Υγεία & Ομορφιά
Εγκυμοσύνη - 7 Συνήθειες που Θέτουν σε Κίνδυνο το Έμβρυο
Εγκυμοσύνη

Εγκυμοσύνη – 7 Συνήθειες που Θέτουν σε Κίνδυνο το Έμβρυο

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ορισμένες κακές συνήθειες, μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο το έμβρυo. Ποιες είναι αυτές και πώς θα το προστατέψετε;

1- Κάπνισμα ή παθητικό κάπνισμα

Ο κίνδυνος αποβολής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι τρεις φορές μεγαλύτερος στους καπνιστές. Επιπλέον, το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο για:

  • έκτοπη κύηση, πρόωρο τοκετό, καθυστερημένη ανάπτυξη του εμβρύου, χαμηλό βάρος γέννησης και άλλες επιπλοκές της εγκυμοσύνης…

Επομένως, είναι επιτακτική ανάγκη να μην καπνίζετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή κατά τη διάρκεια του θηλασμού (καθώς η νικοτίνη περνά στο μητρικό γάλα).

Παράλληλα, κρίνεται επιτακτική ανάγκη να προστατεύετε τον εαυτό σας από το παθητικό κάπνισμα: αποφύγετε τους χώρους που καπνίζουν και απαγορεύστε το κάπνισμα στο σπίτι.

Εγκυμοσύνη - 7 Συνήθειες που Θέτουν σε Κίνδυνο το Έμβρυο.2- Κατανάλωση αλκοόλ

Η καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ -ακόμη και η πολύ μέτρια κατανάλωση- κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σας εκθέτει σε σημαντικούς κινδύνους, όπως:

  • καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου, πρόωρο τοκετό.

Το αλκοόλ, ακόμη και σε μικρές δόσεις, περνά απευθείας στο μητρικό αίμα που τροφοδοτεί το έμβρυο, με κίνδυνο τη δυσλειτουργία του εγκεφάλου.

Σε περίπτωση μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ κατά τους πρώτους τρεις μήνες, υπάρχει κίνδυνος δυσπλασίας του μωρού.

Τέλος, το εμβρυϊκό αλκοολικό σύνδρομο είναι η πιο σοβαρή κατάσταση που προκύπτει από την προγεννητική έκθεση στο αλκοόλ.

Οπότε… ούτε σταγόνα αλκοόλ καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης!

3- Χρήση ναρκωτικών ουσιών

Κάνναβη, κοκαΐνη, έκσταση, αμφεταμίνες, κρακ, κ.λπ. αντενδείκνυνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, λόγω των πολλαπλών αποδεδειγμένων κινδύνων:

  • αποβολή, πρόωρος τοκετός, καθυστέρηση ανάπτυξης, αναπνευστικές διαταραχές, νευρικές διαταραχές κ.λπ.

Επιπλέον, ορισμένες ουσίες μπορεί να είναι η αιτία ενός οπισθοπλακουντικού αιματώματος, μίας πολύ σοβαρής επιπλοκής ζωτικής σημασίας, τόσο για τη μητέρα και για το έμβρυο.

4- Λήψη φαρμάκων χωρίς ιατρική διαβούλευση

Πολλά φάρμακα αντενδείκνυνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης (ασπιρίνη, αντιφλεγμονώδη, ορισμένα αντιβιοτικά, αντιεπιληπτικά, ισοτρετινοΐνη κ.λπ.).

Άλλα φάρμακα, έχουν συσχετιστεί με κινδύνους για το έμβρυο, του οποίου ο αναπτυσσόμενος οργανισμός είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος.

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο τα φάρμακα μπορούν να προκαλέσουν συγγενείς ανωμαλίες, που επηρεάζουν ιδιαίτερα την καρδιά, το νευρικό σύστημα, το ήπαρ και επιπλοκές στο αγέννητο παιδί (καρδιακή ανεπάρκεια, νεφρική ανεπάρκεια).

Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος, θα πρέπει να αποφεύγεται η αυτοθεραπεία:

Δεν πρέπει ποτέ να παίρνετε φάρμακα χωρίς τη συμβουλή του γιατρού σας, συμπεριλαμβανομένων των φαρμάκων που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή.

5- Υπερφαγία και υπερβολική αύξηση βάρους

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, δεν πρέπει να τρώτε για δυο, αλλά πρέπει να τρώτε δυο φορές καλύτερα! Ποιότητα λοιπόν, όχι ποσότητα!

Επιπλέον, η υπερβολική αύξηση βάρους, σας εκθέτει σε άλλους κινδύνους που σχετίζονται με επιπλοκές κατά την εγκυμοσύνη.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να υιοθετήσετε μία υγιεινή, ισορροπημένη και χαμηλή σε θερμίδες διατροφή. Είναι ίσως μία πολύ καλή στιγμή να προτιμήσετε τα βιολογικά προϊόντα.

Καταναλώστε ωμέγα-3 (πολυακόρεστα λιπαρά οξέα απαραίτητα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου, τα οποία μειώνουν επίσης τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού και χαμηλού βάρους του νεογέννητου), τρώγοντας ψάρι δύο φορές την εβδομάδα, αλλά όχι περισσότερο.

6- Έκθεση σε περιβαλλοντικούς ρύπους

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι γυναίκες είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στους περιβαλλοντικούς ρύπους.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι πολύ επικίνδυνη για τις έγκυες γυναίκες, λόγω αυξημένου κινδύνου δυσπλασίας της καρδιάς ή των πνευμόνων του νεογέννητου.

7- Ακατάλληλες σωματικές δραστηριότητες

Η σωματική δραστηριότητα συνιστάται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ωστόσο, πρέπει να προσαρμόσετε τις δραστηριότητές σας στην κατάστασή σας και να αποφύγετε τις έντονες και απότομες κινήσεις: ο ρυθμός δεν πρέπει να είναι πολύ γρήγορος, ενώ το άθλημα δεν θα πρέπει να είναι πολύ έντονο και πολύ κουραστικό.

Για μία πιο εξατομικευμένη προσέγγιση, ζητήστε τη συμβουλή του γιατρού σας.

Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, θα πρέπει να αποφύγετε:

  • Τα μαχητικά αθλήματα (τζούντο, καράτε, ξιφασκία κ.λπ.), τα αθλήματα που έχουν υψηλό κίνδυνο πτώσης (ιππασία, σέρφινγκ, σκι κ.λπ.), τα ομαδικά αθλήματα, όπου ο κίνδυνος σύγκρουσης με άλλο άτομο είναι υψηλός (μπάσκετ, βόλεϊ…), τα αθλήματα που προκαλούν πολλά τραντάγματα (τρέξιμο, αερόμπικ…), τις καταδύσεις και τις ελεύθερες πτώσεις.

4 ερωτήσεις που κάνουν συχνά οι έγκυες γυναίκες

Πρέπει να φοράμε τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο;

Είτε βρίσκεστε στη θέση του οδηγού, είτε στη θέση του συνοδηγού, είτε στα πίσω καθίσματα, θα πρέπει να φοράτε ζώνη ασφαλείας. Καθ’ αυτόν τον τρόπο, δεν κινδυνεύει να τραυματιστεί το μωρό.

Αντιθέτως, η ζώνη ασφαλείας το προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος.

Σε προχωρημένο στάδιο εγκυμοσύνης, αποφύγετε τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο, λόγω των κραδασμών που προκαλούνται.

Μπορούμε να κάνουμε sex κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Μέχρι τη λήξη της εγκυμοσύνης, επιτρέπεται η σεξουαλική επαφή, εκτός εάν υποδειχθεί κάτι διαφορετικό από τον γιατρό. Απλά προτιμήστε άνετες στάσεις!

Μπορούμε να πιούμε καφέ;

Ο καφές μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Περιοριστείτε σε ένα ή δύο φλιτζάνια την ημέρα ή ιδανικά προτιμήστε τον ντεκαφεϊνέ.

Θα πρέπει επίσης να δοθεί προσοχή σε άλλα ποτά που μπορεί να περιέχουν καφεΐνη, όπως ορισμένα αναψυκτικά.

Πρέπει να εμβολιαστώ κατά της γρίπης;

Δεδομένου ότι ο ιός της γρίπης είναι η κύρια αιτία αποβολών, οι υγειονομικές αρχές συνιστούν στις έγκυες γυναίκες να εμβολιάζονται κατά της γρίπης.

Για επιπλέον προστασία, μπορείτε να ζητήσετε από τους γύρω σας να το κάνουν (σύζυγος, παιδιά, παππούδες, γιαγιάδες κ.λπ.). Εξετάστε επίσης τον εμβολιασμό κατά του κοκκύτη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλήθειες και Μύθοι για τη Γονιμότητα

yoadmin

Καθυστέρηση Τοκετού – Πώς να τον Επισπεύσετε με Φυσικούς Τρόπους

a.alefragkis

Ποιες Είναι οι Επιπτώσεις της Άμβλωσης στη Σωματική και Ψυχική Υγεία της Γυναίκας

a.alefragkis

Καφές στην Εγκυμοσύνη – Τελικά Επιτρέπεται;

Πονόκοιλος στην Εγκυμοσύνη – Τι Σημαίνει Ανάλογα με το Τρίμηνο που Βρίσκεστε

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης στην Εγκυμοσύνη

yoadmin

Θρεπτικά Συστατικά για να Μείνετε Έγκυος

Πρήξιμο Εγκύου – Πότε να Ανησυχήσετε

Evi Makavelou

Ανεμοβλογιά και Εγκυμοσύνη – Ποιους Κινδύνους Μπορεί να Κρύβει

a.alefragkis

Συμβουλές αν Θέλετε να Ταξιδέψετε Αεροπορικώς ενώ Είστε Έγκυος

a.alefragkis

Εγκυμοσύνη – Ο Ρόλος της Προγεστερόνης

Evi Makavelou

Οι Κίνδυνοι κατά τη Διάρκεια της Εγκυμοσύνης

yoadmin