Υγεία & Ομορφιά
Αποτοξίνωση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ψυχολογία

Κάντε Αποτοξίνωση από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως λέγονται τα social media, απορροφούν πολύτιμο χρόνο από τους περισσότερους.

Elgydium - για ένα υγιές χαμόγελο
Alopexy – Ο Σύμμαχός σου για να Αντιμετωπίσεις την Τριχόπτωση!

Γι’ αυτό τελευταία, γίνεται όλο και περισσότερος λόγος για “αποτοξίνωση” από αυτά.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αποτοξίνωσηΦαίνεται πως είναι πλέον πιο αναγκαία από ποτέ.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν απομακρύνει τον άνθρωπο από την πραγματική ζωή, καθώς όλοι βυθίζονται όλο και περισσότερο στην οθόνη του κινητού τους, παρακολουθώντας τις ζωές των άλλων.

Για το καλό της ψυχικής υγείας μας λοιπόν, είναι χρήσιμο να αντισταθούμε για λίγο στη μαγεία του ψηφιακού κόσμου.

Στην πραγματική ζωή κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά στα social media ο καθένας φροντίζει να δείχνει όσο πιο τέλειος γίνεται και αυτό δεν είναι υγιές.

Επίσης, όλο αυτό μας προκαλεί άγχος.

Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να είναι χρήσιμα ως έναν βαθμό.

Μας δίνουν πρόσβαση σε πληροφορίες, μας ενημερώνουν, μας ψυχαγωγούν και μας δίνουν τη δυνατότητα να εκφραστούμε.

Ακόμα, μας συνδέουν με παλιούς φίλους που αλλιώς δεν θα είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε.

Περιορίζουν τη μοναξιά όσων ζουν απομονωμένοι και είναι πολλά τα οφέλη τους όταν υπάρχει μέτρο.

Όμως, όλο αυτό μπορεί να καταλήξει υπερβολικό και τοξικό.

Τα social media δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα εργαλείο της σύγχρονης εποχής και μόνο ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Η σωστή χρήση που έχει νόημα και όφελος μπορεί να μας προστατεύσει από τον κίνδυνο να χάσουμε την πραγματική ζωή που συμβαίνει εκεί έξω και την ταυτότητά μας.

Αν λοιπόν νιώθετε ότι κάπου το έχετε χάσει, ότι ασχολείστε υπερβολικά και σας κάνει κακό, ήρθε η ώρα να βάλετε τα πράγματα σε μια ισορροπία.

Αυτό θα γίνει ξεκινώντας με μια αποτοξίνωση από τα social media.

Ανακαλύψτε παρακάτω τους τρόπους για την κάνετε.

Αποτοξίνωση από τα social mediaΑποτοξίνωση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – Οι τρόποι

Ορίστε ένα ανώτατο όριο χρόνου που θα χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθημερινά και τηρήστε το.

Μπορεί να είναι δύο ώρες, μία ώρα ή μισή.

Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε ώστε το όριο αυτό να είναι λογικό.

Ξεκινήστε να αφιερώνετε χρόνο σε ανθρώπους και πράγματα που ήδη υπάρχουν στη ζωή σας, που θεωρείτε δεδομένα, αλλά αγνοείτε.

Βάλτε προτεραιότητες, αφιερώνοντας χρόνο μόνο στην πληροφόρηση και την ενημέρωσή σας μέσω των social media.

Αντισταθείτε στον πειρασμό να μπαίνετε στα προφίλ άλλων σκρολάροντας με τις ώρες τις φωτογραφίες τους.

Επιλέξτε συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα, κατά τις οποίες δεν θα ασχολείστε καθόλου με το κινητό σας.

Ξεκινήστε με δύο ώρες πριν κοιμηθείτε το βράδυ και αυξήστε αυτόν τον χρόνο σταδιακά.

Για παράδειγμα, το ίδιο μπορείτε να κάνετε και τα Σαββατοκύριακα.

Αφιερώστε τη μία από τις δύο μέρες αποκλειστικά στον έξω κόσμο και την πραγματική ζωή.

Απενεργοποιείτε το κινητό σας όταν ασχολείστε με κάτι ή έστω βάλτε το στο αθόρυβο ή σε δόνηση για την περίπτωση που υπάρξει κάποια ανάγκη.

Για παράδειγμα, όταν γυμνάζεστε.

Απενεργοποιείτε τις ειδοποιήσεις μηνυμάτων και όποιες έχουν σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δείτε τα κάποια στιγμή όλα μαζί αφιερώνοντας και πάλι λογικό χρόνο.

Τέλος, ενημερώστε όσους σας ενδιαφέρουν ότι αν θελήσουν κάτι να σας τηλεφωνούν για να μην ανησυχούν.

Πείτε τους ότι “δε βλέπετε μηνύματα και δεν είστε συνεχώς πάνω από το κινητό σας” και εξηγήστε τους τη νέα σας απόφαση.

Τα παραπάνω είναι μερικοί εύκολοι τρόποι για να αποτοξινωθείτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Εφαρμόζοντάς τους, θα εκπλαγείτε από το πόσο πολύ θα σας αρέσει το αποτέλεσμα.

Το σίγουρο είναι ότι θα νιώσετε μια “αίσθηση ελευθερίας” να σας κατακλύζει και θα έχετε περισσότερο χρόνο για εσάς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημάδια Υπερκόπωσης και Αντιμετώπιση

Evi Makavelou

Οι «Χαρούμενες» Ενδορφίνες και πώς να Βοηθήσετε τον Οργανισμό σας να τις Απελευθερώσει;

Τα Ψυχοσωματικά Συμπτώματα του Stress

Μυστικά για Περισσότερη Αυτοπεποίθηση

Evi Makavelou

Τρόποι για Αποτελεσματική Διαχείριση του Stress

Συμβουλές Ψυχικής Υγείας κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας

yoadmin

Μάθετε να Διαχειρίζεστε τη Ζήλεια και τον Θυμό

Οι Κυριότερες Αιτίες Άγχους στη Δουλειά και πώς να τις Μειώσουμε

Editor7 pharma

Τρόποι Συμπεριφοράς που Υποδηλώνουν Κατάθλιψη

Editor7 pharma

Ο Κορωνοϊός Μόλυνε και τα Όνειρα των Ανθρώπων

Κατατονική Κατάθλιψη – Τι Είναι, τι Συμπτώματα Έχει και Πιθανές Θεραπείες

Editor7 pharma

Γιατί τα 30 Είναι Ηλικία – Ορόσημο για την Ζωή μας

a.alefragkis