Υγεία & Ομορφιά
Οι Κίνδυνοι των Διακοπών - Μύθοι και Αλήθειες
Καλοκαίρι Πρόληψη

Οι Κίνδυνοι των Διακοπών – Μύθοι και Αλήθειες

Οι περισσότεροι από εσάς έχετε ήδη ξεκινήσει να ετοιμάζετε τη βαλίτσα σας αλλά και το φαρμακείο των διακοπών σας…

Σίγουρα όμως έχετε ακόμα χρόνο για να αναθεωρήσετε τις γνώσεις σας για την πρόληψη και να απορρίψετε ορισμένες προκαταλήψεις που θα μπορούσαν να σας κάνουν να ρισκάρετε… χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει λόγος!

Οι Κίνδυνοι των Διακοπών - Μύθοι και Αλήθειες.Τα ρούχα, είτε στεγνά είτε βρεγμένα, προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία με τον ίδιο τρόπο

Μύθος! Τα βρεγμένα υφάσματα μεταδίδουν περισσότερη υπεριώδη ακτινοβολία στην επιδερμίδα από τα στεγνά ρούχα.

Γι’ αυτό θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ένα παιδί που φορά ένα βρεγμένο μπλουζάκι σε μια πισίνα δεν προστατεύεται πλήρως από τις ακτίνες UV.

Η εφαρμογή ορισμένων αντικουνουπικών μειώνει την αποτελεσματικότητα των αντηλιακών

Αλήθεια! Τα απωθητικά που περιέχουν διαιθυλοτολουαμίδιο (DEET) μειώνουν την αποτελεσματικότητα των αντηλιακών προϊόντων κατά 33,3%.

Στα γυαλιά ηλίου, όσο πιο σκούροι είναι οι φακοί, τόσο περισσότερη υπεριώδη ακτινοβολία φιλτράρουν

Μύθος! Το χρώμα των γυαλιών δεν υποδηλώνει την ικανότητα του φιλτραρίσματός τους.

Οι φακοί των γυαλιών ηλίου πρέπει να φιλτράρουν το 100% των UVA και UVB ακτινών.

Πρέπει να ξεφλουδίζετε συστηματικά τα φρούτα και τα λαχανικά

Μύθος! Μπορεί πράγματι η φλούδα στα φρούτα και στα λαχανικά να εμπεριέχει μία ικανοποιητική ποσότητα βιταμινών και μετάλλων, αλλά μην ξεχνάτε ότι και η σάρκα εμπεριέχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα!

Επιπλέον, λόγω της χρήσης φυτοφαρμάκων, είναι πλέον αναγκαίο να πλένετε και να ξεφλουδίζετε τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά με φειδώ!

Όταν λέμε ξεφλούδισμα εννοούμε ξεφλούδισμα… και όχι να κόβετε και να αφαιρείτε σχεδόν το μισό φρούτο ή λαχανικό! Εκτός βέβαια ένα επιλέξετε βιολογικά προϊόντα.

Προσοχή κατά την επίσκεψή σας σε εξωτικές χώρες! Τα φρούτα και τα λαχανικά που θα καταναλώνετε θα πρέπει να είναι καλά μαγειρεμένα!

Όσο πιο σκούρο είναι ένα ρούχο, τόσο περισσότερο προστατεύει από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

Αλήθεια! Τα πιο σκούρα υφάσματα εκπέμπουν λιγότερη υπεριώδη ακτινοβολία από τα ανοιχτόχρωμα υφάσματα.

Επομένως, είναι καλύτερα να αποφεύγετε τα ανοιχτόχρωμα ρούχα κατά τις μεσημεριανές ώρες που οι ακτίνες του ήλιου είναι πιο έντονες.

Η ενίσχυση της υγιεινής στην παραλία

Μύθος! Η υγιεινή στην παραλία δεν χρειάζεται να είναι υπερβολική.

Εφαρμόστε τη συνήθη καθημερινή υγιεινή που εφαρμόζετε και στο σπίτι σας και μην φοράτε για πολύ ώρα το μαγιό σας όταν είναι βρεγμένο.

Καλό είναι να αλλάζετε και να φοράτε ένα στεγνό μαγιό αν είστε ο τύπος που μετά τη βουτιά… κάθεται για ώρες ατελείωτες στην ξαπλώστρα!

Πρέπει να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο μεταξύ 11:00 – 13:00 το μεσημέρι.

Μύθος! Θα πρέπει να αποφεύγεται η έκθεση στον ήλιο μεταξύ 12 το μεσημέρι έως 4 το απόγευμα.

Μετά από τσίμπημα μέδουσας, θα πρέπει να ξεπλύνετε το τσίμπημα με θαλασσινό νερό και ακολούθως να απλώστε άμμο πάνω σε αυτό.Σε περίπτωση τσιμπήματος από μέδουσα, ξεπλύνετε με μεταλλικό νερό

Μύθος! Μετά από ένα τέτοιο τσίμπημα, θα πρέπει να ξεπλύνετε το τσίμπημα με θαλασσινό νερό και ακολούθως να απλώστε άμμο πάνω σε αυτό.

Το προφυλακτικό προστατεύει από τους ιούς των ανθρωπίνων θηλωμάτων, μια οικογένεια ιών που ευθύνονται για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας

Μύθος! Προστατεύει ναι, αλλά όχι 100%! Κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, προτείνεται ο εμβολιασμός με το εμβόλιο κατά του τραχήλου της μήτρας που απευθύνεται σε νεαρά κορίτσια (από την ηλικία των 11 ετών) και πριν την έναρξη της σεξουαλικής τους ζωής.

Σε κάθε περίπτωση, συνιστάται πλήρης έλεγχος ανά τακτά διαστήματα, από την ηλικία των 25 ετών, προκειμένου να ανιχνευθεί εγκαίρως η παρουσία καρκινικών όγκων στον τράχηλο της μήτρας.

Μετά από ένα γεύμα, πρέπει να περιμένετε 3 ώρες πριν βουτήξετε στο νερό

Μύθος! Αυτή είναι μια λανθασμένη αντίληψη.

Δεν χρειάζεται να περιμένετε 3 ώρες για να χωνέψετε και για να κολυμπήσετε.

Αυτό που χρειάζεται είναι να μπαίνετε σταδιακά στο νερό για να αποφευχθεί το σοκ από την απότομη αλλαγή της θερμοκρασίας (ζεστό σώμα/κρύο νερό). Και προπάντων μην καταναλώνετε αλκοόλ πριν κολυμπήσετε!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς η Ατμόσφαιρα του Σπιτιού μας Επηρεάζει την Υγεία μας

Ποιες Συνήθειες Πρέπει να Υιοθετήσετε για Ένα Υγιές Πάγκρεας

Οι Παράγοντες που Αυξάνουν τον Κίνδυνο Άνοιας

Ευαίσθητο Δέρμα στον Ήλιο

Tips Φρεσκάδας στα Πενήντα

Διατροφή για να Προλάβετε τις Κράμπες

Τι να Κάνετε αν Αισθάνεστε ότι Πρόκειται να Αρρωστήσετε

Γυναικολογικές Λοιμώξεις και Καλοκαίρι -Τρόποι Προστασίας

Πώς να Αντιμετωπίσετε το Τσίμπημα Τσούχτρας ή Μέδουσας

Πρόληψη – Ποιες Τροφές Λειτουργούν ως Ασπίδα Προστασίας από τον Πόνο

Συμβουλές για να Προστατευτείτε από τα Μικρόβια των Νοσοκομείων

Βγάλτε τους Φακούς Επαφής πριν Πέσετε για Ύπνο