Όλοι έχουμε βρεθεί σε μια συζήτηση ή κατάσταση με κάποιον που φαίνεται μόνιμα αρνητικός, απότομος ή δύσκολος στην επικοινωνία. Το σημαντικό είναι να μάθετε πώς να τους διαχειρίζεστε χωρίς να χάνετε την ψυχραιμία σας ή να αφήνετε την κατάσταση να σας επηρεάζει υπερβολικά.
Δείξτε κατανόηση
Προσπαθήστε να δείτε τα πράγματα και από τη δική τους πλευρά. Πολλές φορές οι αντιδράσεις τους πηγάζουν από άγχος ή δυσκολίες που δεν είναι άμεσα ορατές.
Ακούστε προσεκτικά
Ακόμα κι αν διαφωνείτε, αφήστε τους να εκφραστούν. Όταν κάποιος νιώθει ότι τον ακούν, η ένταση συχνά μειώνεται.
Κρατήστε την ψυχραιμία σας
Μην παρασύρεστε σε καυγάδες ή ειρωνείες. Η δική σας ηρεμία μπορεί να αποτρέψει την κλιμάκωση.
Μιλήστε καθαρά και με σεβασμό
Αποφύγετε ειρωνεία και επιθετικότητα. Μια ήρεμη και σταθερή στάση βοηθά να διατηρήσετε τον έλεγχο της συζήτησης.
Μην παίρνετε τα πάντα προσωπικά
Ίσως να μην ευθύνεστε εσείς για την κακή τους διάθεση. Προσπαθήστε να μην το αφήνετε να σας επηρεάζει.
Ζητήστε βοήθεια όταν χρειάζεται
Αν η κατάσταση επαναλαμβάνεται και σας φθείρει, μιλήστε με κάποιον που εμπιστεύεστε και μπορεί να σας καθοδηγήσει.
Θέστε όρια
Είναι σημαντικό να προστατεύετε τον εαυτό σας. Αν κάποιος ξεπερνά τα όρια, φροντίστε να του το δείξετε με ήρεμο και σαφή τρόπο.
Μην είστε αμυντικοί
Αποφύγετε να απαντάτε επιθετικά στην επιθετικότητα. Μερικές φορές μια ουδέτερη στάση μπορεί να αποφορτίσει την ένταση.
Αν χρειάζεται, ζητήστε συγγνώμη
Αν διαπιστώσετε ότι έχετε συμβάλει κι εσείς στη δυσκολία της κατάστασης, ένα ειλικρινές «συγγνώμη» μπορεί να βοηθήσει πολύ.
Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική
Δεν υπάρχει μία λύση που να ταιριάζει παντού. Μερικές φορές θα βρείτε άκρη γρήγορα, άλλες φορές θα χρειαστεί υπομονή.
Πηγή: iatronet.gr, Θοδωρής Διάκος, Συντάκτης – Δημοσιογράφος