Υγεία & Ομορφιά
Λάθη στη δίαιτα που παχαίνουν
Αδυνάτισμα

Τα Λάθη που Τελικά μας Παχαίνουν

Η απώλεια βάρους συχνά φαίνεται πολύ δύσκολη και ακατόρθωτη.

Πολλές φορές, ακόμα κι αν τα κάνουμε όλα σωστά, το αποτέλεσμα στη ζυγαριά αργεί να εμφανιστεί ή δεν έρχεται ποτέ.

Ακόμα και αν λίγο ξεφύγουμε από το πρόγραμμα, το νούμερο στα ρούχα μας ξαφνικά ανεβαίνει.

Γιατί όμως είναι τόσο δύσκολο;

Ας δούμε κάποια από τα συνηθέστερα λάθη που κάνουμε, τα οποία εμποδίζουν την προσπάθειά μας και πολλές φορές μπορεί και να μας παχαίνουν.

Πολλές φορές, ακόμα κι αν τα κάνουμε όλα σωστά, το αποτέλεσμα στη ζυγαριά αργεί να εμφανιστεί ή δεν έρχεται ποτέ!

Υπερκατανάλωση «υγιεινών» και light τροφίμων

Πολλοί πιστεύουν λανθασμένα πως η μεγάλη ποσότητα και η συχνή κατανάλωση τροφίμων που χαρακτηρίζονται ως «light» ή «υγιεινά» συμβάλλουν στην καλή υγεία μας.

Κι αυτό επειδή δεν μας φορτώνουν με επιπλέον κιλά.

Σαφώς και τέτοιου είδους επιλογές είναι καλύτερες σε σύγκριση με τα τυποποιημένα τρόφιμα, τα οποία είναι πλούσια σε ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και αυτά έχουν θερμίδες.

Το ταχίνι για παράδειγμα, είναι ιδιαίτερα θρεπτικό και ωφέλιμο για τον οργανισμό.

Μια ποσότητα των 100γραμμαρίων όμως, αποδίδει περίπου 550 θερμίδες, όσες δηλαδή έχει και μία σοκολάτα.

Καλό είναι λοιπόν να καταναλώνουμε με σύνεση ακόμα και τα περισσότερο «υγιεινά» τρόφιμα.

Υποτιμούμε τις θερμίδες των υγρών

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ροφημάτων των οποίων το θερμιδικό περιεχόμενο είναι αρκετά υψηλό και μπορεί να σαμποτάρει την προσπάθειά μας.

Καφέδες με ζάχαρη, κρέμα, σιρόπι, σαντιγί, μπορεί να αγγίξουν ή και να ξεπεράσουν τις 500 θερμίδες.

Αναψυκτικά και χυμοί με πρόσθετη ζάχαρη, αλκοολούχα ποτά μπορούν να αυξήσουν κατά πολύ την καθημερινή μας θερμιδική πρόσληψη.

Το παρακάνουμε τις ελεύθερες ημέρες (Free days)

Οι ελεύθερες μέρες κατά τις οποίες μπορούμε να τρώμε ό,τι θέλουμε, στα πλαίσια μιας προσπάθειας απώλειας βάρους είναι αρκετά δημοφιλείς.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι μας δίνουν ένα αίσθημα ελευθερίας ή λειτουργούν ως μία μορφή επιβράβευσης.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μάθουμε να τρεφόμαστε σωστά και να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι και οργανωμένοι για τα γεύματά μας.

Ωστόσο, η “ελεύθερη” ημέρα της δίαιτας, ανάλογα με το τι θα φάει κανείς και σε τι ποσότητα, συνήθως συμβάλλει απλά στη διατήρηση ή και στην απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα.

Σε ακραίες περιπτώσεις υπερκατανάλωσης τροφής, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους.

Γι’ αυτό, καλό θα είναι οι διατροφικές μας επιλογές να είναι προσεγμένες και εκείνες τις ημέρες.

Περιορισμένη πρόσληψη τροφής

Πολλοί, προσπαθώντας να χάσουν βάρος πιστεύουν πως όσο περισσότερο περιορίσουν την πρόσληψη ποσότητας τροφής, τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα έχουν.

Μια υποθερμιδική δίαιτα μπορεί να καταλήξει σε μειωμένο μεταβολικό ρυθμό και ως εκ τούτου στη δυσκολία απώλειας βάρους.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μάθουμε να τρεφόμαστε σωστά και να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι και οργανωμένοι για τα γεύματά μας.

Βραχυπρόθεσμοι στόχοι

Οι περισσότεροι από εμάς, όταν απελπιζόμαστε με το βάρος μας, καταφεύγουμε σε ειδικές δίαιτες που εμφανίζονται κατά καιρούς ή σε αυστηρές δίαιτες εξπρές.

Αυτό το κάνουμε κυρίως επειδή βιαζόμαστε να χάσουμε τα παραπανίσια κιλά.

Θα πρέπει όμως να σκεφτόμαστε και το μετά, καθώς τέτοιου είδους δίαιτες κρύβουν διάφορους κινδύνους ή δυσκολίες.

Εκτός από τους προφανείς κινδύνους υγείας, υπάρχει ο κίνδυνος να είναι πολύ αυστηρές ή δύσκολα εφαρμόσιμες.

Έτσι ο ενδιαφερόμενος ίσως να μην μπορεί να την ακολουθήσει και να την ολοκληρώσει.

Συνήθως, η διατήρηση του επιθυμητού βάρους μετά την ολοκλήρωση μιας τέτοιας δίαιτας είναι πολύ δύσκολη.

Λόγω της γρήγορης και μη σταθερής απώλειας βάρους, η επανάκτηση των κιλών και του σωματικού λίπους είναι σχεδόν δεδομένη.

Το βάρος αποτελεί μοναδικό κριτήριο επιτυχίας;

Όταν βλέπουμε το νούμερο στη ζυγαριά να μικραίνει, νιώθουμε δικαιωμένοι και περήφανοι για την προσπάθεια που κάνουμε.

Πολύ συχνά όμως, για πολλούς λόγους και παρά την προσπάθεια, το νούμερο στη ζυγαριά δε μεταβάλλεται σύμφωνα με τις προσδοκίες μας.

Επόμενο είναι να απογοητευόμαστε.

Το φαινόμενο αυτό οδηγεί στην εγκατάλειψη της προσπάθειάς μας και στην επιστροφή στις κακές διατροφικές συνήθειες.

Όταν κυνηγάμε έναν στόχο, σίγουρα θέλουμε να βλέπουμε τα αποτελέσματα των κόπων μας.

Το νούμερο όμως στη ζυγαριά δεν είναι η μόνη ένδειξη επιτυχίας.

Η ζυγαριά δείχνει τη μεταβολή του βάρους, το οποίο επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες.

Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η κατακράτηση υγρών και η ποσότητα της τροφής που παραμένει στο σύστημά μας.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανάλογα με το είδος της τροφής και ανάλογα με την ποσότητα των υγρών που καταναλώνουμε, το βάρος μπορεί να μεταβληθεί από 1,5 έως και 1,8 κιλά.

Αντίστοιχα, ακόμα και αν το νούμερο στη ζυγαριά δεν αλλάζει, μπορεί να βλέπουμε ότι τα ρούχα μας είναι πιο άνετα, κάτι που σημαίνει ότι χάνουμε πόντους, δηλαδή λίπος.

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να μην εστιάζουμε μόνο στο βάρος, να μην απογοητευόμαστε και να μην εγκαταλείπουμε τις προσπάθειες.

Ελίνα Ασημακοπούλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Περιττά Κιλά – Χάστε τα πριν το Καλοκαίρι

Μυστικά για Απώλεια Βάρους τον Χειμώνα

Τι να Ξεχάσετε για Οριστικό Αδυνάτισμα;

Τι να Κάνετε αν δε Χάνετε Βάρος;

Ροφήματα που Αυξάνουν το Κοιλιακό Λίπος

Εξαφανίστε το Λίπος από τους Γλουτούς

Τροφές που Επιβραδύνουν το Αδυνάτισμα

Πότε δεν Πρέπει να Ζυγίζεστε;

Ιδανική Σιλουέτα Μέχρι τις Διακοπές

Τόνωση Μεταβολισμού Μετά τα 40

Συμβουλές για Επιτυχημένη Απώλεια Βάρους

Συμπληρώματα Διατροφής και Απώλεια Βάρους