Υγεία & Ομορφιά
Η Ηχορύπανση και η Επιρροή της στις Επιδόσεις των Μαθητών
Επικαιρότητα

Η Ηχορύπανση και η Επιρροή της στις Επιδόσεις των Μαθητών

Οι μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που παρακολουθούν μαθήματα σε σχολικές μονάδες με περισσότερο θόρυβο λόγω της κυκλοφορίας οχημάτων στον δρόμο εμφανίζουν πιο αργή γνωστική ανάπτυξη, όπως δείχνει μία νέα ισπανική επιστημονική μελέτη.

Αντίθετα, τα επίπεδα θορύβου στο σπίτι δεν φαίνεται να επηρεάζουν εξίσου αρνητικά τις επιδόσεις των παιδιών, όσον αφορά τη μνήμη και την προσοχή.

Η Ηχορύπανση και η Επιρροή της στις Επιδόσεις των Μαθητών.Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Παγκόσμιας Υγείας (ISGlobal) της Βαρκελώνης, με επικεφαλής τη Μαρία Φόραστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό PLoS Medicine, ανέλυσαν στοιχεία για 2.680 παιδιά επτά έως δέκα ετών από 38 ισπανικά σχολεία.

Ο θόρυβος από την κίνηση των οχημάτων είναι ένα συχνό πρόβλημα στις πόλεις όλου του κόσμου, η επίπτωση του οποίου στην υγεία των παιδιών δεν έχει κατανοηθεί επαρκώς από τους επιστήμονες.

Η νέα έρευνα συμπέρανε ότι ο θόρυβος έχει επιβλαβή επίπτωση στην εργαζόμενη μνήμη και στην ικανότητα προσοχής των μαθητών του δημοτικού, δύο ζωτικές λειτουργίες που επιτρέπουν σε ένα παιδί να διακρατά πληροφορίες στο νου του και να εστιάζεται επιλεκτικά σε αυτές.

Οι συμμετέχοντες μαθητές υποβλήθηκαν σε τέσσερα γνωστικά τεστ στη διάρκεια της μελέτης, ώστε να αξιολογηθεί η διαχρονική εξέλιξη της μνήμης και της προσοχής τους.

Παράλληλα, μετρήθηκαν τα επίπεδα θορύβου τόσο στο προαύλιο του σχολείου όσο και μέσα στις τάξεις.

Το συμπέρασμα ήταν ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο θόρυβος, τόσο βραδύτερη είναι η γνωστική ανάπτυξη των μαθητών στο πέρασμα του χρόνου.

Ενδεικτικά, μία αύξηση κατά 5 ντεσιμπέλ στον θόρυβο από τον δρόμο είχε ως συνέπεια μία κατά 11,4% βραδύτερη ανάπτυξη της εργαζόμενης μνήμης (μείωση που έφθανε το 23,5% όσον αφορά την πολύπλοκη εργαζόμενη μνήμη), καθώς και μία μείωση κατά 4,8% στην ικανότητα προσοχής, σε σχέση με τον μέσο όρο.

Γενικότερα, τα υψηλότερα επίπεδα θορύβου σχετίζονταν με χειρότερες επιδόσεις των μαθητών στα γνωστικά τεστ, ιδίως αναφορικά με την ικανότητα προσοχής, σε σχέση με τους συμμαθητές τους που πήγαιναν σε πιο ήσυχα σχολεία.

«Η μελέτη μας υποστηρίζει την υπόθεση ότι η παιδική ηλικία είναι μία ευάλωτη περίοδος, στη διάρκεια της οποίας τα εξωτερικά ερεθίσματα, όπως ο θόρυβος, μπορούν να επηρεάσουν την ταχεία πρόοδο της γνωστικής ανάπτυξης που συμβαίνει πριν την εφηβεία», δήλωσε ο ερευνητής Τζόρντι Σουνίερ.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ερευνητές υπολόγισαν, επίσης, τα μέσα επίπεδα θορύβου στα οποία εκτίθεντο οι μαθητές στον τόπο διαμονής τους.

Σε αυτήν την περίπτωση και αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στο σχολείο, δεν παρατηρήθηκε συσχέτιση ανάμεσα στους θορύβους από τον δρόμο και στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών.

«Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή η έκθεση στον θόρυβο του σχολείου είναι πιο επιβλαβής, καθώς επηρεάζει περισσότερο τις διαδικασίες μάθησης και προσοχής.

Από την άλλη πλευρά, ενώ έγιναν μετρήσεις θορύβου στα σχολεία, τα επίπεδα θορύβου στα σπίτια των παιδιών βασίστηκαν σε έναν χάρτη θορύβου που πιθανώς είναι λιγότερο ακριβής και αφορά μόνο τον θόρυβο έξω από τα σπίτια, πράγμα που πιθανώς επηρέασε τα ευρήματα», ανέφερε η Φόραστερ.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι το θέμα του θορύβου στα σχολεία πρέπει να μελετηθεί περισσότερο και οι πιθανές επιπτώσεις του να ληφθούν πιο σοβαρά υπόψη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μερικοί Πανομοιότυποι Δίδυμοι δεν Έχουν Πανομοιότυπο DNA

Η Συλλογική Ανοσία Έναντι της Covid-19 θα Χρειαστεί Χρόνο για να Επιτευχθεί

Δεν Αποτελεί Προτεραιότητα ο Εμβολιασμός των Παιδιών κατά του Κορωνοϊού

Κορωνοϊός – Έναρξη Κλινικής Δοκιμής για την Αξιολόγηση της Αποτελεσματικότητας Ενός Συνδυασμού Εμβολίων

Μειώσεις κατά 50% στη Συμμετοχή των Ασθενών στα Φάρμακα

yoadmin

Έως Τρεις Καφέδες την Ημέρα Μειώνουν τον Κίνδυνο Εγκεφαλικού και Καρδιαγγειακού Θανάτου

Η Παραλλαγή Όμικρον Σχετίζεται με Μειωμένο Κίνδυνο για Long Covid σε Σύγκριση με τη Δέλτα

Χωρίς Σεξ στην Καραντίνα – Οι Συνέπειες της Επόμενης Μέρας

Evi Makavelou

Εντυπωσιακά Στοιχεία Παρουσιάστηκαν στο Συμπόσιο Νόσος COVID-19 και Παιδιατρική Ενδοκρινολογία

yoadmin

Εργασιακός Χώρος και Μετάδοση της Πανδημίας COVID-19

a.alefragkis

COVID-19: Πέντε Αναπάντητα Ερωτήματα για τη Λοίμωξη

yoadmin

Η Σημασία των Μαθηματικών Μοντέλων για την Αντιμετώπιση του Κορωνοϊού

yoadmin