Ο «γίγαντας» του διαδικτύου Google κάνει δυναμικό λανσάρισμα στην ηλεκτρονική υγεία.
Κάποια εργαλεία και εφαρμογές είναι ήδη διαθέσιμα (όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα Google Fit), ενώ πολυάριθμα ερευνητικά project βρίσκονται σε εξέλιξη (π.χ. φακοί για διαβητικούς, γυαλιά Google…).
Το θέμα είναι ότι κάποιες από αυτές τις εφαρμογές απαιτούν προσωπικά δεδομένα.
Επανέρχονται λοιπόν στο προσκήνιο ερωτήματα για το σχεδόν μονοπώλιο της Google και την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων που αφορά και τις άλλες δραστηριότητες της.
Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή η Google δοκιμάζει μια υπηρεσία συμβουλευτικής ιατρικής, που θα προσφέρεται στον χρήστη του διαδικτύου όταν θα ψάχνει πληροφορίες για την αυτοφροντίδα.
Ένα παράθυρο θα προτείνει στον χρήστη να συνδεθεί με έναν ιατρό επιτόπου μέσω βιντεοκλήσης.
Η υπηρεσία αυτή θα είναι δωρεάν όσο θα βρίσκεται υπό δοκιμή και στη συνέχεια θα είναι επί πληρωμή.
Ανοίγεται λοιπόν ένα πεδίο χωρίς τέλος σχετικά με τη συλλογή δεδομένων υγείας δια μέσου της πλατφόρμας Google Fit που χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία για να συλλέξει ευαίσθητα ιατρικά στοιχεία μέσω των smartphones, των ρολογιών Android Wear, κ.λπ. και μαζί με την ελπίδα και τον ενθουσιασμό εγείρονται ταυτόχρονα και μεγάλες ανησυχίες.
Πηγή: Le Moniteur des pharmacies