Υγεία & Ομορφιά
Διατροφή για τη Ρευματοειδή Αρθρίτιδα
Διατροφή

Διατροφή για τη Ρευματοειδή Αρθρίτιδα

Μαγική συνταγή για όσους έχουν ρευματοειδή αρθρίτιδα δεν υπάρχει, αλλά ορισμένα τρόφιμα είναι απαραίτητο να υπάρχουν στην καθημερινή σας διατροφή. 

Αυτό το άρθρο εξηγεί τι είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα και ποιες τροφές μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Διερευνά επίσης εάν ορισμένες τροφές επιδεινώνουν τα συμπτώματα.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια χρόνια πάθηση και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει θεραπεία.Τι είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα;

Πρόκειται για μια αυτοάνοση κατάσταση, που προκαλείται από δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Πιο συγκεκριμένα, εμφανίζεται όταν οι φυσικές άμυνες του οργανισμού επιτίθενται στις αρθρώσεις.

Αυτό οδηγεί σε επώδυνο οίδημα που ονομάζεται φλεγμονή κι επηρεάζει αρθρώσεις στα χέρια κυρίως, και στους καρπούς.

Μερικές φορές, μπορεί να επηρεάσει πολλές αρθρώσεις ταυτόχρονα.

Όσοι έχουν ρευματοειδή αρθρίτιδα μπορεί να αισθάνονται κουρασμένοι, αδύναμοι, και περιστασιακά, η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει χαμηλό πυρετό.

Με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να υπάρξει μόνιμη βλάβη στις αρθρώσεις.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια χρόνια πάθηση και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει θεραπεία.

Οι περισσότεροι άνθρωποι θα έχουν περιόδους ύφεσης, κατά τις οποίες έχουν λίγα ή καθόλου συμπτώματα.

Τα άτομα αυτά μπορούν συνήθως να διαχειριστούν την πάθηση παίρνοντας φάρμακα και κάνοντας ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Ποιες τροφές μπορεί να βοηθήσουν;

Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των εξάρσεων και στη διαχείριση των συμπτωμάτων.

Υπάρχουν τροφές που φαίνεται ότι βοηθάνε στον έλεγχο του επώδυνου οιδήματος κι υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Πολλές από αυτές τις τροφές αποτελούν μέρος της μεσογειακής διατροφής.

Ψάρι

Μερικά ψάρια, όπως ο σολομός, έχουν πολλά ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Αυτά τα λιπαρά βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, που προκαλεί πόνο στις αρθρώσεις στη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι φυτικές ίνες στα φρούτα και τα λαχανικά μπορεί επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής.

Μερικές από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών περιλαμβάνουν τα βατόμουρα, τα κεράσια, τις φράουλες, το σπανάκι, το λάχανο, τα κρεμμύδια και το μπρόκολο.

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο περιέχει αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες.

Σύμφωνα με μελέτες αυτές οι ενώσεις έχουν αντιαρθριτικές κι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι χρήσιμοι για την καταπολέμηση της φλεγμονής.

Τα καρύδια, τα φιστίκια Αιγίνης και τα αμύγδαλα είναι εξαιρετικές πηγές μονοακόρεστων λιπαρών, πρωτεϊνών και φυτικών ινών.

Οι ειδικοί συνιστούν να τρώτε περίπου μία χούφτα ξηρούς καρπούς και σπόρους την ημέρα.

Φασόλια

Τα φασόλια είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά κι αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, όπως η πρωτεΐνη, το μαγνήσιο, ο σίδηρος και το κάλιο.

Ποιες τροφές μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα;

Αν έχετε ρευματοειδή αρθρίτιδα θα πρέπει να προσπαθήσετε να αποφεύγετε τα τρανς λιπαρά.

Αυτά υπάρχουν συχνά σε αρτοσκευάσματα, μαργαρίνη και τηγανητά τρόφιμα.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως ορισμένα έτοιμα γεύματα, το junk food και τα μπισκότα είναι συχνά πλούσια σε αυτά τα λίπη.

Είναι καλύτερο να αποφεύγετε αυτά τα τρόφιμα όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Μήλα Αυξάνουν τα Τριγλυκερίδια;

Evi Makavelou

Οδηγίες Διατροφής και Ενδεικτικό Διαιτολόγιο για το Διάστημα #menoumespiti

yoadmin

Φρούτα και Λαχανικά που δε Χρειάζεται να Είναι Βιολογικά

a.alefragkis

Τα Πάντα για την Καστανή Ζάχαρη

Evi Makavelou

Αυγά – Πόσο Ωφέλιμα Είναι Τελικά;

Evi Makavelou

Τα Πάντα για τη Δίαιτα Whole30

Evi Makavelou

Τόφου – Τα Οφέλη που Προσφέρει στην Υγεία

Evi Makavelou

Τα Οφέλη των Μήλων στην Υγεία

Evi Makavelou

Μικρά Μυστικά για Δίαιτα Χωρίς Πείνα

a.alefragkis

Το Μαγνήσιο και τα Οφέλη του

Η Βελτίωση των Διατροφικών Συνηθειών

yoadmin

Ψυχική Υγεία – Ο Ρόλος της Διατροφής

Evi Makavelou