Υγεία & Ομορφιά
Αδυνάτισμα και διατροφή
ΑδυνάτισμαΔιατροφή

Τοπικό Αδυνάτισμα και Διατροφή

Η απώλεια λίπους από συγκεκριμένες περιοχές του σώματος είναι το ζητούμενο πολλών ανθρώπων.

Elgydium - για ένα υγιές χαμόγελο
Alopexy – Ο Σύμμαχός σου για να Αντιμετωπίσεις την Τριχόπτωση!

Γενικά επικρατεί η αντίληψη ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο διαιτολόγιο που στοχεύει στο κάψιμο λίπους μιας συγκεκριμένης περιοχής.

Άσκηση και αδυνάτισμαΓνωρίζοντας όμως το πώς ακριβώς καίγεται το λίπος συμπεραίνει κανείς ότι δεν υφίσταται τοπικό αδυνάτισμα με την έννοια που το αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι.

Πώς γίνεται η συσσώρευση λίπους;

Στο σώμα το λίπος αποθηκεύεται με την μορφή λιπώδους ιστού.

Ο λιπώδης ιστός περιλαμβάνει τα λιποκύτταρα, τα οποία είναι οι αποθήκες λίπους του οργανισμού.

Τα λιποκύτταρα είναι κατανεμημένα σε ολόκληρο το σώμα, είτε ομοιόμορφα είτε ανομοιόμορφα.

Η κατανομή του λίπους εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως το φύλο, οι ορμόνες, η κληρονομικότητα.

Γι’ αυτό κάποια άτομα συσσωρεύουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά, άλλα στους γλουτούς, άλλα στη μέση, άλλα στα μπράτσα κ.ο.κ.

Όταν προσλαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνουμε καθημερινά, εναποτίθεται λίπος στο σώμα με αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα να μεγαλώνουν σε όγκο.

Όταν τα λιποκύτταρα φτάσουν σε ένα οριακό σημείο μεγέθους αρχίζουν να διαιρούνται, άρα γίνονται περισσότερα σε αριθμό.

Αντίθετα, όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι λιγότερες από αυτές που καταναλώνουμε, όπως γίνεται σε περιπτώσεις δίαιτας, το λίπος μειώνεται.

Ο όγκος των λιποκυττάρων μικραίνει, χωρίς να μειώνεται ο αριθμός τους.

Έτσι, όταν υπάρχει αύξηση ή μείωση στο λίπος του σώματος, το αποτέλεσμα είναι πιο εμφανές στα σημεία όπου υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός λιποκυττάρων.

Στις περιπτώσεις αύξησης του λίπους αυξάνεται ο όγκος στις περιοχές με τα περισσότερα λιποκύτταρα.

Στις περιπτώσεις μείωσης του λίπους κινητοποιείται περισσότερο λίπος από τις περιοχές με τα περισσότερα λιποκύτταρα.

Ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί το λίπος στις προβληματικές περιοχές είναι η δίαιτα συνδυαστικά με την άσκηση.

Σε κάποια άτομα, ανάλογα με το σχήμα του σώματός τους, μπορεί να φαίνεται ακόμη πιο έντονα το πρόβλημα τοπικά.

Όταν κάνει κάποιος δίαιτα, το λίπος δεν καίγεται τοπικά, αλλά το σώμα κινητοποιεί λίπος από ολόκληρο τον λιπώδη ιστό.

Επομένως, η βελτίωση που υπάρχει σε ένα συγκεκριμένο σημείο έχει σχέση με τη μείωση του συνολικού λίπους του σώματος.

Πώς χάνεται το λίπος;

Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί τοπική απώλεια λίπους είναι με κάποια επέμβαση, όπως η λιποαναρρόφηση.

Θα πρέπει όμως να αποτελεί την τελευταία επιλογή και να γίνεται μόνο όταν είναι απολύτως αναγκαίο.

Ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί το συνολικό ποσοστό του σωματικού λίπους και κατά συνέπεια το λίπος στις προβληματικές περιοχές είναι η δίαιτα συνδυαστικά με την άσκηση.

Η δίαιτα θα πρέπει να είναι ελαφρώς υποθερμιδική και ισορροπημένη για να παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που θα εξασφαλίσουν την καλή υγεία και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας.

Οι πολύ στερητικές δίαιτες που συνήθως παρουσιάζονται και σαν δίαιτες για τοπικό αδυνάτισμα στερούνται θρεπτικών συστατικών.

Επιπλέον, μαζί με την απώλεια λίπους προκαλούν και απώλεια μυϊκής μάζας.

Σημαντική επίσης, είναι η συχνότητα των γευμάτων.

Τα μεγάλα κενά μεταξύ των γευμάτων πυροδοτούν καταστάσεις που ανοίγουν την όρεξη και ευνοούν τη μείωση του μυϊκού ιστού.

Κατά συνέπεια ευνοείται και η μεγαλύτερη αποθήκευση λίπους στο σώμα.

Η κατανάλωση γευμάτων κάθε 2-3 ώρες θεωρείται ιδανική.

Η εξατομίκευση της δίαιτας ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου και η ταυτόχρονη βοήθεια και υποστήριξη από έναν διατροφολόγο συμβάλλουν στην επιτυχή απώλεια βάρους.

Παράλληλα, η εκγύμναση συγκεκριμένων μυών γύρω από τις προβληματικές περιοχές κάνει το σώμα να φαίνεται καλύτερο, ακόμα κι αν δεν υπάρξει η επιθυμητή απώλεια λίπους.

Μακροπρόθεσμα, μπορεί κανείς να δει σημαντικά αποτελέσματα όταν μαζί με την άσκηση ακολουθείται μια ισορροπημένη διατροφή.

Αυτό μπορεί να συμβεί χωρίς απαραίτητα να μειώνονται οι θερμίδες που προσλαμβάνονται καθημερινά.

Κάτι τέτοιο όμως, απαιτεί περισσότερο χρόνο και προσπάθεια.

Τέλος, δε συστήνεται σε άτομα που έχουν πολύ αυξημένο βάρος και προβλήματα υγείας, μιας και πρέπει να χάσουν βάρος έτσι κι αλλιώς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε για τις Διατροφικές Διαταραχές

yoadmin

Επιλογές Πρωινού που Μειώνουν τη Χοληστερίνη

a.alefragkis

Λίπος στα Πόδια – Τρόποι να Απαλλαγείτε

Evi Makavelou

Ποιες Τροφές Προστατεύουν τον Εγκέφαλο;

yoadmin

Τα Λάθη στο Πρωινό σας Γεύμα που σας Προσθέτουν Βάρος

a.alefragkis

Ο Πόλεμος των Δύο Κιλών – Video

Μεταβολισμός – Οι Τροφές που τον Αυξάνουν

Αθηρωμάτωση και ο Ρόλος της Διατροφής

Evi Makavelou

Γλυκαιμικός Δείκτης Τροφών – Διατροφή και Αδυνάτισμα

a.alefragkis

Η Σοκολάτα και η Κολπική Μαρμαρυγή

yoadmin

Μπαχαρικά και Ημερομηνία Λήξης

Evi Makavelou

Πώς να Κάνετε Υγιεινές Επιλογές Όταν Τρώτε Έξω;

Evi Makavelou