Υγεία & Ομορφιά
Ψυχοθεραπεία και είδη
Ψυχολογία

Η Ψυχοθεραπεία και τα Είδη της

Η ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση προκλήσεων και συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ψυχική υγεία και τα συναισθήματα.

Στοχεύει να βοηθήσει ένα άτομο να κατανοήσει τα συναισθήματά του.

Παράλληλα το εξοπλίζει για να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις, τόσο στο παρόν, όσο και στο μέλλον.

Η ψυχοθεραπεία είναι παρόμοια με τη συμβουλευτική και τα δύο μπορεί να αλληλοεπικαλύπτονται.

Ωστόσο, το πρώτο τείνει να κοιτάζει πιο βαθιά, εξετάζοντας τις υποκείμενες αιτίες των προβλημάτων ενός ατόμου καθώς και τον τρόπο επίλυσής τους.

Για να δει θετικά αποτελέσματα, ένα άτομο θα πρέπει συνήθως να κατανοήσει την ανάγκη για αλλαγή.

Επίσης  να είναι πρόθυμο να ακολουθήσει το σχέδιο θεραπείας όπως συμβουλεύει ο ειδικός.

Θα χρειαστεί επίσης να βρεθείς ένας κατάλληλος θεραπευτής που εμπνέει εμπιστοσύνη.

Η ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει όταν η κατάθλιψη , η χαμηλή αυτοεκτίμηση, ο εθισμός , το πένθος ή άλλοι παράγοντες αφήνουν ένα άτομο να αισθάνεται καταπονημένο.

Μπορεί επίσης να βοηθήσει στη θεραπεία της διπολικής διαταραχής , της σχιζοφρένειας και ορισμένων άλλων καταστάσεων ψυχικής υγείας.

Οι άνθρωποι συχνά, αλλά όχι πάντα, χρησιμοποιούν ψυχοθεραπεία και φάρμακα .

Τι να περιμένεις

Ορισμένες ψυχοθεραπείες διαρκούν μόνο για λίγες συνεδρίες, ενώ άλλες μπορεί να συνεχιστούν για μήνες ή χρόνια, ανάλογα με τις ανάγκες του ατόμου.

Οι μεμονωμένες συνεδρίες συνήθως διαρκούν περίπου 45–90 λεπτά και ακολουθούν μια δομημένη διαδικασία.

Συνεδρίες γίνονται ατομικά, σε ζευγάρια ή σε ομάδες.

Οι τεχνικές μπορεί να περιλαμβάνουν την ομιλία και άλλες μορφές επικοινωνίας, όπως το δράμα, την αφήγηση ιστορίας ή τη μουσική.

Ένας ψυχοθεραπευτής μπορεί να είναι ψυχολόγος, θεραπευτής γάμου και οικογένειας, αδειούχος κλινικός κοινωνικός λειτουργός ή  ένας ψυχίατρος.

Ποιος μπορεί να ωφεληθεί;

Η ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους σε μια σειρά καταστάσεων.

Για παράδειγμα, μπορεί να ωφελήσει κάποιον που έχει συντριπτικά συναισθήματα θλίψης ή
αισθάνεται άγχος τις περισσότερες φορές.

Κάποιος που  δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τις καθημερινές προκλήσεις ή να επικεντρωθεί στην εργασία ή τις σπουδές του.

Είναι ωφέλιμο για κάποιον που κάνει χρήση ναρκωτικών ή αλκοόλ με τρόπο που δεν είναι υγιεινό ή που
κινδυνεύει να βλάψει τον εαυτό του ή τους άλλους.

Μερικοί άνθρωποι παρακολουθούν ψυχοθεραπεία αφού τη συστήσει γιατρός, αλλά πολλοί αναζητούν βοήθεια ανεξάρτητα.

Γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία

Η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία (CBT) βοηθά ένα άτομο να κατανοήσει και να αλλάξει πώς οι σκέψεις και οι συμπεριφορές του μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο που αισθάνεται και ενεργεί.

Η CBT μπορεί να βοηθήσει άτομα με πολλά προβλήματα, όπως κατάθλιψη, ανησυχία, διαταραχή μετατραυματικού στρες, διατροφικές διαταραχές και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση , ένα άτομο μαθαίνει νέους τρόπους να επικοινωνεί ή να εκφράζει τα συναισθήματά του.

Μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση και τη διατήρηση υγιών σχέσεων.

Οικογενειακή θεραπεία

Η οικογενειακή θεραπεία μπορεί να προσφέρει έναν ασφαλή χώρο για τα μέλη της οικογένειας, ώστε να εκφράσουν τις απόψεις τους και να εξερευνήσουν δύσκολα συναισθήματα.

Μπορούν να καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον, να βασίζονται στις υπάρχουσες δυνάμεις και να βρούνε
λύσεις σε προβλήματα.

Αυτή η μορφή ψυχοθεραπείας μπορεί να είναι χρήσιμη όταν τα προβλήματα πηγάζουν από τις οικογενειακές σχέσεις ή όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Ψυχοθεραπεία σε ομάδαΟμαδική θεραπεία

Οι συνεδρίες ομαδικής θεραπείας συνήθως περιλαμβάνουν έναν θεραπευτή και περίπου 5-15 συμμετέχοντες με παρόμοιες ανησυχίες, όπως κατάθλιψη ή κατάχρηση ουσιών.

Η ομάδα θα συναντάται συνήθως για 1 ή 2 ώρες κάθε εβδομάδα και τα άτομα μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν θεραπεία ένας προς έναν.

Οι άνθρωποι μπορούν να επωφεληθούν από την αλληλεπίδραση με τον θεραπευτή αλλά και από την αλληλεπίδραση με άλλους που αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις.

Τα μέλη της ομάδας μπορούν επίσης να υποστηρίζουν το ένα το άλλο.

Αν και η συμμετοχή σε μια ομάδα μπορεί να φαίνεται τρομακτική, μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι μόνοι με το πρόβλημά τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

4 Φυσικές Θεραπείες για το Άγχος

Καθημερινές Συνήθειες που «Σκοτώνουν» την Δημιουργικότητά σας

Η Αλλαγή της Ώρας και η Επίδρασή της στην Ψυχολογία μας

Τα 10 Μυστικά της Αυτοεκτίμησης

3 Σημάδια ότι ο Πρώην σε Θέλει Πίσω

Το Αλκοόλ και οι Συνέπειές του στον Οργανισμό μας

Τεχνικές Χαλάρωσης για να Κοιμάστε Ευκολότερα

Πώς να Ξεπεράσετε την Καλοκαιρινή Κατάθλιψη

Κόμπλεξ για το Σώμα και Χαμηλή Αυτοεκτίμηση

Κόμπλεξ για το Σώμα και Χαμηλή Αυτοεκτίμηση – Video

Αναβλητικότητα – Πού Οφείλεται και με Ποιους Τρόπους Μπορείτε να τη Μετριάσετε

Μύθοι που Ισχύουν Σχετικά με τους Αριστερόχειρες