Υγεία & Ομορφιά
ΔίαιταΔιατροφήΤρίτη ΗλικίαΧρόνιες Παθήσεις

Σπιτικό μαγείρεμα & άνοια: Η μαγειρική συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας στους ηλικιωμένους

Το σπιτικό μαγείρεμα και η προετοιμασία του φαγητού μας, ακόμη και μία φορά την εβδομάδα, φαίνεται να σχετίζεται με σημαντική μείωση του κινδύνου άνοιας στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Journal of Epidemiology & Community Health».

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές από το Ινστιτούτο Επιστημών του Τόκιο και το Πανεπιστήμιο της Τσίμπα, η σταδιακή απομάκρυνση από το σπιτικό φαγητό προς έτοιμα γεύματα και εστιατόρια αποτελεί μια σύγχρονη τάση. Ωστόσο, για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, η μαγειρική δραστηριότητα δεν περιορίζεται μόνο στη διατροφή, αλλά λειτουργεί και ως πολύτιμο γνωστικό και σωματικό ερέθισμα.

Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από 10.978 άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, τα οποία παρακολουθήθηκαν για έξι χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας «Japan Gerontological Evaluation Study».

Οι συμμετέχοντες κατέγραψαν τη συχνότητα με την οποία μαγείρευαν, καθώς και το επίπεδο των μαγειρικών τους δεξιοτήτων. Τα αποτελέσματα λοιπόν έδειξαν ότι η συχνότερη ενασχόληση με το μαγείρεμα σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Συγκεκριμένα, όσοι μαγείρευαν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα είχαν 23% μικρότερο κίνδυνο άνοιας οι άνδρες και 27% οι γυναίκες, σε σύγκριση με όσους μαγείρευαν σπανιότερα.

Εντυπωσιακό είναι το εύρημα ότι ακόμη και άτομα με περιορισμένες μαγειρικές δεξιότητες εμφάνισαν σημαντικό όφελος: η ελάχιστη ενασχόληση με τη μαγειρική συνδέθηκε με μείωση του κινδύνου άνοιας έως και 67%.

Τα ευρήματα παρέμειναν ισχυρά ακόμη και μετά τη συνεκτίμηση παραγόντων όπως το εισόδημα, το μορφωτικό επίπεδο και ο τρόπος ζωής, ενώ δεν επηρεάστηκαν από άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη γνωστική ενίσχυση, όπως η κηπουρική ή ο εθελοντισμός.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν, ωστόσο, ότι πρόκειται για μελέτη παρατήρησης, γεγονός που δεν επιτρέπει την εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων ως προς τη σχέση αιτίας- αποτελέσματος.

Παρά τους περιορισμούς, η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία απλών καθημερινών δραστηριοτήτων, όπως το μαγείρεμα, ως πιθανό «σύμμαχο» για τη διατήρηση της γνωστικής υγείας στην τρίτη ηλικία.

 

Πηγή: amna.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Αποτοξίνωση του Οργανισμού

admin

Πληγές Κατάκλισης – Πώς θα τις Αποτρέψετε;

Editor6 pharma

Γιατί να Εντάξετε το Πεπόνι στη Διατροφή σας;

Evi Makavelou

Ανθρακούχο Νερό και Οφέλη στην Υγεία

Μύθοι και Αλήθειες για το Πράσινο Τσάι

Λαιμαργία – Αιτίες και πώς θα την Αντιμετωπίσετε;

admin

Γνωρίστε την Ωμοφαγική Διατροφή

admin

Καλύτερες τροφές για σιδηροπενία

soro soro_ai

Καφές για να… Δαμάσετε τον Διαβήτη!

admin

Οστεοπενία: Η Κατάλληλη Θεραπεία

admin

Τροφές για Υγιείς Πνεύμονες

Evi Makavelou

Σαγκουίνι – To Παραμελημένο Εσπεριδοειδές

admin
Εγγραφείτε στο Newsletter