Υγεία & Ομορφιά
Καλλισθενική Γυμναστική
Γυμναστική

Γνωρίστε την Καλλισθενική Γυμναστική

Ένα είδος άσκησης που έχει αρχίσει να τραβά την προσοχή όσων αγαπούν τη γυμναστική και τα σπορ είναι η καλλισθενική γυμναστική.

Πρόκειται για ένα σύστημα προπόνησης που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα.

Οι ασκήσεις της καλλισθενικής γυμναστικήςΗ προέλευσή της

Το όνομά της προέρχεται από τις λέξεις “κάλλος” για να τονίσει την αισθητική πλευρά και “σθένος” που αναφέρεται στη ψυχική και τη σωματική δύναμη.

Ήταν η γυμναστική που έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες πολεμιστές και αθλητές για να προετοιμαστούν κατάλληλα για αγώνες και μάχες ή απλώς για να γυμναστούν.

Συγκεκριμένα, οι Σπαρτιάτες και ο στρατός του Μεγάλου Αλεξάνδρου εφάρμοζαν την καλλισθενική γυμναστική.

Το αποτέλεσμα της καλλισθενικής γυμναστικής εκείνης της εποχής ήταν τα καλλίγραμμα σώματα των αρχαίων Ελλήνων, όπως φαίνονται και από τα αγάλματά τους.

Η καλλισθενική αγωγή χαρίζει δύναμη και φυσικό κάλλος στο σώμα, το γραμμώνει και το απαλλάσσει από το περιττό λίπος χωρίς να χρησιμοποιεί εξοπλισμό και βάρη.

Έτσι, με αυτό το είδος εξάσκησης μπορεί κανείς να έχει ένα καλογυμνασμένο και υγιές σώμα όταν συνδυάζει και την ισορροπημένη διατροφή.

Μοναδικός εξοπλισμός της καλλισθενικής γυμναστικής είναι το ίδιο το βάρος του σώματος.

Αυτό που γίνεται είναι ότι είτε ισορροπεί στο σώμα κάποιου άλλου είτε σε μονόζυγο είτε απλά στο έδαφος.

Καλλισθενική γυμναστική – Πώς γίνεται;

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει κυρίως αναερόβιες ασκήσεις που δρουν συντονισμένα και συνδυαστικά.

Η μοναδική αντίσταση είναι το βάρος του ίδιου του σώματος.

Καλλισθενική γυμναστική και πλεονεκτήματαΣε κάποιες άλλες ασκήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελάχιστος εξοπλισμός χωρίς αυτό να αποτελεί κανόνα.

Η προπόνηση έχει σαν στόχο τη συμμετρική ενδυνάμωση όλων των μυών και την αύξηση της δύναμης και της κινητικότητας του σώματος.

Επίσης, εξασκείται πολύ η ικανότητα της ισορροπίας, ο συντονισμός και ο έλεγχος κάθε μέρους του σώματος ξεχωριστά.

Με την καλλισθενική γυμναστική μπορεί να αυξηθεί και η οστική μάζα, καθώς και να επιταχυνθεί και ο μεταβολισμός.

Η έμφαση δίνεται στον πυρήνα του κορμού, δηλαδή στους κοιλιακούς και στους ραχιαίους, καθώς είναι το κέντρο της ισορροπίας του σώματος.

Μεγάλη έμφαση δίνεται επίσης στην τεχνική της σωστής αναπνοής.

Το επίπεδο δυσκολίας των ασκήσεων αυξάνεται προοδευτικά.

Το ρεπερτόριο περιλαμβάνει επίσης, από ασκήσεις της ακροβατικής γυμναστικής, ισομετρικές ασκήσεις, εκρηκτικές ασκήσεις μέχρι και ασκήσεις με αντιστάσεις.

Στην πράξη, περιλαμβάνονται κλασικές ασκήσεις όπως βυθίσεις, κάμψεις, καθίσματα, έλξεις και κατακόρυφο.

Περιλαμβάνονται και άλλες ασκήσεις που δεν είναι ευρύτερα γνωστές, αλλά εντάσσονται στην πορεία και είναι το ίδιο αποτελεσματικές.

Καλλισθενική Γυμναστική – Σε ποιους απευθύνεται;

Η καλλισθενική γυμναστική απευθύνεται σε αρχάριους και προχωρημένους στη γυμναστική.

Ένα αρχάριος μπορεί να ξεκινήσει καλλισθενική γυμναστική για να αποκτήσει μια καλή φυσική κατάσταση.

Ένας προχωρημένος για να πετύχει καλύτερες επιδόσεις, ιδιαίτερα αν είναι και αθλητής.

Καλλισθενική γυμναστική – Πλεονεκτήματα

Το πρώτο πλεονέκτημα της καλλισθενικής γυμναστικής είναι ότι τα πρώτα αποτελέσματά της γίνονται άμεσα ορατά.

Το ασκησιολόγιο είναι ανεξάντλητο που σημαίνει ότι δεν επαναλαμβάνονται οι ίδιες ασκήσεις ξανά και ξανά.

Ο ασκούμενος μαθαίνει να αναπτύσσει αυτοπειθαρχία και συγκέντρωση.

Γυμνάζονται ταυτόχρονα όλες οι μυϊκές ομάδες και επιτυγχάνεται μυϊκή ανάπτυξη και τονικότητα.

Η στάση του σώματος βελτιώνεται σταδιακά μαζί με την ευλυγισία.

Τέλος, οι κοιλιακοί δυναμώνουν και γίνονται ορατοί, ενώ ο ασκούμενος απολαμβάνει συνολικά ένα πιο δυνατό και ανθεκτικό σώμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τραυματισμένο Γόνατο; Επιλέξτε το Κατάλληλο Άθλημα

Γυμναστική με Σχοινάκι – Μία Αερόβια Άσκηση που Αξίζει να Εντάξετε στο Πρόγραμμά σας

Γιόγκα – Πώς Μπορεί να Ευνοήσει τη Σεξουαλική σας Υγεία

Κλασικές Ασκήσεις που Γυμνάζουν Όλο το Σώμα

Evi Makavelou

Η Συμβολή της Σωματικής Άσκησης στην Καλή Διάθεση

Evi Makavelou

Καλές Μορφές Άσκησης που Πρέπει σε Κάποιες Περιπτώσεις να Αποφεύγουμε

a.alefragkis

Τα Οφέλη από την Αερόβια Άσκηση

Evi Makavelou

Τι Πρέπει να Περιμένετε στην Πρώτη σας Επαφή με τη Yoga

Διατροφή και Άσκηση – Τι να Φάτε πριν την Προπόνηση;

Spinning – Μία Αερόβια Γυμναστική με Πολλά Οφέλη για το Σώμα

Προθέρμανση Μυών και Αρθρώσεων

yoadmin

Τα Σημάδια που Υποδηλώνουν ότι Χρειάζεστε Περισσότερη Γυμναστική