Υγεία & Ομορφιά
Επικαιρότητα

Η Συχνή Χρήση Οθονών Επηρεάζει Αρνητικά τις Σχολικές Επιδόσεις των Μαθητών

Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης και χρήση υπολογιστών ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής από τα παιδιά που πάνε στο Δημοτικό, συνδέεται με χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλιανών επιστημόνων.

Η μελέτη, που είναι επίκαιρη ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η χρήση οθονών από τους μαθητές πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Προηγούμενες έρευνες σε παιδιά και εφήβους έχουν βρει σχέση ανάμεσα στη χρήση τηλεόρασης, υπολογιστή ή κονσόλας βιντεοπαιγνιδιών και στην υγεία (αύξηση παχυσαρκίας, κίνδυνος αϋπνίας κ.ά.).

Από την άλλη, η ενασχόληση αυτή βοηθά τα παιδιά να αποκτούν περισσότερες πληροφορίες, να βελτιώνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες και τις κοινωνικές επαφές τους.

Η νέα μελέτη εστιάζει στη σχέση χρήσης οθονών και σχολικών επιδόσεων, ένα θέμα που έχει μελετηθεί λιγότερο έως τώρα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λάιζα Μούντι του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “PLoS One”, μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.

Διαπιστώθηκε ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών τηλεόραση την ημέρα σχετιζόταν με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που αντιστοιχούσε σε υστέρηση μάθησης κατά τέσσερις μήνες.

Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μια ώρα την ημέρα συνδεόταν με μια παρόμοια υστέρηση στο πεδίο της αριθμητικής.

Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιγνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν τον χρόνο τους.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών, έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Συνήγορος του Πολίτη για τον Εμβολιασμό των Μαθητών – Ανάγκη Έκδοσης Νέας Εγκυκλίου

admin

ΙΣΑ – Κρατήστε Ανοικτά τα Ιατρεία για να Προστατέψετε τους Ασθενείς

admin

Τι Προσέχουμε για να μην μας Προδώσει η Καρδιά μας στο Κρύο

ΕΟΔΥ – 77 Άνθρωποι Συνολικά Έχουν Χάσει τη Ζωή τους από την Εποχική Γρίπη

admin

Οδηγίες για την Ορθή Χρήση της Μάσκας στο Πλαίσιο της Πανδημίας COVID19

Evi Makavelou

Βρισκόμαστε στο Μάτι του Κυκλώνα και Δεν Μπορούμε να Φανταστούμε τι θα Συμβεί

admin

Απομόνωση Λόγω Κορωνοϊού και Αύξηση της Κακοποίησης των Γυναικών

admin

Το Παλαιότερο Κρυολόγημα Λόγω Άλλων Κορωνοϊών Βοηθά στην Προστασία Έναντι της COVID-19

admin

Η Σοβαρή Λοίμωξη COVID-19 Εμφανίζεται Πολύ Σπάνια σε Μωρά

Τι Άλλαξε στο Σεξ λόγω Πανδημίας

Evi Makavelou

Νέος Κορωνοϊός – Ήρθε για να Μείνει Προβλέπουν οι Ειδικοί

admin

Ο EMA Αξιολογεί το Remdesivir για Χρήση σε Ασθενείς που δεν Χρήζουν Υποστήριξης με Οξυγόνο