Υγεία & Ομορφιά
Τροφές που μειώνουν το άγχος
Διατροφή Κατάθλιψη-Άγχος-Στρες

Άγχος – Τροφές για να το Μειώσετε

Όταν μας καταβάλλει το άγχος, το τελευταίο πράγμα που σκεφτόμαστε οι περισσότεροι είναι το φαγητό.

Όμως, γνωρίζατε ότι υπάρχουν ορισμένες τροφές που μπορούν να μας βοηθήσουν να το μειώσουμε;

Τροφές για να μειώσετε το άγχοςΣολομός

Ο σολομός περιέχει μεγάλη ποσότητα ω3 λιπαρών οξέων που παράγουν σεροτονίνη, την ορμόνη της χαράς.

Τα ω3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν επίσης στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και αναστέλλουν την έκκριση των ορμονών στις οποίες οφείλεται το άγχος.

Συμβάλλουν ακόμα στην καλύτερη ροή του αίματος, κάτι που το συσσωρευμένο άγχος επηρεάζει προκαλώντας υπέρταση.

Τροφές για να μειώσετε το άγχος – Γαλοπούλα

Η γαλοπούλα περιέχει τρυπτοφάνη, το αμινοξύ που ενισχύει την παραγωγή σεροτονίνης, η οποία σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα.

Σπανάκι

Το σπανάκι αποτελεί εξαιρετική πηγή μαγνησίου.

Πρόκειται για ένα μέταλλο γνωστό για τις καταπραϋντικές του ιδιότητες, την καταπολέμηση της μυϊκής κόπωσης και την αίσθηση ηρεμίας που προσφέρει.

Ξηροί καρποί

Τα ω3 και ω6 λιπαρά οξέα είναι αυτά που ευθύνονται για τη μείωση του άγχους λίγα λεπτά αφού καταναλώσετε μια χούφτα ξηρούς καρπούς.

Είναι όμως και η γεύση τους που ικανοποιεί τον εγκέφαλο και σας κάνει να νιώθετε ότι μπορείτε να συγκεντρωθείτε καλύτερα σε ό,τι έχετε να κάνετε.

Συγκεκριμένα, τα κάσιους και οι ηλιόσποροι περιέχουν τρυπτοφάνη.

Η τρυπτοφάνη αυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης και χαλαρώνει τον οργανισμό μετά από μια απαιτητική ημέρα.

Το ίδιο ισχύει και για τους σπόρους.

Γλυκοπατάτες και καρότα

Περιέχουν αρκετές φυτικές ίνες και υδατάνθρακες που ενισχύουν την παραγωγή σεροτονίνης.

Περιέχουν ακόμα μέταλλα και βιταμίνες που διατηρούν την αρτηριακή πίεση σε χαμηλά επίπεδα όταν σας καταβάλλει το άγχος.

Τροφές για να μειώσετε το άγχος – Μύρτιλλα

Αυτά τα κόκκινα  φρούτα είναι από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά περιέχοντας μεγάλες ποσότητες βιταμινών C και Ε.

Ο φυσικός χυμός τους μειώνει την παραγωγή κορτιζόλης που εκτοξεύει το άγχος στα ύψη.

Μείωση άγχους και τροφέςΠεριέχουν όμως και μαγνήσιο που δρα χαλαρωτικά, μαγγάνιο και κάλιο που ηρεμούν τη σωματική ένταση.

Πορτοκάλια

Όλα τα εσπεριδοειδή περιέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης C που δρα αντιοξειδωτικά και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες, η βιταμίνη C μειώνει τα επίπεδα του άγχους.

Τέλος, το έντονο άρωμα των εσπεριδοειδών, δίνει ενέργεια και φτιάχνει τη διάθεση.

Μαύρη σοκολάτα

1-2 κομματάκια την ημέρα αρκούν για να καταλαγιάσουν το άγχος σας.

Η μαύρη σοκολάτα ικανοποιεί την ανάγκη για γλυκό.

Έχει έντονη γεύση και μια από τις ιδιότητές της είναι η παραγωγή σεροτονίνης που έχει ηρεμιστική δράση.

Η διάθεση βελτιώνεται στη στιγμή και το σώμα χαλαρώνει και απαλλάσσεται από το άγχος.

Δεν είναι τυχαίο το ότι η συστηματική κατανάλωσή της σε λογικές ποσότητες μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης.

Κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί χαλαρώνει τον οργανισμό και ίσως το απολαμβάνετε στο τέλος της ημέρας.

Όταν καταναλώνεται με μέτρο, προστατεύει την καρδιά και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.

Τέλος, ανακουφίζει από το άγχος και το αίσθημα ανησυχίας που μπορούν να πυροδοτήσουν μέχρι και κρίσεις πανικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τα Τρανς Λιπαρά

Άγχος μετά τις Διακοπές – Πώς να το Διαχειριστείτε

Σούπα – Το Κατεξοχήν Χειμωνιάτικο Φαγητό

Κοιλιακό Λίπος – Τροφές για να το Κάψετε

Καφές – Πόσο Καλός Είναι για την Υγεία;

Κρίσεις Πανικού – Συχνά Συμπτώματα και Τρόποι Αντιμετώπισης