Υγεία & Ομορφιά
6 Tips για Υγιεινή Διατροφή το Καλοκαίρι
Διατροφή

6 Tips για Υγιεινή Διατροφή το Καλοκαίρι

Καλοκαιράκι σημαίνει ήλιος, ζέστη, βόλτες, έξοδοι με φίλους, διακοπές!

Οι υψηλές θερμοκρασίες δημιουργούν και ιδιαίτερες ανάγκες στον οργανισμό σας!

6 Tips για Υγιεινή Διατροφή το Καλοκαίρι.Για να μη ξεμείνετε από ενέργεια και να διατηρήσετε το βάρος σας στα επίπεδα που επιθυμείτε ακολουθήστε τις παρακάτω απλές συμβουλές!

Τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζέστη οδηγεί σε μεγαλύτερη απώλεια υγρών και πτώση της πίεσης.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τροφοδοτείτε τον οργανισμό σας με θρεπτικά συστατικά και να τον διατηρείτε ενυδατωμένο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας!

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται από τα άτομα που εμφανίζουν υπόταση.

6 tips για τη διατήρηση της καλής υγείας το Καλοκαίρι

Πρόσληψη αντιοξειδωτικών

Ο ήλιος και η έκθεση στην ακτινοβολία ενεργοποιεί την παραγωγή των βλαβερών ελευθέρων ριζών που προκαλούν βλάβες στα κύτταρά σας.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να λαμβάνετε αντιοξειδωτικά μέσω της διατροφής.

Η βιταμίνη C, Ε, τα καροτενοειδή, όπως άλφα και βήτα καροτένιο, το λυκοπένιο, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, είναι ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Αυτό σημαίνει ότι εξουδετερώνουν τα ασταθή μόρια που βλάπτουν τον οργανισμό σας, τις ελεύθερες ρίζες, και προστατεύουν το DNA σας από τη φλεγμονή και τη γήρανση.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, οι πιπεριές, το μπρόκολο, το φραγκοστάφυλο, το καρπούζι, οι φράουλες.

Η βιταμίνη Ε περιέχεται στο ελαιόλαδο, στο καλαμποκέλαιο, στα φρούτα, στο αβοκάντο, στη μαύρη σοκολάτα.

Η αναπλήρωση λυκοπένιου που χάνεται με την έκθεση στον ήλιο μπορεί να γίνει με κατανάλωση φρέσκιας ντομάτας, ντοματοχυμού,  καρπουζιού, πεπονιού, γκρέιπφρουτ.

Η πρόσληψη λουτείνης γίνεται από τροφές όπως: μπρόκολο, λάχανο, σπανάκι, φασόλια, καλαμπόκι.

Τροφές πλούσιες σε καροτενοειδή είναι τα καρότα, τα βερίκοκα, ροδάκινα, δαμάσκηνα, πεπόνια.

Φροντίστε να υιοθετήσετε μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά που περιορίζουν ή απενεργοποιούν τη δράση ελευθέρων ριζών.

Έμφαση στη μεσογειακή διατροφή

Θρεπτικές επιλογές αποτελούν τα λαδερά φαγητά, όπως τα πράσινα φασολάκια, οι μελιτζάνες, ο αρακάς, τα γεμιστά, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

Συνοδεύστε αυτά τα φαγητά με μια ελαφριά σως γιαουρτιού ή ελληνικά τυριά με χαμηλά λιπαρά.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ποικιλία λαχανικών εποχής σε ζεστές ή κρύες σαλάτες, για να εμπλουτίσετε το καλοκαιρινό τραπέζι με υγιεινές επιλογές.

Περιορίστε την κατανάλωση ψωμιού και μαγειρέψτε με μικρή ποσότητα ελαιόλαδου και αλατιού.

Προσθέστε φρέσκα μυρωδικά και ωμό ελαιόλαδο, που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, στο σερβίρισμα.

Όταν το ελαιόλαδο χρησιμοποιείται ωμό, διατηρεί αναλλοίωτα όλα τα θρεπτικά συστατικά του και είναι περισσότερο ωφέλιμο.

Προσοχή στα snack παραλίας

Είναι γεγονός ότι η θάλασσα και το κολύμπι ανοίγουν την όρεξη!

Επιλέξτε σάντουιτς με ψητά λαχανικά, club sandwich χωρίς μαγιονέζα και μπέικον ή σαλάτες εποχής.

Εφοδιαστείτε με ένα ταπεράκι με sticks αγγουριού ή καρότου, δροσερά φρούτα εποχής, κεράσια, βερίκοκα, καρπούζι, πεπόνι, νεκταρίνια.

Ισορροπία των υγρών στο σώμα σας

Οι υψηλές θερμοκρασίες και η  εφίδρωση διαταράσσουν την ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο σώμα σας.

Η ανάγκη του οργανισμού σας για ενυδάτωση είναι εντονότερη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, γι’ αυτό πρέπει να αυξάνεται και η κατανάλωση νερού.

Καταναλώστε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι όταν αισθανθείτε δίψα, επειδή τότε ο οργανισμός έχει ήδη αφυδατωθεί.

Εστιάστε στη σωστή ενυδάτωση χωρίς να επιβαρύνετε το σώμα σας με περιττές θερμίδες.

Οι φρέσκοι χυμοί φρούτων και λαχανικών, καθώς και το τσάι και τα αφεψήματα αποτελούν καλές πηγές ενυδάτωσης, ενέργειας και θρεπτικών συστατικών. Προτιμήστε ροφήματα χωρίς ζάχαρη.

Έξυπνη επιλογή ποτού κατά τις εξόδους

Καλό είναι να αποφεύγετε τα κοκτέιλ που περιέχουν ζάχαρη και να προτιμάτε μπύρα ή κρασί.

Αν απολαμβάνετε κάποιο ποτό με αναψυκτικό, ζητήστε αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη ή με ανθρακούχο νερό.

Ιδανικά, επιλέξτε ένα ποτό με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, όπως το κρασί.

Προσθέστε στο ποτό σας αρκετό πάγο ή νερό.

Μικρά και συχνά γεύματα

Φροντίστε να καταναλώνετε 3 βασικά γεύματα και 2-3 υγιεινά σνακ ενδιάμεσα.

Καλό είναι να μην αφήνετε  να περνάει πολλή ώρα ανάμεσα στα γεύματα.

Τις ζεστές ημέρες μην φορτώνετε τον οργανισμό σας με πολλά λιπαρά και περιττές θερμίδες, επειδή ενδέχεται να σας βαρύνουν και να σας προκαλέσουν τυμπανισμό και υπνηλία.

Επιλέξτε δροσερά και ανάλαφρα γεύματα!

Αλαφάκη Μίκα, Φαρμακοποιός, Ρόδος.
https://mikagr.blogspot.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Σωστός Τρόπος για να Τρώτε Πρωτεΐνη

Κατακράτηση Υγρών – Ποιες Τροφές να Αποφεύγετε;

Καρύδα – Τα Οφέλη που Έχει για την Υγεία σας

Η Καφεΐνη και ο Ρόλος της στον Ύπνο

Διατροφικές Αλλαγές για τη Μείωση του Σακχάρου στο Αίμα

Ψωρίαση – Τι να Προσέξετε στη Διατροφή;

5 Σημαντικά Οφέλη του Γιαουρτιού

Υγιεινή Διατροφή για Γυναίκες Μετά τα 30

Μύθοι Γύρω από τη Διατροφή

Βιταμίνη D – Μύθοι και Αλήθειες

Ποιες Είναι οι «Μαγικές» Τροφές που Καταπολεμούν τις Ρυτίδες

Φέτος στις Διακοπές δεν θα Πάρω Ούτε Γραμμάριο!