Υγεία & Ομορφιά
Το κάστανο και τα οφέλη του στην υγεία
Διατροφή

Οι Ωφέλιμες Ιδιότητες του Κάστανου

Το κάστανο είναι μια παραδοσιακά ελληνική υπερτροφή.

Έχει μια χαρακτηριστική γλυκιά, πολύ πλούσια γεύση.

Τα κάστανα καταναλώνονται συνήθως τον χειμώνα βραστά, ψητά και ως μαρόν γλασέ.

Οι ευεργετικές ιδιότητες του κάστανουΠαρόλο που τα κάστανα ανήκουν στην κατηγορία των ξηρών καρπών, η θρεπτική τους αξία είναι ισότιμη με αυτήν του καλαμποκιού.

Κάστανο και θερμίδες

Τα κάστανα δεν περιέχουν την ποσότητα λίπους που περιέχουν οι ξηροί καρποί, αλλά είναι πλούσια σε νερό.

Δίνουν πολύ λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα φιστίκια που δίνουν κατά μέσο όρο 600 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

Αντίθετα τα κάστανα δίνουν 170 θερμίδες στα 100 γραμμάρια.

Αυτό δε σημαίνει ότι συστήνεται η αλόγιστη κατανάλωσή τους, ειδικά από όσους βρίσκονται σε δίαιτα.

Κάστανο – Ένα χορταστικό σνακ

Τα κάστανα αποτελούν πηγή σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών που βοηθούν στην αίσθηση του κορεσμού.

Κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι αντιμετωπίζουν τυχόν προβλήματα δυσκοιλιότητας.

Επίσης, ρυθμίζουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, ώστε να μη νιώθει κανείς πείνα μετά την κατανάλωσή τους.

Τα κάστανα δεν περιέχουν χοληστερόλη και είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως τα μονοακόρεστα λιπαρά στη διατροφή συμβάλλουν στη μείωση της κακής χοληστερόλης και στην αύξηση της καλής χοληστερόλης στο αίμα.

Επίσης συστήνεται η κατανάλωσή τους σε άτομα που θέλουν να ρυθμίσουν την αρτηριακή τους πίεση.

Κι αυτό επειδή τα κάστανα αποτελούν άριστη πηγή καλίου και μαγνησίου, ενώ δεν περιέχουν καθόλου νάτριο.

Κάστανο, πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα

Επίσης, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, όπως η βιταμίνη C και η Ε.

Είναι οι βιταμίνες που καταπολεμούν τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, όπως είναι οι παθήσεις της καρδιάς και τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Τα κάστανα περιέχουν επαρκείς ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, όπως είναι η Β6 και το φυλλικό οξύ.

Αυτές είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος.

Τα κάστανα δεν περιέχουν γλουτένη.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να καταναλωθούν άφοβα από άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη ή έχουν δυσανεξία στη γλουτένη χωρίς να τους δημιουργούν γαστρεντερικές διαταραχές.

Επίσης, μπορούν να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες σε βασικά μέταλλα όπως το κάλιο, το μαγνήσιο και το ασβέστιο.

Θεωρούνται ιδανικό σνακ για όλες τις ηλικίες, αφού παίζουν σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος, στην ανάπτυξη των οστών και των δοντιών.

Συμπερασματικά, το κάστανο είναι ένας θρεπτικός καρπός και αξίζει να εκμεταλλευτούμε τα οφέλη του, εντάσσοντάς τον σε ένα χειμωνιάτικο διαιτολόγιο, πάντα με μέτρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Μαγνήσιο και τα Οφέλη του

Πώς θα Τρώτε Λιγότερο στις Διακοπές του Πάσχα;

a.alefragkis

Τσάι του Βουνού – Οι Ευεργετικές του Ιδιότητες

a.alefragkis

Διατροφή και Εργασία το Βράδυ

Evi Makavelou

5 Λόγοι για να Εντάξετε τα Καρύδια στη Διατροφή σας

yoadmin

5 Τροφές που Εμπλουτίζουν τον Οργανισμό με Βιταμίνη D

Τι μας Συμβαίνει Όταν δεν Καταναλώνουμε Υδατάνθρακες;

Evi Makavelou

Υπερτροφές για Λαμπερό και Υγιές Δέρμα

Evi Makavelou

Παντζάρι – Πώς Ωφελεί την Υγεία;

a.alefragkis

Φέτος στις Διακοπές Δεν θα Πάρω Ούτε Γραμμάριο – Video

Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε για τη Στέβια

Evi Makavelou

Τρόποι για να Διορθώσετε μια Διατροφική σας Ατασθαλία

a.alefragkis