Μετά από περισσότερο από έναν μήνα περιορισμού στο σπίτι, τα μαλλιά μας έχουν χάσει τη φόρμα τους και κυρίως αν τα βάφουμε έχουν βγει οι ρίζες τους.
Πολλές από εσάς περιμένετε ανυπόμονα να πάτε στο κομμωτήριο!
Αλλά ποια μέτρα θα πρέπει να ληφθούν και από τις δυο μεριές, -τη δική σας και του κομμωτή σας- για να αποφευχθεί η μόλυνση με τον νέο κορωνοϊό, κατά τη διάρκεια αυτού του ευχάριστου διαλείμματος κοκεταρίας;
Μαλλιά που δεν έχουν πλέον ωραία φόρμα, πολύ ορατές ρίζες, πολύ μακριά μαλλιά… το ραντεβού με τον κομμωτή γίνεται η περισσότερο επιθυμητή ενέργεια για τις γυναίκες, μετά από πάνω από έναν μήνα περιορισμού.
Αλλά μεταξύ του λουσίματος, και του κουρέματος και γενικά της συνομιλίας με τον κομμωτή μας, είναι δύσκολο να διατηρηθεί η απαραίτητη κοινωνική απόσταση των 2 μέτρων για την αποφυγή ενός δεύτερου κύματος COVID-19.
Όπως φαίνεται συζητείται, τα κομμωτήρια να είναι από τις πρώτες επιχειρήσεις που θα ανοίξουν στις αρχές Μαΐου 2020, παράλληλα και με άλλες επιχειρήσεις φυσικά.
Ποιοι όμως θα είναι οι κανόνες ασφάλειας για την υγεία;
Πόσοι πελάτες ανά κομμωτήριο, ανάλογα με το μέγεθος του κομμωτηρίου;
Τι εξοπλισμό ασφάλειας υγείας πρέπει να διαθέτει το κομμωτήριο;
Συνεπώς πρέπει να υπάρχει ένα πρωτόκολλο και οι επαγγελματίες της κομμωτικής έχουν ήδη τροφή για σκέψη.
Οι κομμωτές πρέπει να κάνουν ένα σχέδιο πρόληψης κινδύνων
Οι χειρονομίες και γενικά τα μέτρα προστασίας, ουσιαστικά προπύργια κατά της εξάπλωσης του ιού, θα βρίσκονται στο επίκεντρο των προβληματισμών.
Μάσκες, γάντια, υδροαλκοολικό τζελ, φόρμα μίας χρήσης, απολυμαντικά μαντηλάκια, απόσταση μεταξύ πελατών… μέτρα για την αποφυγή πιθανής μόλυνσης, θα πρέπει να σχεδιαστούν πριν ακόμη ανοίξουν τα κομμωτήρια.
Για να αποφευχθεί η μόλυνση μεταξύ των πελατών, θα πρέπει ο αριθμός των ατόμων να είναι περιορισμένος, με ίσως όχι περισσότερους από 3 πελάτες ταυτόχρονα και να συμμορφώνονται με τα μέτρα προστασίας, όπως η χρήση μάσκας και αντισηπτικών, διότι η απόσταση ενός μέτρου θα είναι πιο περίπλοκη να εφαρμοστεί μεταξύ του κομμωτή και του πελάτη του κατά την κοπή και τη φροντίδα των μαλλιών.
Συνεπώς, με τον περιορισμό του αριθμού των πελατών στον χώρο, το βιβλίο ραντεβού πρέπει να αρχίσει να συμπληρώνεται σύντομα, για να πάρει κάποιος προτεραιότητα.
Και θα αναρωτηθούμε: Μήπως θα πρέπει να παραταθούν και οι ώρες λειτουργίας τους;
Παρόλο που ούτε οι αρχές αλλά ούτε και οι επαγγελματικές οργανώσεις δεν έχουν ακόμη δώσει σαφείς οδηγίες, οι ίδιοι οι κομμωτές πρέπει να αρχίσουν να σχεδιάζουν τι πρέπει να κάνουν.
Βασικό είναι να ζητήσουν από τους πελάτες τους να έρθουν με τη δική τους μάσκα, ακόμη και υφασμάτινη, λόγω των δυσκολιών ανεφοδιασμού.
Δεύτερη κίνηση, να μπει το μπουκάλι με το υδροαλκοολικό τζελ στο ταμείο, μόλις μπαίνουν οι πελάτες για άμεση αντισηψία.
Επίσης, θα πρέπει να απολυμαίνουμε τακτικά αυτά που αγγίζουν οι πελάτες, όπως πόμολα ή το τερματικό για τις πιστωτικές κάρτες.
Οι πετσέτες και τα μπουρνούζια, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο από έναν πελάτη, και να πλένονται στους 60ο μετά από κάθε χρήση.
Και επίσης, όχι χειρονομίες, όπως φιλιά, εναγκαλισμοί και χειραψίες…
Θα πρέπει όλοι μας να προσέχουμε για τον κορωνοϊό για αρκετό καιρό ακόμη.
Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.y-o.gr