Υγεία & Ομορφιά
Επικαιρότητα

Η Συχνή Χρήση Οθονών Επηρεάζει Αρνητικά τις Σχολικές Επιδόσεις των Μαθητών

Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης και χρήση υπολογιστών ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής από τα παιδιά που πάνε στο Δημοτικό, συνδέεται με χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλιανών επιστημόνων.

Η μελέτη, που είναι επίκαιρη ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η χρήση οθονών από τους μαθητές πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Προηγούμενες έρευνες σε παιδιά και εφήβους έχουν βρει σχέση ανάμεσα στη χρήση τηλεόρασης, υπολογιστή ή κονσόλας βιντεοπαιγνιδιών και στην υγεία (αύξηση παχυσαρκίας, κίνδυνος αϋπνίας κ.ά.).

Από την άλλη, η ενασχόληση αυτή βοηθά τα παιδιά να αποκτούν περισσότερες πληροφορίες, να βελτιώνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες και τις κοινωνικές επαφές τους.

Η νέα μελέτη εστιάζει στη σχέση χρήσης οθονών και σχολικών επιδόσεων, ένα θέμα που έχει μελετηθεί λιγότερο έως τώρα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λάιζα Μούντι του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “PLoS One”, μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.

Διαπιστώθηκε ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών τηλεόραση την ημέρα σχετιζόταν με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που αντιστοιχούσε σε υστέρηση μάθησης κατά τέσσερις μήνες.

Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μια ώρα την ημέρα συνδεόταν με μια παρόμοια υστέρηση στο πεδίο της αριθμητικής.

Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιγνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν τον χρόνο τους.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών, έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Σύγχρονες Απειλές κατά της Ψυχικής Υγείας και πώς Αντιμετωπίζονται;

Κορωνοϊός – Κοινή Ανακοίνωση των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας για το Άνοιγμα των Σχολείων

Το Τεστ της Σκάλας που Επιβεβαιώνει την Υγεία της Καρδιάς

Δωρεά στο Νοσοκομείο Παίδων για Ανακαίνιση της Οικογενειακής Αίθουσας

Danae Stratiki

Αλλάζουν τα Δεδομένα για τις Μετακινήσεις Προς τα Νησιά από 5 Ιουλίου

Η GENESIS Pharma Κοντά στα Σχολεία Ακριτικών Περιοχών

admin

Τι Γνωρίζουμε για τις Περιπτώσεις Ηπατίτιδας Αδιευκρίνιστης Αιτιολογίας στα Παιδιά

Η Πανδημία της COVID-19 Αφήνει τα Σημάδια της στα Παιδιά

admin

Βοηθήστε τους Ειδικούς να Σώσουν τις Ζωές σας

admin

Ατμοσφαιρική Ρύπανση και Ανακοπή Καρδιάς – Τι Έδειξε Νέα Έρευνα;

admin

Covid-19: Μία Σύντομη Ανασκόπηση των Τεστ Ανίχνευσης του Ιού

admin

Τον Απρίλιο οι Πρώτες Κλινικές Δοκιμές για το Εμβόλιο του Covid-19

admin