Υγεία & Ομορφιά
Κράνμπερι και οφέλη για την υγεία
Διατροφή

Κράνμπερι – Τα Οφέλη του στην Υγεία

Τα πολύ θρεπτικά κράνμπερι ανήκουν στην οικογένεια των μούρων.

Στην ίδια οικογένεια ανήκει και το μύρτιλο, όπως και τα κράνα με τα οποία πολύς κόσμος τα μπερδεύει.

Τα οφέλη των κράνμπερι στην υγείαΗ αλήθεια είναι ότι πολλά από τα φρούτα αυτής της οικογένειας μοιάζουν μεταξύ τους.

Τα κράνμπερι αποτελούν πλέον μια γνωστή υπερτροφή, όπως και άλλα φρούτα της ίδιας οικογένειας.

Είναι οι μικροσκοπικοί, ολοστρόγγυλοι, κόκκινοι καρποί με τη χαρακτηριστική ξινή γεύση.

Λόγω της έντονα στυφής αίσθησης που αφήνουν, σπάνια καταναλώνονται φρέσκα και προτιμώνται αποξηραμένα.

Τα τελευταία χρόνια τα κράνμπερι έχουν ενταχθεί στη διατροφή μας, παρόλο που δεν θα έλεγε κανείς ότι ανήκουν στο μοντέλο της μεσογειακής διατροφής.

Κράνμπερι και διατροφική αξία

Τα κράνμπερι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εξουδετερώσουν τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται στον οργανισμό και καταστρέφουν τα κύτταρα προάγοντας τη γήρανση.

Άλλη μια σημαντική τους ιδιότητα είναι ότι μπορούν να μετατρέψουν τον σίδηρο που βρίσκεται σε τροφές φυτικής προέλευσης και δεν απορροφάται εύκολα, στη μορφή του σιδήρου που βρίσκεται στις τροφές ζωικής προέλευσης.

Αυτός ο σίδηρος απορροφάται πιο αποτελεσματικά.

Ακόμα τα κράνμπερι περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C και Κ, φυτικές ίνες, κάλιο και μαγγάνιο.

Κράνμπερι – Τα οφέλη του στην υγεία

Σύμφωνα με έρευνες, τα κράνμπερι μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος.

Γι’ αυτό και ο χυμός τους συστήνεται σε περιπτώσεις ουρολοίμωξης και άλλων σχετικών με το ουροποιητικό λοιμώξεων.

Επίσης, προτείνεται και η προληπτική κατανάλωση του χυμού.

Αυτήν την ιδιότητα τα κράνμπερι την οφείλουν σε μια αντιοξειδωτική ουσία, η οποία εμποδίζει ορισμένα βακτήρια να προσκολληθούν στα όργανα του ουροποιητικού.

Έτσι εμποδίζεται η λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος.

Όσοι λοιπόν είναι επιρρεπείς στις μολύνσεις του ουροποιητικού, μπορούν να καταναλώνουν προληπτικά κράνμπερι.

Ακόμα τα κράνμπερι μπορούν να μειώσουν τις φλεγμονές σε όλο το σώμα και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Κράνμπερι – Φρέσκα ή αποξηραμένα;

Τα παραπάνω οφέλη τα απολαμβάνει κανείς όταν καταναλώνει τα κράνμπερι φρέσκα.

Σύμφωνα με μελέτες όμως, τα αποξηραμένα κράνμπερι μπορούν να διατηρήσουν τις αντιοξειδωτικές ιδιότητές τους, τα μέταλλα, τις φυτικές ίνες και τα ιχνοστοιχεία τους.

Τέλος, αυτό στο οποίο υπολείπονται τα αποξηραμένα κράνμπερι είναι η βιταμίνη C, κι αυτό επειδή η εν λόγω βιταμίνη καταστρέφεται με το φως, το οξυγόνο και τη θερμότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι να Τρώτε και τι Όχι Όταν Παίρνετε Αντιβίωση;

Evi Makavelou

Ξηροί Καρποί – Πόσο Παχαίνουν

Evi Makavelou

Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος – Ο Ρόλος της Διατροφής

Evi Makavelou

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τα Τρανς Λιπαρά

a.alefragkis

Τα Οφέλη της Μαύρης Σοκολάτας για την Υγεία

a.alefragkis

Λιποδιαλυτές και Υδατοδιαλυτές Βιταμίνες – Οι Διαφορές

Evi Makavelou

Διατροφή

6 Τροφές Μετά την Προπόνηση

Evi Makavelou

Τροφές που Καταπολεμούν τις Αλλεργίες

Evi Makavelou

Οι Καλύτερες Δίαιτες για Απώλεια Βάρους

Evi Makavelou

Τα Οφέλη από την Κατανάλωση 6 Βοτάνων τον Χειμώνα

a.alefragkis

Ζάχαρη και Κορυφαία Φυσικά Υποκατάστατα

Evi Makavelou