Υγεία & Ομορφιά
Ψυχική υγεία
Κατάθλιψη-Άγχος-ΣτρεςΨυχολογία

Πώς να Βελτιώσετε την Ψυχική σας Υγεία

Η ψυχική υγεία και ευεξία είναι το ίδιο σημαντική με τη σωματική υγεία καθώς πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις δύο για να θεωρείται κανείς σωματικά και ψυχικά υγιής.

Όταν η ψυχική υγεία κλονίζεται αυτό έχει αντίκτυπο στο σώμα με την εκδήλωση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.

Ημικρανίες, ανεξήγητοι σωματικοί πόνοι, διαταραχές ύπνου, εξανθήματα, προβλήματα στο στομάχι είναι τα πιο συνηθισμένα από αυτά.

Η κακή ψυχική υγεία επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής κάθε ατόμου καθημερινά προκαλώντας προβλήματα σε όλους τους τομείς.

Η ψυχική υγεία περιλαμβάνει τη συναισθηματική, την πνευματική και την κοινωνική ευημερία.

Συζήτηση με φίλοΠρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα και στα τρία για να είναι το άτομο λειτουργικό και αποτελεσματικό στη ζωή του.

Η ψυχική υγεία καθορίζεται από τα γονίδια, την οικογένεια, τις παιδικές εμπειρίες και γενικότερα από τα όσα έχει περάσει κανείς και κατά πόσο τον έχουν επηρεάσει.

Ο καθένας αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο το γεγονός ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με την ψυχική του υγεία.

Ακολουθούν οι ενδείξεις ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με την ψυχική σας υγεία.

Συμπτώματα

Αρχικά μπορεί να έχετε ένα συνεχές αίσθημα κούρασης και έλλειψης ενέργειας που δεν αναπληρώνεται με τον ύπνο και την ξεκούραση.

Οι σωματικοί πόνοι χωρίς οργανική αιτία είναι πιθανοί.

Όταν δεν είστε καλά ψυχολογικά γίνεστε αντικοινωνικοί, ό,τι σας ευχαριστούσε μέχρι πρόσφατα παύει να σας δίνει χαρά, νιώθετε φοβισμένοι, ανεπαρκείς και ανήμποροι, αγχωμένοι, ενώ ακόμα και η πιο απλή δραστηριότητα σας φαίνεται “βουνό”.

Σε προχωρημένες περιπτώσεις αποκτάτε εμμονές.

Αντιμετώπιση

Είναι σημαντικό να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό της ψυχικής υγείας όταν εντοπίσετε το πρόβλημα, ώστε να προσδιορίσει την ακριβή αιτία του προβλήματος.

Στη συνέχεια υπάρχουν ενέργειες που μπορείτε να κάνετε, ώστε να βελτιώσετε μόνοι σας την ψυχική σας υγεία.

Αρχικά πρέπει, όσο κι αν σας φαίνεται ακατόρθωτο, να προσπαθήσετε να φτιάξετε τη διάθεσή σας.

Αποδεχτείτε τα λάθη σας.

Αν έχετε κάνει κάποιο λάθος που σας οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση, συγχωρήστε τον εαυτό σας ειλικρινά για να προχωρήσετε παρακάτω.

Προσπαθήστε να κάνετε μια όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένη διατροφή.

Αν καταναλώνετε κακής ποιότητας τρόφιμα θα νιώθετε και μέσα σας άσχημα.

Η σωστή διατροφή θρέφει σώμα και πνεύμα.

Η κατανάλωση λιπαρών τροφών οδηγεί σε αύξηση βάρους, σε διατροφικές διαταραχές και σε κατάθλιψη, ενώ σας γεμίζει με τοξίνες.

Ξεκινήστε να αντιμετωπίζετε κάθε πρόβλημα ή δυσκολία που προκύπτει.

Αν δεν μπορείτε μόνοι σας μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού ή κάποιου φίλου που εμπιστεύεστε.

Με το να αποφεύγετε τα προβλήματα το μόνο που καταφέρνετε είναι να τα συσσωρεύετε μέσα σας.

Εντάξτε στην καθημερινότητά σας το είδος της άσκησης που σας αρέσει.

Με την άσκηση απελευθερώνονται ενδορφίνες που σας κάνουν να αισθάνεστε χαρά και ευεξία.

Επενδύστε στις τεχνικές χαλάρωσης και βάζετε καθημερινά ένα πρόγραμμα στη μέρα σας ώστε να μην πελαγώνετε.

Βγάλτε από τη ζωή σας τους απαισιόδοξους, τοξικούς ανθρώπους που σας ρουφάνε την ενέργεια.

Τέλος, αφιερώστε χρόνο και αξία στον ύπνο σας.

Ο ανεπαρκής και κακής ποιότητας ύπνος μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση ψυχικών διαταραχών ή να εντείνει τα συμπτώματά τους.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημάδια Τοξικής Σχέσης Μητέρα και Γιου

Evi Makavelou

10 Ερωτήσεις για τα Αντικαταθλιπτικά

yoadmin

Μικρές Συμβουλές Ευτυχίας!

Evi Makavelou

Αιματοφοβία – Συμπτώματα και Θεραπεία

Evi Makavelou

Άτυπη Κατάθλιψη – Συμπτώματα και Τρόποι Εκδήλωσής της

Editor7 pharma

Σεροτονίνη – Τα Τρόφιμα που την Ανεβάζουν

Evi Makavelou

Απλοί Τρόποι για να Διώξουμε το Άγχος το Καλοκαίρι

Evi Makavelou

Παράξενα Σημάδια που Μαρτυρούν πως Έχετε Άγχος

Editor7 pharma

Οι Επιπτώσεις του Στρες στην Επιδερμίδα σας

Editor7 pharma

Ελεύθερος Χρόνος – Πώς θα τον Αυξήσετε;

Τρόποι για να Επιστρέψτε Δριμύτεροι στη Δουλειά σας μετά τις Διακοπές

Evi Makavelou

Σεξουαλική Ζωή και Άγχος

Evi Makavelou