Υγεία & Ομορφιά
ΔίαιταΔιατροφή

Ελαιόλαδο: Πώς ενισχύει το έντερο & τον εγκέφαλο

Το παρθένο ελαιόλαδο φαίνεται να αποτελεί έναν ισχυρό σύμμαχο για την υγεία του εντέρου και του εγκεφάλου, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη, ενισχύοντας τόσο το μικροβίωμα όσο και τη γνωστική λειτουργία.

Η σύνδεση μεταξύ εντέρου και εγκεφάλου επηρεάζει τη διάθεση, τα επίπεδα άγχους, τη συμπεριφορά και τη γνωστική λειτουργία. Το μικροβίωμα του εντέρου αποτελεί βασικό «κρίκο» αυτού του άξονα, ενώ η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμισή του.

Έρευνες έχουν συνδέσει τη δυσλειτουργία του άξονα αυτού με παθήσεις όπως:

  • σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
  • φλεγμονώδεις νόσοι του εντέρου
  • νόσος Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον
  • μεταβολικές διαταραχές

Η μελέτη: Γιατί έχει σημασία ο τύπος του ελαιολάδου

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Microbiome, ο τύπος ελαιολάδου που καταναλώνουμε φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από 656 άτομα ηλικίας 55–75 ετών, τα οποία ήταν υπέρβαρα ή είχαν μεταβολικό σύνδρομο, σε διάστημα δύο ετών.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η κατανάλωση παρθένου ελαιολάδου συνδέεται με καλύτερη γνωστική λειτουργία και παρατηρήθηκε μεγαλύτερη ποικιλία στο μικροβίωμα του εντέρου.

Παρθένο ελαιόλαδο: Τι το κάνει τόσο ξεχωριστό για την υγεία μας

Το παρθένο και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι λιγότερο επεξεργασμένα και πλούσια σε πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις.

Οι ουσίες αυτές φαίνεται να ενισχύουν το μικροβίωμα και να προστατεύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Όπως σημειώνει ο επικεφαλής της μελέτης, Jordi Salas-Salvadó, η ποιότητα του ελαιολάδου έχει σημασία και όχι μόνο η ποσότητα που καταναλώνεται.

Μεσογειακή διατροφή & υγεία εγκεφάλου

Το ελαιόλαδο αποτελεί βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής, η οποία έχει συνδεθεί με:

  • καλύτερη καρδιομεταβολική υγεία
  • μειωμένο κίνδυνο γνωστικής έκπτωσης

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι, αν και τα ευρήματα δείχνουν ισχυρή συσχέτιση, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθεί η αιτιώδης σχέση.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς να Διαλέξετε την Κατάλληλη Δίαιτα;

Evi Makavelou

Το φαγητό μας έχει πολλές τοξίνες και λίγα θρεπτικά συστατικά – Μπορεί να διορθωθεί;

Iliana Dimitriadi

4 Τροφές που Μπορείτε να Τρώτε Απεριόριστα

Η Θρεπτική Αξία που Έχουν τα Ζυμαρικά

Evi Makavelou

Βιοτίνη – Τι Είναι και οι Καλύτερες Πηγές της

Evi Makavelou

Υγιεινή τροφή: έξυπνες επιλογές για όλη την ημέρα

Οι Τροφές που δεν Πρέπει να Καταναλώνετε το Βράδυ

Evi Makavelou

Η Συμβολή της Καφεΐνης στην Απώλεια Βάρους

Evi Makavelou

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τα Τρανς Λιπαρά

admin

5 Υπερτροφές που δεν Πρέπει να Λείπουν από τη Διατροφή σας

admin

Υψηλή Χοληστερόλη – Συμπτώματα και Διατροφή

Fibermaxxing: Η νέα διατροφική τάση – Γιατί να την ακολουθήσουμε;

Akis Karamanos
Εγγραφείτε στο Newsletter