Υγεία & Ομορφιά
Τα οφέλη της γλυκοπατάτας
Διατροφή

Γλυκοπατάτα – Τα Οφέλη της

Οι γλυκοπατάτες αποτελούν ένα χορταστικό συνοδευτικό γεύματος σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και το φθινόπωρο γίνονται ιδιαίτερα ελκυστικές σε σούπες, μαγειρευτά, πίτες και άλλα επιδόρπια.

Ποια είναι όμως τα οφέλη της γλυκοπατάτας για την υγεία μας;

Η γλυκοπατάτα στη διατροφήΓλυκοπατάτα – Αποτελεί καλή πηγή βιταμινών C και A

Ένα φλιτζάνι ψητή γλυκοπατάτα παρέχει σχεδόν το ήμισυ των ημερήσιων αναγκών σας σε βιταμίνη C.

Η ίδια μερίδα παρέχει επίσης το 400% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Α.

Και τα δύο θρεπτικά συστατικά είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της λειτουργίας του ανοσοποιητικού, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την περίοδο του κρυολογήματος και της γρίπης.

Η βιταμίνη Α είναι επίσης κλειδί για τη διατήρηση ενός υγιούς δέρματος, της καλής όρασης και της ομαλής λειτουργίας οργάνων.

Μια μερίδα γλυκοπατάτας καλύπτει το ένα τρίτο της ανάγκης σας σε μαγγάνιο, ένα μέταλλο που βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου και προάγει την υγεία του δέρματος και των οστών.

Θα λάβετε επίσης μεταξύ 15 και 30% πολλών βιταμινών του συμπλέγματος Β και μετάλλων που υποστηρίζουν την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου του καλίου.

Οι γλυκοπατάτες είναι αντιοξειδωτικές δυνάμεις

Οι βιταμίνες Α και C λειτουργούν επίσης ως αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα από τη γήρανση και τις ασθένειες.

Για ακόμα περισσότερα αντιοξειδωτικά, επιλέξτε μοβ γλυκοπατάτες.

Η χρωστική ουσία που τους δίνει την υπέροχη απόχρωση έχει ιδιαίτερα ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Γλυκοπατάτα – Δεν προκαλεί αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα

Κάποιοι μπορεί να θεωρούν τις γλυκοπατάτες πολύ αμυλώδεις.

Όμως, η υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες τις κάνει να καίνε αργά το άμυλο, που σημαίνει ότι δεν θα αυξήσουν τα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης στο αίμα.

Ένα φλιτζάνι ψητή γλυκοπατάτα παρέχει περίπου 6 γραμμάρια φυτικών ινών, που είναι περισσότερο από το ένα τέταρτο του ημερήσιου συνιστώμενου ελάχιστου.

Αποτελεί σημαντική πηγή καλίου

Το κάλιο ουσιαστικά σαρώνει την περίσσεια νατρίου και υγρών από το σώμα.

Αυτό βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Το κάλιο βοηθά επίσης στη ρύθμιση του καρδιακού ρυθμού και των μυϊκών συσπάσεων.

Γλυκοπατάτα – Μπορεί να υποστηρίξει την απώλεια βάρους

Περίπου το 12% του αμύλου στις γλυκοπατάτες είναι ανθεκτικό άμυλο.

Το άμυλο είναι μια χορταστική ουσία που μοιάζει με τις ίνες που το σώμα σας δεν αφομοιώνει και δεν απορροφά.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η αντικατάσταση μόνο του 5,4% της συνολικής πρόσληψης υδατανθράκων με ανθεκτικό άμυλο είχε ως αποτέλεσμα 20 έως 30% αύξηση στην καύση λίπους μετά από ένα γεύμα.

Το ανθεκτικό άμυλο ωθεί επίσης το σώμα να αντλεί περισσότερες ορμόνες που προκαλούν κορεσμό.

Πώς να τρώτε περισσότερες γλυκοπατάτες;

Μπορείτε να τις ψήσετε και να τις συνδυάσετε με αλεσμένη κανέλα και σιρόπι σφενδάμου αραιωμένο με λίγο ζεστό νερό.

Επίσης, φτιάξτε ένα smoothie με γλυκοπατάτα.

Πολτοποιήστε με βιολογικό ζωμό λαχανικών χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο ως βάση για μια σούπα.

Οι λεπτές ψητές γλυκοπατάτες αποτελούν ιδανική προσθήκη σε μια σαλάτα.

Τέλος, ο πουρές γλυκοπατάτας αποτελεί επίσης μια καλή πρόταση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροφές που Καταπολεμούν τη Γήρανση

Evi Makavelou

Λάδι Κάνναβης – Η Διατροφική του Αξία

Evi Makavelou

Υγιεινές Ιδέες για Πρωινό στην Εγκυμοσύνη

Evi Makavelou

Αυτές Είναι οι Τροφές – Κλειδιά για να Αποκτήσετε Επίπεδη Κοιλιά

a.alefragkis

Κίνδυνος Αφυδάτωσης τον Χειμώνα

Αναπληρώστε τη Βιταμίνη D Μέσω της Διατροφής

Evi Makavelou

Το Κατάλληλο Πρωινό στην Εγκυμοσύνη

Evi Makavelou

Σοβαρές Παρενέργειες του Σκόρδου

Evi Makavelou

Κακές Συνήθειες που Επιβαρύνουν το Στομάχι σας

a.alefragkis

Έξι Τροφές για Περισσότερη Ενυδάτωση

Evi Makavelou

Γιατί να Εντάξετε το Πεπόνι στη Διατροφή σας;

Evi Makavelou

Οι Λόγοι που Οδηγούν στη Χορτοφαγική Διατροφή

Evi Makavelou