Υγεία & Ομορφιά
Η Καφεΐνη Επηρεάζει τη Γονιμότητα;
Εγκυμοσύνη

Η Καφεΐνη Επηρεάζει τη Γονιμότητα;

Σοκολάτα, καπουτσίνο, τσάι, τιραμισού… σε πολλούς από εμάς αρέσει η καθημερινή μας δόση καφεΐνης!

Πώς επηρεάζει όμως η καφεΐνη τη γονιμότητα και πόσο ασφαλής είναι για την εγκυμοσύνη;

Γιατί νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτήν;

Η καφεΐνη είναι διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος κι είναι εθιστική.

Επηρεάζονται κι άλλα συστήματα του σώματος, όπως το νεφρικό σύστημα (δρα ως διουρητικό), αλλά και ο μεταβολικός ρυθμός.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφεΐνης αυξάνει τον κίνδυνο αποβολής.

Η καφεΐνη είναι διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος κι είναι εθιστική.Καφεΐνη και γονιμότητα

Οι έγκυες γυναίκες μπορεί να είναι πιο ευαίσθητες στην καφεΐνη, καθώς διασπάται πιο αργά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Μια επιπλέον ανησυχία στην εγκυμοσύνη είναι ότι η καφεΐνη μπορεί να διασχίσει τον πλακούντα και να επηρεάσει άμεσα το έμβρυο.

Η καφεΐνη μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητά σας να μείνετε έγκυος.

Μια καλά σχεδιασμένη μελέτη έδειξε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν λιγότερο από ένα φλιτζάνι καφέ είχαν διπλάσιες πιθανότητες να μείνουν έγκυες, ανά μήνα.

Ενώ ο ακριβής μηχανισμός με τον οποίο η καφεΐνη επηρεάζει τη γονιμότητα είναι άγνωστος, η απάντηση μπορεί να σχετίζεται με την ικανότητα της καφεΐνης να επηρεάζει την ποιότητα του αναπτυσσόμενου ωαρίου.

Οι περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι οι κακές επιπτώσεις της καφεΐνης σχετίζονται με την ποσότητα που καταναλώνεται.

Σε αυτό το πλαίσιο, είναι λογικό για τις γυναίκες που σκέφτονται την εγκυμοσύνη να περιορίσουν την πρόσληψη καφεΐνης, που καταναλώνουν.

Βέβαια δεν είναι γνωστό κανένα πραγματικό όριο για ανεπιθύμητες ενέργειες.

Η συμβουλή για μια γυναίκα που θέλει να μείνει έγκυος, αλλά δεν επιθυμεί να κόψει τον καφέ και τη σοκολάτα, είναι να θέσει το όριο σε έναν καφέ την ημέρα και να διατηρήσει τη σοκολάτα ως ειδική απόλαυση κι όχι ως «καθημερινό φαγητό».

Επίσης, τα αναψυκτικά όπως η κόκα κόλα έχουν πολύ μικρή θρεπτική αξία – πολλή καφεΐνη και ζάχαρη, για να μην αναφέρουμε άλλες χημικές ουσίες.

Είναι καλύτερα να αποφεύγονται γενικά και περισσότερο στην εγκυμοσύνη.

Για όλα αυτά βέβαια, πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας, καθώς η κάθε περίπτωση είναι μοναδική.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Πρώτα Απαραίτητα για το Μωρό – Τι να Προμηθευτείτε πριν τον Τοκετό

yoadmin

Κρυοσυντήρηση Ωαρίων

Evi Makavelou

Τροφές για Γονιμότητα και Καλή Εγκυμοσύνη

Evi Makavelou

Θυρεοειδίτιδα κατά τη Λοχεία

yoadmin

Επικίνδυνη Εγκυμοσύνη – Τα Σημάδια που θα Παρατηρήσετε

Εγκυμοσύνη και Καύσωνας – Πώς να Προστατευθείτε

a.alefragkis

Υπογονιμότητα στους Άνδρες – Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε

Διατροφικές Ανάγκες στην Εγκυμοσύνη

yoadmin

Εγκυμοσύνη από Προσπερματικά Υγρά – Μύθος ή Αλήθεια;

a.alefragkis

Συχνές Επιπλοκές στην Εγκυμοσύνη

Evi Makavelou

Ψυχικές και Σωματικές Διαταραχές Κατά την Εγκυμοσύνη

Η Πρωινή Ναυτία στην Εγκυμοσύνη

Evi Makavelou