Υγεία & Ομορφιά
Κρύο ντους και πλεονεκτήματα
Υγεία Φυσική Κατάσταση

Κρύο Ντους – Οφέλη αν Κάνετε Καθημερινά

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που προτιμούν το κρύο ντους ακόμα και τον χειμώνα.

Δεν το κάνουν μόνο για να σκληραγωγήσουν το σώμα τους, αλλά και για να μην αρρωσταίνουν εύκολα.

Ο ανθρώπινος οργανισμός σήμερα έχει συνηθίσει στις ανέσεις, με αποτέλεσμα και το ανοσοποιητικό του σύστημα να έχει προσαρμοστεί σε αυτές τις συνθήκες.

Αυτό που κάνει το κρύο ντους τόσο αποτελεσματικό είναι ότι το σώμα βιώνει ένα είδος σοκ, το οποίο δυναμώνει τον οργανισμό.

Κρύο ντουςΓι’ αυτό δεν είναι παράξενο ότι οι άνθρωποι που εκτίθενται σε άβολες συνθήκες αρρωσταίνουν πολύ σπάνια, όπως για παράδειγμα αυτοί που κολυμπούν και τον χειμώνα.

Παρακάτω θα διαβάσετε τα οφέλη που προσφέρει το κρύο ντους στην υγεία σας.

Αντίσταση στο κρύο

Αν κάνετε κρύο ντους καθημερινά, το σώμα σας θα συνηθίσει σιγά σιγά τις κρύες θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να μην κρυώνετε εύκολα τον χειμώνα.

Δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Το δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα είναι το κύριο πλεονέκτημα για όσους κάνουν κρύο ντους.

Οι άνθρωποι που το κάνουν, αρρωσταίνουν πολύ σπάνια, και δεν είναι τόσο ευάλωτοι στα κρυολογήματα.

Ο κύριος λόγος που αρρωσταίνει κανείς τον χειμώνα, είναι το αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Όταν ένας ιός που εισέρχεται στον οργανισμό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα, τότε αρχίζει να πολλαπλασιάζεται και δημιουργεί επιπλοκές.

Ο λόγος που δεν αρρωσταίνουν εύκολα όσοι κάνουν κρύο ντους είναι ότι ο οργανισμός τους είναι ήδη συνηθισμένος στο σοκ που προκαλεί στον οργανισμό το κρύο ντους.

Το σώμα τους έχει σκληραγωγηθεί και αντιμετωπίζει τελείως διαφορετικά την αίσθηση του κρύου από ό,τι οι υπόλοιποι άνθρωποι.

Βελτιώνει τη διάθεση

Ένα κρύο ντους διάρκειας 2-3 λεπτών δύο φορές την ημέρα συστήνεται και ως θεραπεία για την κατάθλιψη.

Κατά τη διάρκεια του κρύου ντους εκκρίνονται οι ορμόνες της χαράς.

Το κρύο ντους μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης λόγω της έντονης επίδρασης του κρύου στους νευρώνες του δέρματος, οι οποίοι στέλνουν ερεθίσματα προς τον εγκέφαλο.

Έτσι το κρύο ντους έχει αντικαταθλιπτική δράση και αλλάζει την ψυχική διάθεση προς το καλύτερο.

Όταν λοιπόν νιώθετε πεσμένοι ψυχολογικά, κάντε ένα κρύο ντους και θα δείτε πως η κακή διάθεση θα φύγει μακριά.

Γυμνάζει τα αγγεία και την καρδιά

Για να γυμνάσετε την καρδιά σας μπορείτε να κάνετε ντους με εναλλαγές κρύου και ζεστού νερού.

Είναι το λεγόμενο σκωτσέζικο ντους.

Αυτό επιδρά θετικά σε όλο το κυκλοφορικό σύστημα.

Το αίμα μεταφέρεται σε όλους τους ιστούς του οργανισμού εξασφαλίζοντάς τους οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πρόληψη ασθενειών επειδή ένας μεγάλος αριθμός παθήσεων οφείλεται σε καρδιαγγειακές παθήσεις.

Συμβουλές

Υπάρχουν ορισμένες αντενδείξεις τις οποίες καλό θα ήταν να λάβετε υπόψη πριν ξεκινήσετε τα κρύα ντους.

Για παράδειγμα, αν έχετε κάποιο ιστορικό καρδιαγγειακών ασθενειών θα πρέπει να προσέξετε, καθώς αυτή η πρακτική ενισχύει το σύστημα των αγγείων στα υγιή άτομα, αλλά σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να είναι επιβλαβής.

Επίσης αν έχετε κάποια φλεγμονή σε έξαρση ή νεφρική ανεπάρκεια, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε έναν γιατρό για να σας διαβεβαιώσει ότι μπορείτε να κάνετε άφοβα κρύο ντους.

Αν δεν είστε συνηθισμένοι στο κρύο, ίσως δυσκολευτείτε στην αρχή.

Αρχικά ξεκινήστε το ντους σας με ζεστό νερό και σταδιακά μειώστε τη θερμοκρασία του, έτσι ώστε να μην αισθάνεστε την απότομη αλλαγή.

Με τον καιρό μπορείτε να περάσετε από το ζεστό νερό σε πιο κρύο και να διατηρήσετε αυτήν τη συνήθεια.

Κρατήστε αυτήν τη συνήθεια του κρύου νερού και τον χειμώνα.

Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να τρέμετε ή να κρυώνετε υπερβολικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προβιοτικά – Ερωτήσεις και Απαντήσεις

Σύνδρομο Morton’s – Μια Αυστηρά Γυναικεία Υπόθεση

Μύθοι για την Ουρολοίμωξη

8 Θεραπείες Express για τον Πονοκέφαλο

Η Κατάλληλη Προετοιμασία πριν τη Γυμναστική σας

Τσάι Ιβίσκου – Τα Οφέλη του στην Υγεία

Το Κρύο Ντους και τα Οφέλη του για την Υγεία

Τα Σημάδια στο Σώμα σας που Μαρτυρούν ότι δεν Κάνετε Υγιεινή Διατροφή

Λοίμωξη στο Στήθος και Συμπτώματα

Τα Βασικά Συμπτώματα της Τροφικής Δηλητηρίασης

Πώς να Προστατέψετε τους Μηρούς σας από την Τριβή κατά τη Διάρκεια του Καλοκαιριού

Βρουξισμός – Συμπτώματα και Θεραπεία