για Απώλεια Λίπους: Μύθος ή Αλήθεια;

Καλές Μορφές Άσκησης που Πρέπει σε Κάποιες Περιπτώσεις να Αποφεύγουμε

Γνωρίστε την Καλλισθενική Γυμναστική

Γιόγκα – Πώς Μπορεί να Ευνοήσει τη Σεξουαλική σας Υγεία