Υγεία & Ομορφιά
Τα Ψυχοσωματικά Συμπτώματα του Stress
Κατάθλιψη-Άγχος-Στρες Ψυχολογία

Τα Ψυχοσωματικά Συμπτώματα του Stress

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει τα συμπτώματα του stress.

Η ταχυπαλμία, η εφίδρωση και ο πόνος στο κεφάλι είναι μερικά από αυτά και προκύπτουν συνήθως όταν βρισκόμαστε υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης και αγωνίας.

Η επιστήμη έχει αποφανθεί ότι τα συμπτώματα του stress είναι πιο έντονα στις γυναίκες λόγω της ιδιαίτερης χημείας του εγκεφάλου και των ορμονών τους.

Σε πολλές περιπτώσεις το stress είναι κινητήριος δύναμη γιατί μας βοηθά να φέρνουμε εις πέρας δύσκολα καθήκοντα της καθημερινότητας.

Ωστόσο, το χρόνιο stress είναι μία επιβαρυντική κατάσταση για την υγεία και πρέπει να αντιμετωπίζεται εγκαίρως.

Τα Ψυχοσωματικά Συμπτώματα του StressΨυχοσωματικά συμπτώματα του stress

Όπως προαναφέρθηκε, το stress δεν αφήνει τα αποτυπώματά του μόνο στην ψυχή αλλά και στο σώμα μας.

Ασθενείς που υποφέρουν από χρόνιο stress πολλές φορές παρουσιάζουν και τα ακόλουθα σωματικά συμπτώματα:

Καρδιαγγειακά προβλήματα

Το χρόνιο stress βλάπτει την καρδιά και τα αγγεία, επειδή αυξάνει την πίεση, το σπασμό των στεφανιαίων αγγείων, την καρδιακή συχνότητα και προδιαθέτει για την εμφάνιση επικίνδυνων αρρυθμιών.

Όσον αφορά την υπέρταση, στο 95% των περιπτώσεων τα αίτιά της παραμένουν άγνωστα. Oι ειδικοί θεωρούν ότι σχετίζεται και με το stress.

Πόνοι στο κεφάλι

Έχει αποδειχτεί ότι οι πονοκέφαλοι σχετίζονται με τη συναισθηματική μας κατάσταση (άγχος, μελαγχολία).

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι υποφέρουμε από πονοκεφάλους επειδή βρισκόμαστε σε κακή ψυχολογική κατάσταση, αλλά ότι έχουμε τη γενετική προδιάθεση για να εμφανίσουμε πονοκεφάλους και το άγχος ή η στενοχώρια τούς πυροδοτούν.

Αϋπνία

Σε όλους έχει συμβεί σε «δύσκολες» περιόδους της ζωής μας να δυσκολευόμαστε να αποκοιμηθούμε, να ξυπνάμε στη διάρκεια της νύχτας ή πολύ νωρίς το πρωί.

Αυτό συμβαίνει επειδή το stress καταλαμβάνει το μυαλό μας και επηρεάζει τη δυνατότητά μας να κοιμηθούμε.

Ειδικά η πολύ πρωινή αφύπνιση μπορεί να είναι σύμπτωμα έντονης θλίψης ή και κατάθλιψης, που έχει πιο έντονα συμπτώματα το πρωί, γι’ αυτό και συνοδεύεται από πρώιμη αφύπνιση και κακή διάθεση.

Πόνοι στη σπονδυλική στήλη

Μελέτες συσχετίζουν το άγχος με πόνους στην πλάτη και τον αυχένα, ακριβώς επειδή προκαλεί και αυξάνει το σπασμό των μυών της περιοχής.

Άλλωστε, η σπονδυλική στήλη είναι σημείο διαφυγής της συναισθηματικής φόρτισης.

Προβλήματα στο στομάχι και το έντερο

Το stress μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος.

Ειδικά η σπαστική κολίτιδα ή αλλιώς σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, που εκδηλώνεται με κολικοειδή πόνο, φούσκωμα στην κοιλιά και απότομες αλλαγές των συνηθειών του εντέρου (διάρροια, δυσκοιλιότητα), απασχολεί αγχώδεις ανθρώπους και συχνότερα νέες γυναίκες.

Η γαστρίτιδα, το έλκος και η δυσπεψία επηρεάζονται επίσης από το stress.

Στυτική δυσλειτουργία

Το άγχος της καθημερινότητας μπορεί να προκαλέσει, αλλά και να διαιωνίσει, τα προβλήματα στύσης («άγχος απόδοσης»).

Ακόμη μπορεί παροδικά να χειροτερεύσει την ποιότητα του σπέρματος, εντείνοντας πιθανά προβλήματα γονιμότητας ανάμεσα σε ένα ζευγάρι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μάθετε να Διαχειρίζεστε τη Ζήλεια και τον Θυμό

Οι Αρνητικές Επιπτώσεις της Κορτιζόλης στον Οργανισμό

Διατροφικά Συμπληρώματα και Κατάθλιψη

Πώς τα Social Media Καταστρέφουν την Ψυχική Υγεία

5 Χαρακτηριστικά των Αληθινών Φίλων

Θετική Ενέργεια – Πώς θα την Προσελκύσετε;

Εγκυμοσύνη και Παράγοντες Άγχους

Κατατονική Κατάθλιψη – Τι Είναι, τι Συμπτώματα Έχει και Πιθανές Θεραπείες

Άγχος – Τροφές για να το Μειώσετε

Τα Στάδια του Πένθους και Πώς να το Διαχειριστείτε

Αυτοεκτίμηση – Πώς να την Καλλιεργήσετε;

Πώς να Ξεπεράσετε τη Ζήλια σε Μία Σχέση;