Στην εποχή των άρσεων των περιοριστικών μέτρων, τι γίνεται με την κατανάλωσή μας; Θα αντισταθμίσουμε όλον αυτόν τον χαμένο χρόνο ή θα διατηρήσουμε από την περίοδο της Covid τη γεύση μίας συγκεκριμένης λιτότητας;
Είναι πολύ πιθανό ότι οι συνήθειες κατανάλωσης κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης υγείας δεν είναι απλά μία παρένθεση.
Αποκλεισμένοι για σχεδόν 5 μήνες, οι γεμάτες βεράντες των μπαρ και εστιατορίων μαρτυρούν μια γενική χαρά και ευχαρίστηση του κόσμου για να συναντηθούν μεταξύ τους. Αλλά τι γίνεται με την κατανάλωση;
Πρέπει να περιμένουμε μια σταθεροποίηση μετά από μια περίοδο ξέφρενων αγορών, συμπεριλαμβανομένων των αγορών ευχαρίστησης.
Αυτό το κύμα της υπερκατανάλωσης θα πρέπει να σταθεροποιηθεί υπέρ μίας πιο περιορισμένης αγοραστικής συμπεριφοράς.
Οι τοπικοί παραγωγοί, οι μικρές αλυσίδες εφοδιασμού και τα τοπικά καταστήματα έχουν ενισχυθεί σημαντικά από αυτήν την κρίση.
Ας προσθέσουμε ότι η φυσικότητα, συνώνυμη με την ασφάλεια και την ποιότητα, είναι μία διάσταση που έχει αναδειχθεί ενισχυμένη από την κρίση.
Στόχος: η φροντίδα της υγείας
Ανησυχώντας για την υγεία και το περιβάλλον τους, οι Έλληνες αναζητούν περισσότερο από ποτέ την ποιότητα και τη διαφάνεια.
Ως απόδειξη, η επιτυχία των εφαρμογών που βοηθούν στην καλύτερη κατανάλωση.
Κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης υγείας, οι άνθρωποι αναζητούσαν προϊόντα για την υγεία τους προσανατολισμένα στην πρόληψη και αυτό θα παραμείνει.
Αυτή είναι η νίκη της αρχής της προφύλαξης και οι καταναλωτές θα αρχίσουν να καταναλώνουν ξανά προϊόντα υγείας για να φροντίσουν τον εαυτό τους και την ευζωία τους.
Απλοποιημένη κατανάλωση
Η επιθυμία για απλοποίηση της καθημερινής ζωής είναι το άλλο μάθημα που πρέπει να αντληθεί από την κρίση της Covid.
Χωρίς να μπορούν να πάνε σε καταστήματα, όπως θα ήθελαν, οι καταναλωτές έχουν υιοθετήσει μια «ηλεκτρονική ζωή», η οποία είναι καταδικασμένη να επιταχυνθεί.
Η κρίση υγείας ήταν μια ευκαιρία για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ακόμη και άνθρωποι που δεν είναι οπαδοί αυτού του είδους κατανάλωσης το έχουν κάνει.
Αυτή η «ηλεκτρονική ζωή» συνέβαλε επίσης και στην άνοδο της τηλεϊατρικής.
Αγορές που έχουν νόημα
Εάν η λέξη «απαραίτητο» κυκλοφόρησε καθ ‘όλη τη διάρκεια του περασμένου έτους, ακόμα κι αν ήταν ενοχλητική κατά καιρούς, ωστόσο αυτό που οι καταναλωτές έχουν μάθει από αυτή τη μακρά περίοδο εγκλεισμού ήταν η ανάγκη να επικεντρωθούν σε αγορές που έχουν νόημα.
Θέλουν να ανακτήσουν τον έλεγχο των αγορών τους. Στην πράξη, αυτή η επιθυμία για «καλύτερη κατανάλωση» μεταφράζεται σε «αγοράστε λιγότερο και ποιοτικά». Όμως, όχι απαραίτητα αγοράζοντας «φθηνότερα»!
Η επιστροφή των αυθόρμητων αγορών στο Φαρμακείο
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ασθενείς πήγαιναν μόνο στο φαρμακείο για να κάνουν τις απαραίτητες αγορές.
Δεν ήθελαν να παραμείνουν εκεί για πολύ, να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και να κάνουν ερωτήσεις στον φαρμακοποιό τους.
Με την επιστροφή στην κανονικότητα όμως όλα τα παραπάνω επανέρχονται.
Η περιήγηση στα ράφια και οι αυθόρμητες αγορές επέστρεψαν.
Οι φαρμακοποιοί το ομολογούν και η περίοδος είναι ευνοϊκή για την αναδημιουργία συνδέσμων με τους πελάτες που έρχονται να αναζητήσουν λύσεις για την υγεία τους και περιμένουν συμβουλές, κάτι που αποτελεί ευκαιρία για περισσότερες πωλήσεις.
Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.y-o.gr