Υγεία & Ομορφιά
Οι κατάλληλες τροφές για αποθεραπεία μετά την άσκηση
ΓυμναστικήΔιατροφή

Τροφές για Σωστή Αποθεραπεία Μετά την Άσκηση

Αν κάνετε συστηματικά γυμναστική, είναι πιθανό να θέλετε συνεχώς να βελτιώνεστε, να βάζετε στόχους και να τους φτάνετε.

Όταν γυμνάζεστε, οι μύες σας χρησιμοποιούν ως καύσιμο το γλυκογόνο που βρίσκεται στις αποθήκες του οργανισμού σας.

Μετά την άσκηση το σώμα προσπαθεί να ξαναγεμίσει αυτά τα αποθέματα και να αναπτύξει ξανά τις μυϊκές πρωτεΐνες. Μετά την άσκηση, το σώμα προσπαθεί να ανακτήσει αυτά τα αποθέματα και να αναπτύξει ξανά τις μυϊκές πρωτεΐνες.

Γι’ αυτό χρειάζεται να τρώτε σωστά μετά την άσκηση.

Κι αυτό επειδή η κατανάλωση των σωστών θρεπτικών συστατικών είναι πολύ σημαντική, μιας και αυτά βοηθούν στη γρήγορη αποθεραπεία.

Τροφές για σωστή αποθεραπεία – Ο χρόνος έχει σημασία

Η ικανότητα του οργανισμού να ξαναγεμίσει τις αποθήκες του με γλυκογόνο και πρωτεΐνη ενδυναμώνεται μετά την άσκηση.

Έτσι συστήνεται να καταναλώνετε έναν συνδυασμό υδατανθράκων και πρωτεΐνης όσο πιο σύντομα μπορείτε μετά τη γυμναστική.

Πολλοί ειδικοί συστήνουν να τρώτε μέσα στα 30-45 λεπτά μετά την άσκηση.

Μάλιστα θεωρείται ότι η καθυστέρηση της κατανάλωσης υδατανθράκων κατά δύο ώρες μετά την άσκηση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σύνθεσης γλυκογόνου κατά το ήμισυ.

Παρόλα αυτά, αν καταναλώνετε ένα γεύμα πριν τη άσκηση, είναι πιθανό να απολαμβάνετε τα οφέλη του και μετά από αυτήν.

Οι πιο κατάλληλες τροφές για μετά την άσκηση

Το μενού σας μετά τη γυμναστική θα πρέπει να περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνη, καλά λιπαρά, όχι από οποιεσδήποτε πηγές, και φυσικά άφθονο νερό.

Τους υδατάνθρακες μπορείτε να τους πάρετε από τη γλυκοπατάτα, την κινόα, το σοκολατούχο γάλα.

Από φρούτα μπορείτε να επιλέξετε ανανά, μπανάνα, κόκκινα φρούτα και ακτινίδιο.

Επιλέξτε ακόμα ρύζι, βρώμη και ζυμαρικά ολικής άλεσης, καθώς και σκούρα φυλλώδη πράσινα λαχανικά.

Την πρωτεΐνη μπορείτε να την πάρετε από τα αυγά και το σκέτο γιαούρτι.

Το τυρί τύπου cottage περιέχει πολλή πρωτεΐνη, το κοτόπουλο, ο σολομός και ο τόνος.

Τέλος, όσον αφορά τις πρωτεΐνες μπορείτε να επιλέξετε μια μπάρα πρωτεΐνης ή σκόνη πρωτεΐνης διαλυμένη σε νερό.

Τα καλά λιπαρά περιέχονται στο αβοκάντο, στους ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς και στα αποξηραμένα φρούτα.

Όπως ειπώθηκε, είναι κρίσιμης σημασίας η κατανάλωση άφθονου νερού πριν και μετά την άσκηση.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, χάνετε νερό και ηλεκτρολύτες μέσω του ιδρώτα.

Η αναπλήρωσή τους μετά από τη γυμναστική σε κατάσταση ηρεμίας, βοηθά στη μυϊκή αποκατάσταση και στην αύξηση της επίδοσης.

Τέλος, θα παρατηρήσετε ότι αν είστε πιασμένοι, η κατανάλωση άφθονου νερού θα σας βοηθήσει να ξεπιαστείτε γρηγορότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συμβουλές για Αρχάριους στο Τρέξιμο

Evi Makavelou

Τα Σωματικά και Ψυχολογικά Οφέλη της Αερόβιας Άσκησης

a.alefragkis

7 Σνακ που Μπορείτε να Καταναλώνετε Χωρίς Ενοχές

Τα Φρούτα του Καλοκαιριού και η Θρεπτική τους Αξία

a.alefragkis

Πέντε Λόγοι για να Τρώτε Φυστικοβούτυρο

Evi Makavelou

Πώς Μπορείτε να Διώξετε την Υπνηλία Χωρίς Καφέ;

a.alefragkis

Σπαράγγια – Όλα τα Οφέλη για την Υγεία

Evi Makavelou

Φθινοπωρινή Επανεκκίνηση για Ισορροπημένη Διατροφή

Evi Makavelou

Υγιεινές Ιδέες για Πρωινό στην Εγκυμοσύνη

Evi Makavelou

Καθημερινό Τρέξιμο – Οφέλη και Κίνδυνοι

a.alefragkis

Γιατί το Πιλάτες Είναι η Καλύτερη Γυμναστική

a.alefragkis

Ποιες Είναι οι Τροφές που Δυσκολεύουν τον Ύπνο

a.alefragkis