Υγεία & Ομορφιά
Έλλειψη Άσκησης και Υγεία
Υγεία

Έλλειψη Άσκησης και Υγεία

Όλοι γνωρίζουμε τα θεραπευτικά οφέλη της άσκησης και της τακτικής προπόνησης.

Η γυμναστική μας βοηθάει να διατηρήσουμε τη φόρμα μας και τη σωστή λειτουργία του σώματος.

Αλλά, τι συμβαίνει στην πραγματικότητα όταν η άσκηση δεν είναι μέρος της καθημερινής μας ζωής;

Επιβλαβείς συνέπειες της μη άσκησης

Καθώς μιλάμε για τα οφέλη της τακτικής άσκησης, συχνά ξεχνάμε ότι η απουσία της άσκησης μπορεί να είναι εξίσου κακή ή ακόμα κι απειλητική για τη ζωή.

Λέγεται ότι η τακτική άσκηση καθυστερεί τη γήρανση.

Όμως η μη τήρηση των απαιτούμενων επιπέδων σωματικής δραστηριότητας μπορεί να επιταχύνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Η παράλειψη μιας ή δύο ημερών άσκησης (ή μια εβδομάδα) δεν θα έκανε πολύ κακό στο σώμα σας.

Αλλά στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί σοβαρότεροι κίνδυνοι που συνεπάγονται εάν δεν κουνήσετε ούτε λίγο το σώμα σας.

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, η άσκηση έχει μια σημαντική σχέση με την καλή ποιότητα ύπνου.Καρδιά κι άσκηση

Η άσκηση διατηρεί την καρδιά σε ώθηση κι ενεργή.

Οι αερόβιες ασκήσεις που γίνονται τακτικά συνδέονται με καλό καρδιακό ρυθμό και χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Ωστόσο, εάν δεν ασκείστε, θα αρχίσετε να αισθάνεστε ότι η καρδιά σας δεν λειτουργεί καλά.

Αυτό βέβαια θα επηρεάσει τις καθημερινές σας εργασίες.

Ο καρδιακός ρυθμός μπορεί να διαταραχθεί και μπορεί να αντιμετωπίσετε δύσπνοια.

Σε συνδυασμό με κακές διατροφικές συνήθειες, θα είστε ευάλωτοι σε αυξημένα καρδιακά προβλήματα και χοληστερόλη.

Επίσης οι μύες σας εξασθενούν.

Ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους που παίζει η άσκηση είναι να διατηρεί τα μυϊκά κύτταρα σε καλή κατάσταση και να τα ενισχύει.

Όταν δεν ασκείστε ή δεν μετακινείστε, όχι μόνο αναιρείτε όλη την πρόοδο που είχατε προηγουμένως, αλλά μπορεί επίσης να μειωθεί η μυϊκή σας δύναμη και να σας κάνει να αισθάνεστε πολύ πιο αδύναμοι.

Με απλά λόγια, οι μύες σας εξασθενούν και στη συνέχεια χάνετε το μεγαλύτερο μέρος των μυών σας, που χρειάζονται για την αναπνοή κι αυτούς που διευκολύνουν την κίνηση.

Ακόμη και το να σηκώνετε απλά βάρη μπορεί να φαίνεται πιο δύσκολο και η μυϊκή λειτουργία μπορεί να μην παραμένει ενεργητική ή τόσο χρήσιμη όσο πριν.

Οι αδύναμοι μύες μπορεί επίσης να σας δυσκολέψουν να εκτελέσετε καθημερινές εργασίες και δραστηριότητες.

Άσκηση κι ύπνος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, η άσκηση έχει μια σημαντική σχέση με την καλή ποιότητα ύπνου.

Εάν δεν εκπληρώνετε κανένα από τα δύο, εκθέτετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο κακής υγείας.

Όταν γυμνάζεστε με έντονο τρόπο ή πέφτετε στο κρεβάτι κουρασμένοι μετά από ένα γρήγορο τρέξιμο, το πιθανότερο είναι ότι θα απολαύσετε έναν καλό ύπνο και θα ξυπνήσετε με ενέργεια.

Αυτός είναι ο βασικός ρόλος που παίζει η άσκηση στη διευκόλυνση του ύπνου.

Τέλος, πρέπει να θυμάστε ότι η κακή ποιότητα και οι λίγες ώρες ύπνου σε καθημερινή βάση έχει συνδεθεί με μια σειρά μεταβολικών κι ορμονικών προβλημάτων, όπως ο διαβήτης, η αύξηση βάρους και η κακή ψυχική υγεία.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εύκολα Βήματα για Ένα πιο Υγιές Έντερο

Τα Οφέλη για την Υγεία από τα Κεράσια

Πεπόνι – Πόσο Ωφέλιμο Είναι για την Υγεία;

Απλοί Τρόποι για να Ενισχύσετε την Τεστοστερόνη σας

Χρόνια Ιγμορίτιδα: Οι Αιτίες και τα Συμπτώματα

Οι Παθήσεις που Εκδηλώνονται στο Πρόσωπό σας

Ποια Συμπτώματα Μαρτυρούν ότι το Σώμα σας Θέλει Κάτι να σας Πει (ΜΕΡΟΣ Α’)

Παγωμένα Άκρα – Ποιες Παθήσεις Συνδέονται με το Φαινόμενο;

Συχνές Παθήσεις του Ουροποιητικού

Τα Ηθικά Όρια της Αισθητικής Δερματολογίας

Aνεπάρκεια Βιταμίνης Α – Πιθανά Συμπτώματα

Οι Παθήσεις που Προκαλούν Κοκκίνισμα στο Πρόσωπο