Υγεία & Ομορφιά
Ψυχολογία

Αναβλητικότητα – Πού Οφείλεται και με Ποιους Τρόπους Μπορείτε να τη Μετριάσετε

Η αναβλητικότητα, είναι μια αυτοαναιρούμενη συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από βραχυπρόθεσμα οφέλη, αλλά μακροπρόθεσμα προβλήματα.

Ουσιαστικά, πρόκειται για την πράξη μετάθεσης ενεργειών στο μέλλον, ανήκωντας στις αγχώδεις διαταραχές.

Για μερικούς είναι μια πρακτική που μπορεί να συμβεί μερικές φορές, ενώ για άλλους μια πάγια και σωτήρια λύση.

Που οφείλεται η αναβλητικότητα;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν τουλάχιστον 5 λόγοι που οδηγούν τους ανθρώπους στην αναβλητικότητα:

1. Οι άνθρωποι που δεν έχουν καλή σχέση με τον εαυτό τους, τείνουν να αισθάνονται περισσότερο άγχος κάθε φορά που έχουν μια υποχρέωση ή πρέπει να ολοκληρώσουν μια εργασία με αποτέλεσμα να αναβάλουν τις υποχρεώσεις τους.

2. Οι γονείς, τα αδέρφια ή σημαντικά πρόσωπα στη ζωή σας που θεωρείτε πρότυπα μπορεί να σας έμαθαν να είστε αναβλητικοί.

Μάθετε από τα λάθη τους και προσπαθήστε να έχετε πρότυπα στη ζωή σας που έχουν θετική επίδραση στην καθημερινότητά σας.

3. Αναβάλλετε επειδή δεν πιστεύετε ότι θα είστε αποτελεσματικοί.

4.Οι περισσότεροι αναβάλουμε κάτι επειδή πιστεύουμε ότι δεν έχουμε αρκετό χρόνο.

5. Είστε τελειομανείς και περιμένετε την ιδανική στιγμή ώστε να ασχοληθείτε με μια συγκεκριμένη υποχρέωση.

Το κακό με την αναβλητικότητα είναι πως εκκινεί έναν κύκλο άγχους που προκειμένου να σπάσει απαιτεί συνειδητοποίηση και δράση.

Τι μπορείτε να κάνετε για να τη μετριάσετε;

Για να βγείτε από αυτή την κατάσταση μπορείτε να δοκιμάσετε τις ακόλουθες τεχνικές:

– Προσπαθήστε να σπάσετε την δραστηριότητα σε μικρότερες έτσι ώστε να είναι διαχειρίσιμη.

– Εξασκήστε την τέχνη του αναδρομικού προγραμματισμού.

Ξεκινήστε με μια ημερομηνία ολοκλήρωσης και αρχίστε να μετράτε ανάποδα αναθέτοντας τα μικρότερα καθήκοντα σε ενδιάμεσες ημερομηνίες.

Γράψτε σε ένα χαρτί κάθε μικρότερη δραστηριότητα και την ημερομηνία που θα την εχετε ολοκληρώσει.

– Από τη στιγμή που έχετε κατατμήσει τον μεγάλο στόχο σε μικρότερες δραστηριότητες, αφιερώστε χρόνο από την κάθε μέρα σας για τις πετύχετε.

Μην πέφτετε στη παγίδα πως χρειάζεστε μεγάλες συνεχόμενες χρονικές περιόδους για να πετύχετε το στόχο.

– Κάντε μια λίστα από όλα όσα πρέπει να κάνετε και μπορούν να γίνουν σε λιγότερα από 10 λεπτά.

Αυτά θα είναι πιο διαχειρίσιμα αλλά μπορούν και να προσαρμοσθούν σε οποιοδήποτε πρόγραμμα ή σε στιγμές που δεν θα έχετε τι να κάνετε.

– Αποδεχτείτε τους φόβους σας.

Πολλοί βρίσκουν χρήσιμο να σκέφτονται τι είναι αυτό που φοβούνται και να φαντάζονται τα χειρότερα που θα τους συμβούν αν δράσουν αντί να γκρινιάζουν και να κριτικάρουν τους άλλους και ειδικά αυτούς που τους ανέθεσαν τους δύσκολους στόχους.

Πάρτε την πρωτοβουλία και μιλήστε για τις ανησυχίες σας.

– Εάν το πρόβλημα είναι η αποτυχία να αναλάβετε δράση πρέπει να δείτε τι λέτε στον εαυτό σας για τους κινδύνους αυτής της δράσης.

– Το κλειδί για την αλλαγή στη συμπεριφορά μας βρίσκεται στη αλλαγή των πεποιθήσεων μας για τον κόσμο από παράλογες σε λογικές.

Συνεπώς, είναι καλό να αναλογιστείτε τα όσα λέτε στον εαυτό σας  για την αξία της αναβλητικότητας και κατά πόσο είναι λογικά.

Εάν απαντήσετε πως «όχι», δεν έχετε παρά να τα αλλάξετε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς να Ξαναβρείτε το Κέφι σας

Τα Σημάδια που Υποδηλώνουν ότι Κοιμάστε Καλά

Γιατί Μερικοί Άνθρωποι Μισούν την Αγκαλιά;

Τι Είναι οι Ψυχώσεις και Ποια Συμπτώματα Μπορεί να Παρατηρήσετε

Οι 5 Συχνότεροι Μύθοι για τον Ύπνο που δεν Πρέπει να Πιστεύετε

Εύκολοι Τρόποι για να Ξεκλειδώσετε τη Δημιουργικότητά σας

Smartwatch – Γιατί Είναι το Καλύτερο Δώρο;

Διπολική Διαταραχή: Οι Διαφορές Μεταξύ Γυναικών και Ανδρών

Συνήθειες των Ευτυχισμένων Ζευγαριών

Αιματοφοβία – Συμπτώματα και Θεραπεία

Ανία – Πώς θα τη Νικήσετε

Συμβουλές για να Καταπολεμήσετε το Πρωινό Άγχος