Υγεία & Ομορφιά
Συχνά Προβλήματα Υγείας που Αντιμετωπίζουν οι Ηλικιωμένοι
Τρίτη Ηλικία

Συχνά Προβλήματα Υγείας που Αντιμετωπίζουν οι Ηλικιωμένοι

Είναι γνωστό, πως λόγω της παρόδου του χρόνου και της φυσιολογικής «φθοράς» του οργανισμού, ο ηλικιωμένος πληθυσμός να εμφανίζει αρκετά συχνά προβλήματα υγείας, τα οποία χρήζουν αντιμετώπισης.

Ποια είναι τα συχνότερα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι ηλικιωμένοι;

Συχνά Προβλήματα Υγείας που Αντιμετωπίζουν οι Ηλικιωμένοι.Ο πόνος

Η διαχείριση του πόνου στο γηριατρικό ασθενή, ανταποκρίνεται στην ίδια φιλοσοφία.

Τόσο οι ίδιοι οι ασθενείς όσο και οι γύρω τους, αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη μοιρολατρία τον πόνο, ιδιαίτερα όταν αυτός έχει επιπτώσεις στη καθημερινή ζωή και περιορίζει τις αυθόρμητες δραστηριότητες του ατόμου.

Ωστόσο, όσο μεγαλώνει το άτομο, τόσο πιο συχνά είναι τα φαινόμενα πόνου, που μπορεί να οφείλονται στην εμφάνιση οστεοαρθρίτιδας, αρθραλγιών, κατακλίσεων, καταγμάτων ή ακόμα και έρπητα ζωστήρα.

Έτσι, με την αύξηση της ηλικίας και αυτών των φαινομένων, ο γηριατρικός ασθενής μπορεί να αρνείται να κινηθεί, να φάει, να επικοινωνήσει και αποσύρεται στον εαυτό του, γεγονός που τον οδηγεί πολλές φορές σε κατάθλιψη και διαταραχές του ύπνου.

Καρδιαγγειακά προβλήματα

Με την πάροδο του χρόνου, οι αρτηρίες χάνουν την ευλυγισία τους και η σκλήρυνση αυτή οδηγεί στην αύξηση της συστολικής πίεσης.

Η καρδιακή παροχή μειώνεται και η καρδιά σταδιακά χάνει τον ρυθμό της, συστέλλεται λιγότερο και τροφοδοτεί τα αγγεία με λιγότερο αίμα, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα στεφανιαίας νόσου και αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου.

Ακόμα, το υπερβολικό βάρος, ειδικά με τη μορφή λίπους στην κοιλιακή χώρα, καταπονεί τον καρδιακό μυ και επιδεινώνει τις συννοσηρότητες.

Για τους λόγους αυτούς, είναι απαραίτητο να παρακολουθείται τακτικά η αρτηριακή πίεση, τα λιπίδια και το γλυκαιμικό προφίλ, αλλά ταυτόχρονα, ο ηλικιωμένος θα πρέπει να διατηρεί και τακτική φυσική δραστηριότητα (καθημερινό περπάτημα).

Προβλήματα στην όραση και την ακοή

Ένας τομέας που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, είναι η όραση. Συχνά, τα πρώτα σημάδια της υγρής ηλιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, παραβλέπονται και θεωρούνται ως φυσιολογικά εξαιτίας της γήρανσης.

Σε περιπτώσεις που ο γηριατρικός πελάτης σας αναφέρει ύποπτα συμπτώματα, θα πρέπει να ληφθεί άμεσα ιατρική συμβουλή από οφθαλμίατρο.

Ακόμα, η μειωμένη ικανότητα ακοής και η ανάγκη για ακουστικό βαρηκοΐας, δεν είναι πάντα θετικά αποδεκτή.

Αυτή η άρνηση στερεί από τον ασθενή τη δυνατότητα να επικοινωνήσει σωστά και μακροπρόθεσμα μπορεί να τον οδηγήσει να κλειστεί στον εαυτό του.

Μείωση της μυϊκής μάζας

Με την πάροδο των ετών, το άτομο χάνει μεγάλο μέρος της μυϊκής του μάζας.

Μεταξύ των 20 και 80 ετών, οι σκελετικοί μύες χάνουν το 50% του βάρους τους και η δύναμή τους μειώνεται κατά 10 έως 15% ανά δεκαετία.

Η καθιστική ζωή, η έλλειψη τακτικής σωματικής άσκησης και η ανεπαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης, μπορεί να οδηγήσουν σε σαρκοπενία και αυξημένο κίνδυνο πτώσεων και καταγμάτων.

Γνωστική έκπτωση

Τέλος, ένας ιδιαίτερα σημαντικός τομέας που μπορεί να οδηγήσει τον γηριατρικό ασθενή στην απομόνωση και την κατάθλιψη, είναι η γνωστική έκπτωση.

Συχνά, η διαταραχή της προσοχής και τα παράπονα απώλειας μνήμης, αποδίδονται στη φυσιολογική γήρανση.

Το άτομο θα πρέπει να ενθαρρύνεται να κοινωνικοποιείται, να συμμετέχει σε προγράμματα γνωστικής διέγερσης, να συζητάει το θέμα αυτό τόσο με τον ιατρό όσο και τον φαρμακοποιό του, ακόμα και να λύνει σταυρόλεξα ή άλλα ειδικά προγράμματα που έχουν αναπτυχθεί.

Με αυτό τον τρόπο, θα διατηρεί σε εγρήγορση το μυαλό του και θα επιβραδύνει τη διαδικασία της γνωστικής έκπτωσης.

Διατροφή και υποσιτισμός

Η σωστή διατροφή χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Η διατροφή των ηλικιωμένων ατόμων, πρέπει να παραμένει ίδια με αυτή των ενήλικων, αφού οι ανάγκες σε θρεπτικά στοιχεία είναι ίδιες.

Η ενεργειακή πρόσληψη είναι της τάξης των 30-35 θερμίδων ανά κιλό και η πρόσληψη πρωτεΐνης 1-1,2 γραμμάρια ανά κιλό την ημέρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε για την Οστεοπόρωση

Διατροφή και Σπορ για να Παραμείνετε σε Φόρμα

Η Σαρκοπενία και η Απώλεια της Μυϊκής Μάζας με το Πέρασμα του Χρόνου

Η Κατάθλιψη στην Τρίτη Ηλικία

Οστεοπόρωση

8 Καθημερινές Συνήθειες που μας Γερνάνε

Τα Πρώτα Συμπτώματα της Άνοιας

Οι Συμβουλές Κλειδιά για Υγιή και Καλά Γεράματα Μετά τα 65

Δώστε Ώθηση στη Μνήμη και στα Κόκκαλά σας με Βιταμίνες

Οι Πτώσεις στους Ηλικιωμένους

Οστεοπενία: Η Κατάλληλη Θεραπεία

Η Ακράτεια Ούρων