Υγεία & Ομορφιά
Ηλεκτρονικό Τσιγάρο – Πώς να Διακόψετε τη Χρήση του;
Εξαρτήσεις

Ηλεκτρονικό Τσιγάρο – Πώς να Διακόψετε τη Χρήση του;

Κόψατε το κάπνισμα χάρη στο ηλεκτρονικό τσιγάρο; Μπράβο σας!

Τώρα σκέφτεστε να διακόψετε και τη χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου; Πολύ σοφή απόφαση!

Χρειάζεται όμως προσοχή και μεθοδικότητα… προκειμένου να μην πέσετε ξανά στην παγίδα και επιστρέψετε στο κάπνισμα!

Ας δούμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διακόψετε τη χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, για να ανακτήσετε την πλήρη ελευθερία σας και κυρίως, την υγεία σας!

Ηλεκτρονικό Τσιγάρο – Πώς να Διακόψετε τη Χρήση του;Γιατί να σταματήσετε το άτμισμα;

Πρώτον, επειδή το ηλεκτρονικό τσιγάρο είναι απείρως λιγότερο επικίνδυνο από το κλασικό κάπνισμα.

Οι μακροπρόθεσμοι τοξικολογικοί κίνδυνοι του ατμίσματος παραμένουν άγνωστοι, ιδιαίτερα μετά από 6 έως 12 μήνες ατμίσματος.

Ακολούθως, το άτμισμα είναι ακριβό (σίγουρα λιγότερο από τον καπνό) και εθιστικό αν χρησιμοποιείτε νικοτίνη.

Πράγματι, η νικοτίνη είναι μια εθιστική ψυχοδραστική ουσία με την οποία θα πρέπει σταδιακά να «χωρίσετε» αφού διακόψετε το κάπνισμα.

Το σημαντικό είναι να είστε προσεκτικοί, ώστε βγάζοντας το ηλεκτρονικό τσιγάρο από τη ζωή σας να μην «ξανακυλήσετε» στο κάπνισμα.

Πώς να μειώσετε τη δόση της νικοτίνης;

Πολύ συχνά, οι ατμιστές μειώνουν σταδιακά τη δόση της νικοτίνης στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, χωρίς όμως να καταφέρνουν να πέσουν κάτω από τα 6 mg/ml.

Μπορείτε όμως να δοκιμάσετε να αναμίξετε δύο υγρά αναπλήρωσης, το ένα στα 6mg/ml, το άλλο χωρίς νικοτίνη.

Διαφορετικά, χρησιμοποιήστε εναλλάξ δύο ηλεκτρονικά τσιγάρα, ένα με νικοτίνη και ένα άλλο χωρίς.

Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να συγκρίνετε τα αποτελέσματα (μέσα στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα μετά από κάθε ρουφηξιά και μετά από 10 δευτερόλεπτα), ενώ παράλληλα μαθαίνετε τον οργανισμό σας σε λιγότερη νικοτίνη.

Στη συνέχεια, πολύ σταδιακά, μειώστε τον αριθμό των ρουφηξιών που κάνετε από το ηλεκτρονικό τσιγάρο που εμπεριέχει το υγρό με τη νικοτίνη, μέχρι να μπορέσετε να ατμίζετε χωρίς καθόλου νικοτίνη.

Παράλληλα, μπορείτε να σημειώνετε τα συναισθήματά σας, για να βρείτε τη μέθοδο που σας ταιριάζει καλύτερα.

Πώς να μειώσετε τον αριθμό των «ρουφηξιών»;

Η συχνότητα των ρουφηξιών είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος που συμβάλλει στη διαχείριση της εκπαίδευσης.

Όταν κάνετε επαναλαμβανόμενες και μεγάλες ρουφηξιές, η νικοτίνη που παρέχεται στον οργανισμό σας από το ηλεκτρονικό τσιγάρο είναι παρόμοια με αυτή ενός κανονικού τσιγάρου.

Επομένως είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσετε να απεξαρτητοποιηθείτε από τη νικοτίνη.

Από την άλλη πλευρά, οι μικρές ρουφηξιές ανά τακτά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας παρέχουν χαμηλότερες δόσεις νικοτίνης, όπως και αυτές από τα επιθέματα νικοτίνης.

Η μέθοδος αυτή δεν ενισχύει τον εθισμό και σας ανακουφίζει καλά από το στερητικό σύνδρομο της έλλειψης νικοτίνης.

Για να το επιτύχετε αυτό:

  • Αυξήστε τον χρόνο μεταξύ δύο δόσεων: 5 λεπτά, μετά 10 και μετά 15 λεπτά.
  • Επιβάλετε περιόδους αποχής από το άτμισμα για μία ώρα, μετά δύο ώρες κ.λπ.
  • Ρυθμίστε το ηλεκτρονικό τσιγάρο ώστε να λειτουργεί για 1 δευτερόλεπτο αντί για 2.
  • Ρυθμίστε τη ποσότητα του υγρού αναπλήρωσης, για παράδειγμα στο 1 ml την ημέρα αυστηρά!

Tips: Τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά τσιγάρα που συγχρονίζονται με τα κινητά τηλέφωνα σας βοηθούν να μειώσετε τις ρουφηξιές που κάνετε.

Και αυτό επειδή μέσω του smartphone σας, μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να παρακινείτε τον εαυτό σας, μοιράζοντας τις εμπειρίες σας με άλλα άτομα.

Επιθέματα νικοτίνης για να διακόψετε σταδιακά το άτμισμα

Με τη συνεχή διάχυση χαμηλών δόσεων νικοτίνης, τα επιθέματα νικοτίνης βοηθούν στη σταδιακή διακοπή του ατμίσματος.

Αυτός ο τρόπος παροχής της νικοτίνης, βοηθά επίσης τον ατμιστή να «ξεφύγει» από τη συνήθεια της κίνησης του ατμίσματος.

Στην πράξη, ο ατμιστής μπορεί να χρησιμοποιήσει μικρά, μεσαία ή μεγάλα επιθέματα νικοτίνης, ανάλογα με τον εθισμό στη νικοτίνη.

Από την άλλη πλευρά, συνιστάται προσοχή, καθώς καλό είναι να μην χρησιμοποιούνται από του στόματος υποκατάστατα νικοτίνης (π.χ. τσίχλες, δισκία κ.λπ.), επειδή συνήθως εμπεριέχουν υψηλές δόσεις νικοτίνης που διατηρούν την εξάρτηση.

Ωστόσο, προς το παρόν δεν υπάρχουν δεδομένα που να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα των επιθεμάτων νικοτίνης στην απεξάρτηση από τα ηλεκτρικά τσιγάρα

Θέσατε προοδευτικούς στόχους

Πάνω από όλα, θα πρέπει να είστε υπομονετικοί και να μην βάζετε ποτέ τον πήχη πολύ ψηλά.

Για εγγυημένη επιτυχία στη διακοπή του ατμίσματος, βάλτε πολύ προοδευτικούς στόχους!

Για παράδειγμα, μειώστε τη νικοτίνη κατά 0,1 mg την ημέρα ή μειώστε τη κατά 1 mg κάθε εβδομάδα.

Μπορείτε επίσης να θέσετε στον εαυτό σας μικρές προκλήσεις, η επιτυχία των οποίων θα σας δίνουν περισσότερα κίνητρα.

Π.χ. αναγκάστε τον εαυτό σας να μην ατμίζει το πρωί ή μετά το πρωινό ή μετά τις 17:00 ή σε ορισμένα μέρη κ.λπ.

Το να παρατηρείς αντικειμενικά τις επιτυχίες/αποτυχίες σου και να γνωρίσεις καλά τον εαυτό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακτήσεις τον έλεγχο.

Οι επαγγελματίες υγείας μπορούν να σας βοηθήσουν

Όπως και με το κάπνισμα, οι επαγγελματίες υγείας μπορούν να σας βοηθήσουν να διακόψετε το άτμισμα.

Πώς; Με την ανάλυση των λόγων που σας οδηγούν σε αυτήν τη συνήθεια, με την ανάλυση των κινήτρων, με την ανάπτυξη στρατηγικών, με γνωσιακές και συμπεριφορικές θεραπείες, με επιθέματα νικοτίνης, κ.λπ.

Ο επαγγελματίας υγείας είναι επίσης εκεί για εσάς προκειμένου να διασφαλίσει ότι η διακοπή του ατμίσματος δεν θα σας οδηγήσει και πάλι στο κάπνισμα.

Τα forum και τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν επίσης να σας προσφέρουν σημαντική υποστήριξη και να τονώσουν τα κίνητρα σας.

Πώς; Με την ανταλλαγή συμβουλών, με την προσωπική εμπειρία του καθενός, κ.λπ.

Πρέπει να έχετε μαζί σας ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο;

Μόλις διακόψετε με επιτυχία το άτμισμα, θα πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί.

Μπορεί να πιστεύετε ότι ο εθισμός σας έχει φύγει, αλλά η αλήθεια είναι πως απλά βρίσκεται σε αδράνεια και περιμένει την πρώτη ευκαιρία και το πρώτο ερέθισμα για να ξυπνήσει. Προλάβετέ τον!

Ακόμη και εβδομάδες, μήνες ή και χρόνια μετά τη διακοπή, να έχετε πάντα μαζί σας το ηλεκτρονικό σας τσιγάρο (ή ένα έμπλαστρο).

Και αυτό επειδή σε περίπτωση υποτροπής, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο παρά να καπνίσετε ένα κλασικό τσιγάρο.

Τα κλασικά τσιγάρα ξυπνούν πολύ γρήγορα τον εθισμό στον εγκέφαλό σας, ενώ τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι λιγότερο πιθανό να σας οδηγήσουν σε υποτροπή.

Και εντοπίστε προσεκτικά επικίνδυνες καταστάσεις (κάπνισμα ή άτμισμα, βραδιές μέθης, στρες, κατάθλιψη, ευφορία κ.λπ.) για να τις αποφύγετε ή σχεδιάστε παράγωγες συμπεριφορές (αλλάξτε θέσεις, πιάστε τα χέρια σας, αναπνεύστε βαθιά, διαλογισμός, μεγάλο ποτήρι νερό, καλέστε ένα φίλο…).

Τέλος, προσπαθήστε όσο το δυνατόν περισσότερο να αποφεύγετε τα μέρη ή ορισμένες καταστάσεις που σας οδηγούν στο άτμισμα ή στο κάπνισμα!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι Αποτελεσματικά τα Υποκατάστατα Νικοτίνης;

Μύθοι για το Αλκοόλ που Καταρρίπτονται

Evi Makavelou

Οι Επιδράσεις της Κάνναβης στην Υγεία μας

yoadmin

Εθισμός στο Φαγητό – Αναγνωρίστε τα Συμπτώματα

a.alefragkis

7 Λόγοι που σας Εμποδίζουν να Σταματήσετε το Κάπνισμα

Το Αλκοόλ και οι Επιπτώσεις στην Υγεία

yoadmin

Εξαρτήσεις

Μήπως Όλοι Είναι Εθισμένοι σε Όλα;

yoadmin

Αλκοόλ – Ποια Όργανα Καταστρέφει Εκτός από το Ήπαρ

a.alefragkis

Υπερσεξουαλικότητα – Πόσο Επικίνδυνη Είναι

Evi Makavelou

Ποιες Παρενέργειες θα Παρατηρήσετε εάν Κόψετε Εντελώς τον Καφέ

a.alefragkis

Σύνδρομο Στέρησης Νικοτίνης – Ποια Συμπτώματα Έχει και πώς Μπορούμε να το Αντιμετωπίσουμε

a.alefragkis