Υγεία & Ομορφιά
Ενδείξεις ότι ο μεταβολισμός δε λειτουργεί σωστά
Αδυνάτισμα

Πότε ο Μεταβολισμός δε Λειτουργεί Σωστά;

Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος αλλά δε βλέπετε αποτελέσματα είναι πολύ πιθανό ο μεταβολισμός σας να μη λειτουργεί σωστά.

Δείτε σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να συμβαίνει αυτό.

Περιπτώσεις που ο μεταβολισμός δε λειτουργεί σωστάΈχετε υποθυρεοειδισμό

Πρόκειται για μια δυσλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα κατά την οποία ο αδένας δεν παράγει την απαιτούμενη ποσότητα των ορμονών για τις οποίες είναι υπεύθυνος.

Έτσι δεν μπορεί ο μεταβολισμός να λειτουργήσει κανονικά.

Αν έχετε διαγνωστεί με υποθυρεοειδισμό θα πρέπει να αποφεύγετε τρόφιμα όπως το λάχανο, τα κουκουνάρια, τα φιστίκια, τα προϊόντα σόγιας και τα ροδάκινα.

Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγετε τα αχλάδια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι και τα γογγύλια.

Αντίθετα, χρειάζεστε βιταμίνη D και σελήνιο, γι’ αυτό προσπαθήστε να καταναλώνετε γαλακτοκομικά, τόνο, σκουμπρί, σαρδέλες και κρόκο αβγού.

Μεταβολισμός που δε λειτουργεί σωστά – Μένετε νηστικοί πολλές ώρες

Παραλείποντας γεύματα εξαντλείτε τα αποθέματα ενέργειας του οργανισμού σας, με άμεση συνέπεια την επιβράδυνση της λειτουργίας του μεταβολισμού σας.

Φροντίστε να προγραμματίζετε τα γεύματά σας αν οι ρυθμοί της καθημερινότητάς σας είναι τόσο έντονοι που δεν προλαβαίνετε να φάτε.

Σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότερο να γευματίζετε νωρίτερα παρά να μένετε νηστικοί.

Αν παρόλα αυτά δεν πεινάτε, καταναλώστε ένα σνακ ώστε να μη μείνετε πολλές ώρες νηστικοί.

Έχετε κάνει στο παρελθόν πολλές στερητικές δίαιτες

Αν έχετε ακολουθήσει στο παρελθόν πολλές φορές ακραίες δίαιτες, είναι πιθανό ο μεταβολισμός σας να έχει απορρυθμιστεί.

Σε αυτήν την περίπτωση ο οργανισμός σας έχει μάθει να επιβιώνει με ελάχιστες θερμίδες.

Όταν εφαρμόζεται υποθερμιδική δίαιτα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο οργανισμός μειώνει τις ενεργειακές του δαπάνες.

Έτσι, παρατηρείται μείωση του βασικού ρυθμού του μεταβολισμού ακόμα και κατά το ήμισυ.

Χυμοί και νερόΜεταβολισμός που δε λειτουργεί σωστά – Δεν πίνετε αρκετό νερό

Ο οργανισμός χρησιμοποιεί το νερό για να απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες, για να διασπάσει καλύτερα τις τροφές και να μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα.

Αν έχετε αφυδατωθεί, συσσωρεύονται τοξίνες στον οργανισμό σας, δε χωνεύετε καλά και επιβραδύνεται ο μεταβολισμός σας.

Προσπαθήστε να πίνετε ένα ποτήρι νερό πριν και μετά από κάθε σνακ ή γεύμα.

Να θυμάστε ότι στην απαιτούμενη ημερήσια πρόσληψη υγρών περιλαμβάνονται το γάλα, οι φυσικοί χυμοί, οι σούπες και το τσάι και τα ροφήματα χωρίς ζάχαρη.

Καταναλώνετε πολύ αλάτι

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μέσα από ορισμένες διαδικασίες ενισχύει την αύξηση του αριθμού και την ανάπτυξη των λιποκυττάρων.

Μειώστε το επιτραπέζιο αλάτι από το φαγητό σας και αντικαταστήστε το με λεμόνι, ξύδι και άλλα μπαχαρικά στο μαγείρεμα για να δώσετε γεύση στα πιάτα σας.

Επιπλέον, αποφύγετε τις ιδιαίτερα αλατισμένες τροφές και μειώστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και το πρόχειρο φαγητό, τις κονσέρβες και τις έτοιμες σάλτσες.

Μεταβολισμός που δε λειτουργεί σωστά – Παίρνετε φάρμακα

Πολλές φαρμακευτικές αγωγές προκαλούν αύξηση βάρους.

Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να σχεδιάσετε μαζί με έναν διατροφολόγο ένα διατροφικό πρόγραμμα, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, το οποίο θα δώσει ώθηση στον μεταβολισμό σας.

Έχετε αντίσταση στην ινσουλίνη

Αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα της ινσουλίνης στο αίμα σας συνεχίζουν να παραμένουν υψηλά αντί να πέφτουν σε φυσιολογικά επίπεδα μετά από ένα γεύμα.

Η υπερβάλλουσα ινσουλίνη κάνει τα κύτταρα να χρησιμοποιούν περισσότερη ενέργεια με τη μορφή γλυκόζης και να τη μετατρέπουν σε λίπος.

Μεταβολισμός που δε λειτουργεί σωστά – Δεν κοιμάστε αρκετά

Οι μειωμένες ώρες ύπνου προκαλούν ορμονικές αλλαγές που ανοίγουν την όρεξη, ενώ προωθούν και την αποθήκευση λίπους στο σώμα.

Όταν είστε άυπνοι, αυξάνεται στο αίμα σας η γκρελίνη που είναι η ορμόνη της όρεξης.

Ταυτόχρονα μειώνονται τα επίπεδα της λεπτίνης, που είναι η ορμόνη που καταστέλλει την όρεξη.

Προσπαθήστε να καταναλώνετε το τελευταίο γεύμα της ημέρας τουλάχιστον τρεις ώρες πριν τον ύπνο και αποφύγετε τα βαριά και πικάντικα φαγητά, το αλκοόλ και το κάπνισμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υγιεινοί Υδατάνθρακες για Αδυνάτισμα

Διατηρήστε τη Γραμμή σας στις Διακοπές

Πως να μην Ξαναπάρετε τα Κιλά που Χάσατε

Χάστε το Λίπος στην Κοιλιά ως το Καλοκαίρι

Αποκτήστε Εύκολα Ξανά Επίπεδη Κοιλιά

Συμβουλές για να Τρώτε Λιγότερο

Τροφές Νηστείας και Αδυνάτισμα

Οι Μύθοι που Σαμποτάρουν τη Δίαιτά σας

Αδυνάτισμα

Ύπνωση για Μόνιμη Απώλεια Βάρους

Δίαιτα του Καφέ – Πόσο Κατάλληλη Είναι

Μύθοι Γύρω από το Αδυνάτισμα