Με την αυξανόμενη γήρανση του πληθυσμού ιδιαίτερα στην Ελλάδα, η ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών για τη φροντίδα του ασθενή στο σπίτι, μπορεί να φαίνεται μια ενδιαφέρουσα εξειδίκευση για τα Φαρμακεία που διαθέτουν ή μπορούν να δημιουργήσουν την κατάλληλη υποδομή.
Είναι γεγονός ότι ο γιατρός δεν ασχολείται με την πλήρη εκτίμηση των αναγκών εξυπηρέτησης ενός ασθενή ή ενός ανήμπορου ηλικιωμένου στο σπίτι.
Η Φροντίδα του Ασθενή και του Ηλικιωμένου
Ο Φαρμακοποιός όμως που είναι πιο κοντά στον άνθρωπο- ασθενή και στην οικογένεια του, λόγω ανάπτυξης πιο στενών δεσμών, ή κάποιος εξειδικευμένος συνεργάτης από την ομάδα του, μπορεί να εκτιμήσει αυτές τις ανάγκες, προτείνοντας τις κατάλληλες λύσεις.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ασθενή, αλλά και μια αξιόλογη πηγή εσόδων για το Φαρμακείο.
Αυτή η ενέργεια φυσικά προϋποθέτει ότι πρέπει να έχει μια υποδομή των κατάλληλων γνώσεων και διάθεσης των κατάλληλων προϊόντων.
Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να έχει όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό στο Φαρμακείο του, γιατί η δημιουργία ενός πλήρους τμήματος ορθοπεδικού και ιατρικού εξοπλισμού προϋποθέτει σημαντικό χώρο.
Μπορεί όμως να δημιουργήσει, κατόπιν συμφωνίας συνεργασίας με ειδικούς προμηθευτές, έναν κατάλογο έντυπο ή ηλεκτρονικό, με φωτογραφίες και τιμές των προϊόντων όπως: μπαστούνια και άλλα βοηθήματα στο περπάτημα ή στο μπάνιο, ιατρικά κρεβάτια, ειδικά στρώματα κατάκλισης….κλπ.
Παράλληλα δε, μέσα στο Φαρμακείο να δημιουργήσει μια ζώνη με ένα πιο ελαφρύ ορθοπεδικό υλικό (μπαστούνια, ορθοπεδικά κολάρα, επιγονατίδες, ορθοπεδικές ζώνες…).
Για το πιο βαρύ εξοπλισμό μπορεί να έχει μια αφίσα με φωτογραφίες από ορθοπεδικό και ιατρικό υλικό, υπενθυμίζοντας με ένα μήνυμα στους πελάτες ότι μπορεί να τους εξυπηρετήσει σε οτιδήποτε ανάλογο χρειασθούν.
Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να έχει όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό στο Φαρμακείο του, γιατί η δημιουργία ενός πλήρους τμήματος ορθοπεδικού και ιατρικού εξοπλισμού προϋποθέτει σημαντικό χώρο.
Μπορεί όμως να δημιουργήσει, κατόπιν συμφωνίας συνεργασίας με ειδικούς προμηθευτές, έναν κατάλογο έντυπο ή ηλεκτρονικό, με φωτογραφίες και τιμές των προϊόντων όπως: μπαστούνια και άλλα βοηθήματα στο περπάτημα ή στο μπάνιο, ιατρικά κρεβάτια, ειδικά στρώματα κατάκλισης….κλπ.
Παράλληλα δε, μέσα στο Φαρμακείο να δημιουργήσει μια ζώνη με ένα πιο ελαφρύ ορθοπεδικό υλικό (μπαστούνια, ορθοπεδικά κολάρα, επιγονατίδες, ορθοπεδικές ζώνες, ….κ.α).
Για το πιο βαρύ εξοπλισμό μπορεί να έχει μια αφίσα με φωτογραφίες από ορθοπεδικό και ιατρικό υλικό, υπενθυμίζοντας με ένα μήνυμα στους πελάτες ότι μπορεί να τους εξυπηρετήσει σε οτιδήποτε ανάλογο χρειασθούν.
Η κατάλληλη βιτρίνα
Τέλος, δημιουργώντας μια κατάλληλη βιτρίνα με μερικά τέτοια είδη, σηματοδοτείται μια εξειδίκευση για το Φαρμακείο.
Αλλά και μια άλλη επιχειρηματική ιδέα είναι να συνεργαστούν μερικά Φαρμακεία μεταξύ τους και να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή εταιρεία με τέτοια είδη, όχι μόνο για δική τους εμπορική χρήση αλλά και για συνεργασία με άλλα Φαρμακεία της περιοχής.
Πάνω σε αυτόν τον τομέα του ορθοπεδικού και ιατρικού εξοπλισμού, θα μπορούσαν να οργανωθούν και τα δίκτυα Φαρμακείων αλλά και οι συνεταιρισμοί Φαρμακοποιών.
Ειδικά εκπαιδευτικά σεμινάρια και ειδικές πλατφόρμες αγορών και εμπορικής συνεργασίας θα μπορούσαν να προταθούν.
Το όλο δε εγχείρημα, οποιαδήποτε μορφή και αν έχει, θα μπορούσε το φαρμακείο να το επικοινωνήσει και στους γιατρούς της περιοχής, σηματοδοτώντας το σαν Φαρμακείο ειδικό σε τέτοιου είδους υπηρεσίες και εξοπλισμό.
Εκείνο που αναμφισβήτητα πρέπει να τονισθεί είναι ότι η εξειδίκευση αυτή χρειάζεται επαγγελματισμό και πολύ καλή γνώση των προϊόντων, γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, με ειδικά τέτοιου είδους καταστήματα ορθοπεδικού υλικού, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Τέλος θα πρέπει ο Φαρμακοποιός ή ο συνεργάτης του που θα αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με αυτόν τον τομέα, να μπορεί να αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του κάθε ασθενή και της παθολογικής του κατάστασής, για να του προτείνει τον κατάλληλο εξοπλισμό.