Υγεία & Ομορφιά
Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον
Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον
Επικαιρότητα

Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον

Οι περισσότεροι από τους ευρωπαίους καταναλωτές είναι πρόθυμοι να μεταβάλουν τις διατροφικές συνήθειές τους υπέρ μίας πιο βιώσιμης διατροφής, όμως οι τιμές και οι περιορισμένες επιλογές εμποδίζουν αυτήν την εξέλιξη, τεκμηριώνει μία μελέτη που δημοσίευσε εχθές το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ενώσεων Καταναλωτών (Beuc).

Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες διαβεβαιώνουν πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει επηρεάσει τις διατροφικές τους συνήθειες, «εν μέρει» για το 42,6% και «πολύ» για το 16,6%, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και σε δείγμα περίπου 1.000 ερωτηθέντων κάθε φορά.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ιταλούς, πορτογάλους, ισπανούς, αυστριακούς και σλοβένους καταναλωτές και λιγότερο για το Βέλγιο, τη Λιθουανία, την Ολλανδία και τη Σλοβακία, που μαζί με τη Γερμανία και την Ελλάδα, συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή της καταγραφής των τάσεων.

Αλλά όσο κι αν έχουν οι ίδιοι τη βούληση να αλλάξουν, οι καταναλωτές «τείνουν να υποτιμούν τον αντίκτυπο των δικών τους διατροφικών συνηθειών στο περιβάλλον».

Πάνω από το 63% των ερωτηθέντων δεν συμφωνούν με την άποψη ότι αυτό που τρώνε έχει αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και λιγότεροι από τους μισούς (48%) θεωρούν πως τα διατροφικά τους ήθη έχουν τουλάχιστον έναν εξίσου σημαντικό αντίκτυπο όσο και η χρήση αυτοκινήτου.

Εντούτοις, για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπενθυμίζει η Beuc, «η διατροφική κατανάλωση κατ’ ουσίαν αποτελεί την κύρια πηγή για τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον που δημιουργείται από τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά και ακολουθούν η κατοικία (ιδίως η θέρμανση) και οι μετακινήσεις (κατά κύριο λόγο η χρήση ΙΧ αυτοκινήτων)».

Για τους περισσότερους καταναλωτές, το κύριο εμπόδιο για την αλλαγή είναι η τιμή, αλλά επίσης «η έλλειψη γνώσεων, η ασαφής ενημέρωση και οι περιορισμένες επιλογές».

Η μελέτη αφιερώνει μεγάλο τμήμα της και στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος στην ΕΕ.

Μεταξύ των ερωτηθέντων, ο ένας καταναλωτής στους τρεις δηλώνει πρόθυμος να μειώσει την κατανάλωση κρέατος, με μόνη εξαίρεση την Ιταλία, τη μόνη από τις 11 χώρες της έρευνας όπου η αναλογία όσων δηλώνουν ότι θα επιθυμούσαν να μειώσουν την κατανάλωσή του (45,1%), ξεπερνά εκείνους που δηλώνουν πως δεν το θέλουν (26%).

Ως ερμηνεία, η Beuc προβάλλει ότι πάνω από το 40% των ερωτηθέντων δηλώνει πως ήδη έχει προσπαθήσει να σταματήσει (6,2%) ή να μειώσει (35,4%) την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος.

Οι καταναλωτές που είναι πιο πρόθυμοι να μειώσουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος εντοπίζονται στην Ιταλία, την Πορτογαλία, την Αυστρία και την Ισπανία, ενώ οι πιό απρόθυμοι είναι στην Λιθουανία, την Ελλάδα, τη Σλοβακία και τη Σλοβενία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάλυση των Μεταλλαγών COVID-19 σε Μινκ Υποδεικνύουν ότι δεν Είναι Ακόμα Επικίνδυνες

Κορωνοϊός – Η Ρεμδεσιβίρη Ανοίγει τον Δρόμο για μια Πιθανή Θεραπεία

yoadmin

Η Ιστορία των Κορωνοϊών – Ποιοι και Πόσοι Είναι;

yoadmin

Η Παραλλαγή Όμικρον Σχετίζεται με Μειωμένο Κίνδυνο για Long Covid σε Σύγκριση με τη Δέλτα

Διακίνηση μη Εγκεκριμένων Προϊόντων μέσω Διαδικτύου

yoadmin

Ένα Γονίδιο Κληρονομιά από τους Νεάντερταλ Φαίνεται να Προστατεύει από Σοβαρή Covid-19

Ψηφιακή Ανίχνευση Κρουσμάτων Κορωνοϊού

yoadmin

Κορωνοϊός – Πόσο Ευάλωτα Είναι τα Παιδιά;

yoadmin

Αντιδράσεις για το Μπλόκο στα Νέα Βιο-Ομοειδή

yoadmin

Αλλάζουν Συνήθειες οι Καταναλωτές

yoadmin

Άνοιγμα των Σχολείων υπό τη Σκιά του Κορωνοϊού – Τι Ξέρουν έως Τώρα οι Επιστήμονες και τι Όχι

yoadmin

Η Γονιδιωματική Ιχνηλάτηση του Ιού SARS-CoV-2

yoadmin