Υγεία & Ομορφιά
Αυτοφροντίδα για τη νέα μαμά
Μητρότητα

Νέα Μαμά – Οδηγός Αυτοφροντίδας

Η γέννηση του μωρού μας φέρνει μεγάλη χαρά αλλά και τεράστιες αλλαγές, καθώς και άγχος στη ζωή μας.

Οι νέες μαμάδες θα πρέπει μαζί με τη φροντίδα του μωρού μας να μην παραμελούμε την ψυχική και σωματική μας υγεία.

Νέα μαμά και συμβουλές αυτοφροντίδαςΓια να φροντίσουμε το νεογέννητο μωρό μας, πρέπει πρώτα να φροντίσουμε τον εαυτό μας.

Η ξεκούραστη και χαρούμενη μαμά είναι η καλύτερη μαμά.

Μη ξεχνάτε λοιπόν, τον εαυτό σας σε αυτήν τη φάση και μη νιώθετε τύψεις να κάνετε κάτι για εσάς.

Ακόμα και η πιο μικρή ενέργεια για τον εαυτό σας θα σας αναζωογονήσει και θα σας γεμίσει με δύναμη για να αντεπεξέλθετε στη δύσκολη καθημερινότητα με το μωρό.

Δείτε παρακάτω τι μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας.

Χαλαρωτικό μπάνιο

Βάλτε χαλαρωτική μουσική, χρησιμοποιείστε άλατα μπάνιου και τονωτικά αφρόλουτρα με μυρωδιές που αγαπάτε.

Προσθέστε μερικές σταγόνες από το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο στο μπάνιο για έξτρα χαλάρωση.

Ιδανικά αιθέρια έλαια είναι της λεβάντας, του πορτοκαλιού, του περγαμόντου, του γερανιού.

Μετά το μπάνιο ή πριν πέσετε για ύπνο

Απλώστε στο σώμα σας την αγαπημένη σας λοσιόν ή λίγο λάδι σώματος.

Χαρίστε έτσι στο σώμα σας την ενυδάτωση που χρειάζεται καθημερινά.

Σωστή διατροφή

Φροντίστε να τρώτε ποικιλία τροφών και να πίνετε άφθονο νερό.

Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες και αποφύγετε επεξεργασμένα τρόφιμα, αλκοόλ και καφέ.

Αυτήν τη περίοδο οι ανάγκες σας είναι αυξημένες.

Γι’ αυτό μπορείτε να λαμβάνετε ένα συμπλήρωμα διατροφής κατάλληλο για νέες μαμάδες, πάντα σε συνεννόηση με τον γυναικολόγο σας.

Μασάζ προσώπου

Χρησιμοποιήστε εργαλεία μασάζ, όπως το jade roller ή τη μέθοδο Gua Sha (επίπεδο νεφρίτη ή ροζ χαλαζία).

Το μασάζ προσώπου θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από όλη την ένταση και θα σας χαρίσει λαμπερή, νεανική επιδερμίδα.

Βρείτε πέντε λεπτά όταν το μωράκι σας κοιμάται και θα νιώσετε ηρεμία και χαλάρωση.

Πρωινή γυμναστική και stretching

Αφιερώστε λίγο χρόνο στη σωματική άσκηση.

Μπορείτε να βρείτε βίντεο στο διαδίκτυο με μαθήματα γιόγκα, πιλάτες, stretching ή κάποιο άλλο είδος άσκησης για να κάνετε στο σπίτι.

Η κίνηση θα τονώσει σώμα και πνεύμα.

Ελαφρύ μακιγιάζ

Μόλις ξυπνήσετε, φροντίστε την επιδερμίδα σας ακολουθώντας τα βασικά βήματα περιποίησης καθώς ο χρόνος σας είναι περιορισμένος.

Καθαρισμός, κρέμα ματιών και ενυδατική κρέμα είναι τα άκρως απαραίτητα.

Στη συνέχεια, απλώστε στην επιδερμίδα σας μια BB ή CC cream για ελαφριά κάλυψη, κονσίλερ για τους μαύρους κύκλους, μάσκαρα κι ένα μπαλμ για τα χείλη.

Η όλη διαδικασία απαιτεί μερικά λεπτά και το αποτέλεσμα θα σας φτιάχνει αμέσως τη διάθεση.

Επίσης, λίγες λάμψεις στα ζυγωματικά, στη μύτη και στα χείλη θα σας δώσουν μια φυσική λάμψη κι έτσι θα δείχνετε πιο ξεκούραστες.

Εφαρμόστε τις σε υγρή μορφή ή σε μορφή σκόνης με ένα πινέλο ή απλά με τα χέρια.

Το ότι μένετε στο σπίτι μαζί με ένα νεογέννητο δε σημαίνει ότι δεν μπορείτε να περιποιηθείτε τον εαυτό σας και να νιώσετε καλύτερα.

Δεν θέλει κόπο και χρόνο μόνο, θέλει τρόπο, κι αν θέλεις θα τον βρεις!!!Βγάλτε τις πιτζάμες και τις φόρμες

Σίγουρα δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες όταν έχετε να φροντίσετε ένα νεογέννητο.

Προσπαθήστε όμως, να μην είστε κάθε μέρα όλη μέρα με μια πιτζάμα.

Φορέστε το αγαπημένο σας πουκάμισο ή ένα άνετο φόρεμα μέσα στο σπίτι.

Κοιμηθείτε όσο το μωρό κοιμάται

Μπορεί να μην είναι εύκολο να αποκοιμηθείτε την ώρα που το μωρό σας κοιμάται ή να πρέπει να κάνετε κάποιες δουλειές, αλλά είναι πραγματικά σωτήριο.

Ο ύπνος μέσα στην ημέρα θα σας αναζωογονήσει.

Αν δεν καταφέρετε να κοιμηθείτε, ξαπλώστε και κλείστε για λίγο τα μάτια σας.

Διαβάστε ένα βιβλίο

Αυτήν την περίοδο, για εσάς έχουν την τιμητική τους τα βιβλία για νέους γονείς.

Ωστόσο, κάποιες μέρες που θα έχετε παραπάνω χρόνο ή βοήθεια στο σπίτι, μπορείτε να ξεφυλλίσετε το αγαπημένο σας περιοδικό ή να διαβάσετε ένα μυθιστόρημα ή ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης.

Μερικές μόνο σελίδες θα σας χαλαρώσουν και θα σας ταξιδέψουν.

Βρείτε λίγο χρόνο να μείνετε οι δυο σας με τον σύντροφό σας

Φτιάξτε μια ρουτίνα όταν το μωρό κοιμηθεί, επιλέγοντας να παραγγείλετε το αγαπημένο σας φαγητό, να χαλαρώσετε μαζί και να δείτε μια ταινία.

Ακόμα και αν δεν την παρακολουθήσετε μέχρι το τέλος από τη νύστα, θα έχετε περάσει λίγο ποιοτικό χρόνο μαζί.

Εναλλακτικά, αν έχετε βοήθεια στο σπίτι, απολαύστε μια σύντομη βόλτα οι δυο σας.

Βγείτε για έναν σύντομο περίπατο

Η άσκηση σε εξωτερικό χώρο και η επαφή με τη φύση βελτιώνει την ψυχολογία.

Όταν βγαίνετε έξω, μην ξεχνάτε το αντηλιακό σας.

Κοινωνικοποιηθείτε

Πηγαίνετε μια βόλτα με το μωρό, μιλήστε ή συναντήστε μια φίλη σας.

Δε βοηθάει να κλείνεστε στον εαυτό σας.

Αν νιώσετε την ανάγκη, ζητήστε βοήθεια από τους γύρω σας.

Κάντε κάτι δημιουργικό

Όσο περιορισμένος κι αν είναι ο χρόνος σας, βρείτε μια ευκαιρία να διαβάσετε ένα βιβλίο, να ζωγραφίσετε, να φτιάξετε το αγαπημένο σας κέικ, να μαγειρέψετε κάτι ιδιαίτερο, να ακούσετε μουσική ή ένα podcast την ώρα που θηλάζετε, να παρακολουθήσετε ένα online σεμινάριο.

Βρείτε μια δραστηριότητα που αγαπάτε και απολαύστε την.

Κλείνοντας, να θυμάστε ότι οι γυναίκες όταν θέλουν, όλα τα μπορούν.

Όσο απαιτητική και δύσκολη κι αν είναι η καθημερινότητα με το μωρό, μπορείτε πάντα να φροντίσετε τον εαυτό σας και να του αφιερώσετε λίγο χρόνο.

Αρκεί να το αποφασίσετε και να ακολουθήσετε το ένστικτό σας.

Δε θέλει κόπο και χρόνο μόνο, θέλει τρόπο, κι αν θέλετε, θα τον βρείτε.

«Πρώτα αγάπα τον εαυτό σου και μετά όλα θα μπουν σε σειρά.

Πραγματικά πρέπει να αγαπήσεις τον εαυτό σου για να κάνεις το οτιδήποτε σε αυτόν τον κόσμο» – Lucille Ball

Αλαφάκη Μίκα, Φαρμακοποιός, Ρόδος.
https://mikagr.blogspot.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νεογέννητο στο Σπίτι – Φροντίστε για τα Απαραίτητα

Υπογονιμότητα και Εξωσωματική Γονιμοποίηση

Τα Οφέλη της Μητρότητας σε Μεγάλη Ηλικία

Μητρότητα Μετά τα 40 – Τι Πρέπει να Προσέξετε

Εξοπλιστείτε για τη Σωστή Λήψη Τροφής του Μωρού σας

Τα Tips των Ειδικών για να Τρέφεστε Σωστά σαν Νέα Μητέρα